Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه استاندار پیشین کرمانشاه با اشاره به کاهش 6.7 درصدی نرخ بیکاری استان در چهار سال فعالیت خود در این استان گفت: اشتغال و کاهش نرخ بیکاری نیازمند سرمایه است و با حرف و سخنرانی نمی توان نرخ بیکاری را کاهش داد.

هوشنگ بازوند در آیین تکریم خود که امروز (۲۰ دی) با حضور وزیر کشور برگزار شد، در تشریح بخشی از عملکرد چهار ساله خود در کرمانشاه، به روند بازسازی مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: در دوران بازسازی بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی، اقتصادی و صنفی در مناطق زلزله زده استان بازسازی و تعمیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوران بازسازی توانستیم رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت فرصت از تهدید زلزله را عملی کنیم و از زلزله فرصتی برای بازسازی و نوسازی مناطق زلزله استان بسازیم.

وی تصریح کرد: در دوران بازسازی تنها در روستاهای مناطق زلزله زده چهار هزار واحد مسکونی اضافه شده است و این آمار نشان می دهد نه تنها بعد از زلزله مهاجرت نداشته ایم، بلکه در روستاهای این مناطق مهاجرت معکوس داشته ایم.

کاهش 6.7 درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در 4 سال/ اشتغال با حرف و سخنرانی ایجاد نمی شود

استاندار سابق کرمانشاه در ادامه به کاهش ۶.۷ درصدی نرخ بیکاری استان در چهار  سال دوره فعالیتش اشاره کرد و افزود: مهر ۹۶ نرخ بیکاری استان بنابر اعلام مرکز آمار ایران ۲۱.۶ درصد بود که این آمار در پایان سال گذشته به ۱۴.۹ درصد رسیده است.

بازوند تاکید کرد: بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ سال، کرمانشاه با تلاش های صورت گرفته بالاخره از رتبه اول بیکاری خارج شد.

وی افزود: البته هم اکنون کرمانشاه در رتبه سوم بیکاری است و بیشترین مشکل هم در همین حوزه است و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

بازوند به تدوین اسناد مختلف آمایش، اشتغال و جهش تولید در استان اشاره کرد و افزود: این اسناد همگی توسط دانشگاه و اتاق بازرگانی تدوین شده و بخش خصوصی پای کار آمده که کار علمی صورت گیرد.

وی افزود: در این اسناد کاهش سالانه ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری هدفگذاری شده که تقریبا این اهداف محقق شد.

بازوند خاطرنشان کرد: به ازای یک درصد کاهش نرخ بیکاری استان باید هشت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد که با قیمت های امروز حدود 12 هزار میلیارد تومان می شود.

بازوند بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری با حرف و سخنرانی شدنی نیست، افزود: کاهش نرخ بیکاری سخت ترین کارست و برای ایجاد هرشغل باید 300 تا 500 میلیون تومان هزینه شود.

افزایش سرانه درآمدی مردم کرمانشاه در چهار سال گذشته/ تکمیل پروژه گرمسیری 8500 میلیارد نیاز دارد

استاندار کرمانشاه به افزایش درآمد سرانه مردم استان در چهار سال اخیر اشاره کرد و افزود: طی این مدت درآمد سرانه مردم استان از یازده میلیون و 200 هزار تومان در سال 95 به حدود 59 میلیون تومان در سال 1400 رسیده است.

استاندار کرمانشاه به اجرای پروژه گرمسیری در استان هم اشاره کرد و افزود: حدود 80 هزار میلیارد تومان به نرخ امروز برای این پروژه هزینه شده و پیشرفت آن به حدود 85 درصد رسیده است.

بازوند گفت: امسال به مدد این طرح در سرپل ذهاب 310 هزار تن افزایش برداشت محصولات کشاورزی نسبت به سالهای گذشته داشته ایم.

وی افزود: برای اینکه استان بطور کامل از این طرح بهره مند شود باید اجرای آن تکمیل شود که برای این کار حدود 8500 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

استاندار کرمانشاه گفت: علاوه بر این پروژه، سامانه سردسیری را هم در استان داریم که باید اجرایی شود.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که این سامانه از پاوه بیاید و مطالعات آن نیز انجام شده، اما اجرای آن سرمایه گذاری بالایی نیاز دارد.

بازوند به اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: در خصوص آزادراه همدان-کرمانشاه هم فراخوان آن داده شده و باید سرمایه گذار پای کار بیاید.

انسداد مرزها نیاز ضروری استان است/ پاوه می تواند فرمانداری ویژه شود

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم انسداد مرزهای استان، گفت: اگر این مرزها انسداد پیدا نکنند خطر آن نه برای استان که برای کل کشور است و انجام این کار نیازمند اعتبارات بسیار است که امیدواریم عنایت ویژه در این زمینه صورت گیرد.

بازوند به تدوین سند نفت و گاز استان هم اشاره کرد و افزود: این سند 2.5 میلیارد دلاری تدوین شده و برخی طرح های آن از جمله پتروشیمی اسلام آبادغرب با 15 هزار میلیارد تومان اعتبار و یک پروژه دیگر در سنقر و کلیایی با سه هزار میلیارد تومان آغاز بکار کرده است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: یازده پروژه دیگر در این سند است که نیازمند تامین اعتبار جهت اجرا است.

بازوند بر راه اندازی هرچه سریعتر منطقه آزاد قصرشیرین هم تاکید کرد و افزود: فرمانداری شهرستان پاوه هم باید فرمانداری ویژه شود، چرا که شاخص های لازم را در این زمینه داراست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كرمانشاه منطقه کرمانشاه استاندار وزير کشور هزار میلیارد تومان استاندار کرمانشاه درصدی نرخ بیکاری نرخ بیکاری استان حرف و سخنرانی کاهش نرخ بیکاری مناطق زلزله صورت گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، ایرج بهرامی گفت: پیش بینی می‌شود با عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار از مزارع این شهرستان یک هزار تن محصول باقلا برداشت شود.
وی اظهار کرد: سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه است که به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی در زمستان امکان کشت پاییزه باقلا در آن امکان پذیر بوده و هر ساله کشاورزان مبادرت به کشت این محصول می‌کنند که اشتغال‌زایی مناسبی به همراه دارد بطوری که برای هر هکتار یک نفر مستقیم و چهار نفر غیرمستقیم و به صورت فصلی مشغول به کار می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: برداشت باقلا به صورت دستی توسط کارگران انجام می‌شود و به همین خاطر اشتغال‌زایی زیادی به همراه دارد به گونه‌ای که ۱۰۰ هکتار مزارع باقلای شهرستان بیش از چهار هزار نفر روز اشتغال برای کارگران فصلی ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: کشاورزان سرپل‌ذهاب از دیرباز اقدام به کشت باقلا نموده‌اند و محصول باقلا تولیدی سرپل‌ذهاب کیفیت بسیار بالایی داشته و از شهرت خوبی در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب اضافه کرد: برداشت محصول باقلا تا اواخر اردیبهشت ماه در این شهرستان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • تحقق اشتغال ۱۷۸ درصدی استان مرکزی در سال ۱۴۰۲