Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران ، گروه جامعه؛ صبح امروز در محور بهبهان-رامهرمز در استان خوزستان دو تصادف زنجیره‌ای به وقوع پیوست که در این تصادفات ۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۱ نفر مصدوم شدند. همچنین چند ماشین در آتش سوختند.

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه استان خوزستان در گفتگویی با صدا و سیما در توضیح جزئیات تصادف زنجیره‌ای در خوزستان اظهار کرد: در یک لاین ۹ خودرو با هم برخورد کرده‌اند و در لاین مقابل، در فاصله حدود ۲۰۰ متری، حدود ۵۰ خودرو تصادف کرده و سه خودرو آتش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته سرهنگ دولتشاهی اغلب محورهای خوزستان در روزهای اخیر مه آلود هستند و چنین حوادثی در روزهای اخیر هم اتفاق افتاده است.

«مه» عامل تصادف زنجیره‌ای در محور بهبهان-رامهرز است!

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور در گفت و گویی با شبکه خبر اعلام کرد آنچه در گزارش‌های اولیه به دست آمده است در این محور «مه» شدید حاکم بوده و دید رانندگان به حداقل رسیده است؛ رانندگان به جای اینکه در چنین شرایطی از سرعت خود بکاهند همچنان با سرعت در شرایط عادی به مسیر خود ادامه داده‌اند و به همین دلیل چند خودرو بهم برخورد کرده‌اند و این تصادف را رقم زده‌اند.

وی ادامه داد: در ماده‌های ۱۲۹ و ۱۳۰ قانون راهنمایی و رانندگی ذکر شده است که اگر رانندگان در یک مسیر حرکت می‌کنند و دیدشان به حداقل رسید باید فاصله بیش از ۵۰ متر را رعایت کنند و حتماً سرعتشان را کاهش دهند یا اصلاً در یک جای امن توقف کنند تا شرایط به حالت طبیعی بر گردد.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: متأسفانه صبح امروز رانندگان با همان سرعت قبل به مسیر خود ادامه دادند و موجب به وجود آمدن این تصادف شده و خودشان را گرفتار کردند.

جهانی ادامه داد: اگر «مه» تمام جاده را بگیرد معمولاً پلیس و راهداری جاده را مسدود می‌کنند اما وقتی «مه» به صورت مقطعی و تیکه تیکه است خود رانندگان باید موارد ایمنی و آئین نامه‌ای را رعایت کنند.

به گفته وی در این جاده شرایط به گونه‌ای نبوده است که پلیس بخواهد ورود و جاده را مسدود کند.

معاون اجتماعی پلیس راهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جاده در روزهای اخیر تصادفات مشابه داشته ایم، گفت: بله در روزهای اخیر هم موارد مشابهی داشته ایم.

جهانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پس چرا با وجود اینکه در این جاده در روزهای اخیر تصادف رخ داده است باز پلیس ورود نکرده و جاده را ایمن سازی نکرده است، گفت: مقامات استانی اطلاعیه و هشدارهایی مبنی بر مه آلود بودن جاده در روزهای اخیر منتشر کرده بودند.

آیا پلیس فقط باید طبقه قانون عمل کند یا فراتر از آن هم می‌تواند ایده داشته باشد؟

درست است که طبق قانون پلیس تنها در زمانی باید جاده را مسدود کند که «مه» سرتاسری باشد اما مانند مواردی نظیر طرح موتوریار که ایده‌ای فراتر از قانون بوده و توسط پلیس برای ایجاد رفتار مناسب ترافیکی مورد استفاده قرار گرفت؛ می‌شد در این جا هم پلیس ورود کرده و از علائم هشداردهنده در جاده استفاده کند.

شاید در برخی موارد بتوان بدون نیاز به رد شدن از مرزهای قانونی برای حفظ جان هموطنان اقدامی کرد تا شاهد چنین حوادثی نبود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تصادف زنجیره ای تصادف زنجیره ای روزهای اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی

 علیزاده با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی به نقاط مختلف کشور حمل شد گفت: این ناوگان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ میلیون تن بار را جابجا کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۴۵ برگ بارنامه صادر شد اظهار کرد: تعداد بارنامه‌های صادر شده در سال گذشته  نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود هفت درصد افزایش یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی کل ناوگان باری دارای کارت هوشمند استان با احتساب وانت بار‌ها ۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه، رانندگان وسایل نقلیه باری دارای کارت هوشمند ۳۷ هزار و ۵۰ نفر و کل رانندگان دارای کارت هوشمند ۴۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

علیزاده ادامه داد: هم اکنون ۳۰۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۰ انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسه‌های حمل کالا و ۱۴ انجمن صنفی رانندگان وسایل نقلیه سنگین در استان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر
  • غرق شدگی پسربچه و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • ۲ تصادف زنجیره‌ای در اصفهان ۱۷ مصدوم داشت
  • تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ و تصادف زنجیره‌ای با ۱۰ مصدوم
  • غرق شدگی پسربچه ۴ ساله در استخر باغ / تصادف زنجیره‌ای در محدوده پل تمدن با ۱۰ مصدوم
  • شمار قربانیان سیل در افغانستان به 66 نفر رسید
  • آمار عجیب پلیس راهور در خصوص عابرین پیاده (فیلم)