Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نصب ۷۰ اثر آبرنگ هنر انگشتان پرستو وحیدی بانوی هنرمند اهل این دیار فضایی هنری و زیبا به نمایشگاه وی در نگارخانه هنرهای تجسمی استاد صندوق آبادی بخشیده است.

این آثار هنری الهام گرفته از طبیعت بوده که توسط این هنرمند خلق و به مدت یک هفته در این مکان برای بازدید علاقه مندان به هنر نقاشی دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانوی هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص این نمایشگاه می گوید: اگر هنر نبود، زندگی چیزی نبود جز غذا خوردن، ترافیک، قرص های فشار و عصبیت و روزمرگی، ما وقتی در رشته های مختلف به آفرینش دست می‌زنیم، در واقع به جایگاه اصلی خود که مقام جانشینی خدا بر روی زمین است نزدیک می‌شویم و مهم‌ترین چیزی که ما را به آن جایگاه نزدیک می‌کند، خلق کردن و افرینش است.

وی ادامه می دهد: هنر نواختن یک ساز، ساختن یک مجسمه و کشیدن یک نقاشی موجب خلق یک اثر می شود.

وی با ذکر اینکه نقاشی برای من یک نوع نگاه تازه به جهان است، ادامه می دهد: جهانی که برخی انسان‌ها به غلط احساس می‌کنند تکراری است، روزمره شده و حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

وی گفت: در فرآیند انتخاب سوژه هایم وقتی به محیط پیرامونم دقت می‌کنم، متوجه می شوم چه قدر زیبایی، شکوه و نظمی در اطرافمان مدام در حال تولید و ایجاد است و  در واقع هر روز و هر ساعتی که در اثر ملال و یکنواختی سبک زندگی هایمان، از آن غافل می شویم و به تدریج حساسیت خودمان را به آن از دست می‌دهیم.

وی در خصوص انتخاب تکنیک آبرنگ یادآور شد: این تکنیک برای من به دلایل زیادی ارزشمند است، آبرنگ زلال و شفاف است و تو باید روح و ذهن و قلبت به زلالی برسانی تا بتوانی اثری را خلق کنی که آیینه ای از انعکاس گوشه ای از شاهکار خداوند باشد.

وی بیان کرد: هنرمند باید بتواند روح الهی را در قلبش زنده و بالنده کند تا با روح آب بر روی سفیدی مقوا یار و همراه هم جاری و اثری خلق شود که روح زندگی داشته و توانایی مدیریت بحران را در لحظه داشته باشد.

پرستو وحیدی تحصیلکرده رشته گرافیک و مدرس انجمن هنرهای تجسمی ایلام و عضو انجمن بین‌المللی آبرنگ ایران است.

منتخب شدن اثر این هنرمند در فستیوال بین المللی روسیه و شرکت اصل اثر در این نمایشگاه، شرکت در نمایشگاه بین المللی اسپانیا( شهر مادرید) و فروش اثر در این نمایشگاه و دریافت سرتیفیکت، اثر منتخب در فستیوال بین المللی فرانسه، انتخاب اثر در همایش آبرنگ هنرمندان ایرانی، انتخاب اثر در  مسابقه دهمین سالگرد تاسیس IWS جهانی، اثر منتخب در مسابقه زنده آبرنگ هنرمندان ایران و چین و راه یابی به مرحله ی دوم این مسابقه و دریافت سرتیفیکت و چاپ آثار در کاتالوگ این مسابقه،  دو اثر منتخب در بخش لایف استایل و منظره در فستیوال بین المللی آبرنگ ایران و چاپ آثار در کاتالوگ این برنامه و دریافت سرتیفیکت، اثر منتخب در فستیوال بین المللی نپال، شرکت آثار در بین چندین نمایشگاه بین المللی، ملی و استانی و برگزیده آثار آبرنگ در  چندین جشنواره، ملی و استانی از جمله سوابق هنری این بانوی هنرمند است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی استان ایلام نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی استان ایلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی استان ایلام نقاشی فستیوال بین المللی بانوی هنرمند اثر منتخب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پیامی در فضای مجازی نوشت: «بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.» - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در فضای مجازی نوشت: «بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.» 

«بخوانیم و بسازیم» شعار محوری فعالیت‌های کتابی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1403 نیز خواهد بود.

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!

شعار سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و فعالیت‌های سال گذشته (1402) «آینده خواندنی است» بود که با استقبال مردم نیز مواجه شد. سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با شعار «با کتاب سلامتیم»‌ برگزار شده بود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 19 تا 29 اردیبهشت (1403) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هنر هنرمند باید در خدمت بشریت باشد/ نمایش ۴ تابلو درباره فجایع غزه در ونیز
  • بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران