Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بنیامین شکوه‌فر دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس افزود: انتظار است مدیران، عدالت را در انجام فعالیت‌ها و توزیع امکانات،رعایت کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اکثر استعدادهای ورزشی و قهرمانان رشته‌های ورزشی از مناطق محروم هستند. در حقیقت، توجه به نقاط محروم و کم برخوردار منجر به شناسایی و معرفی استعدادهای بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوه‌فر گفت:امروز استانی در عرصه ورزش موفق است که تمام ظرفیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف به میدان بیاورد؛ استاندار فارس از مدیران با سابقه توجه زیاد به حوزه ورزش و جوانان محسوب می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: مطالبه اصلی خانواده ورزش از مسئولان استان فارس توجه بیشتر به این حوزه و حمایت کامل برای رشد و اعتلای ورزش فارس متناسب به جایگاه این استان است.

شکوه‌فر یادآور شد: استفاده از ظرفیت همه اداره‌ها و نهادها و بهره‌مندی از نظرات و ایده‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز و مشورتی خصوصا با هدف ساماندهی و گسترش فعالیت‌ها در حوزه جوانان مورد توجه قرار بگیرد.

وی ابراز کرد: امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد تبدیل فارس به قطب ورزشی در رشته‌های مختلف باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به انتصاب حیدر صفرپور به عنوان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان فارس افزود: سوابق صفرپور در حوزه مدیریت تربیت بدنی علوم پزشکی و هیأت پزشکی ورزشی فارس در انتخاب وی بسیار تاثیرگذار بود، سابقه مدیریتی مدیر جدید نشان می‌دهد که ورزش را خوب می‌شناسد و در برگزاری رویدادها و استفاده از ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش موفق عمل کرده است.

شکوه‌فر با بیان اینکه انتظار از مدیر جدید ادامه مسیر مبتنی بر تقویت ظرفیت‌های استان است، گفت: فارس همواره نشان داده که ظرفیت تبدیل به قطب ورزشی را دارد و دست یابی به این مهم نیاز به کار و تلاش دارد.

معاون امور استان‌ها، حقوقی و مجلس وزارت ورزش و جوانان با تاکید براینکه مدیر انتخابی برای ورزش و جوانان فارس از بهترین انتخاب‌ها بوده، تاکید کرد که با توجه به سابقه مدیریتی او، باید منتظر اثر وضعی در حوزه تحت مدیریتش باشیم.

ورزش عرصه سیاسی کاری نیست‌

اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس هم در این مراسم‌ اظهار داشت: ورزش عرصه سیاسی کاری و بازی‌های سیاسی نیست‌ و باید با بهره‌گیری از همه توان و ظرفیت جامعه برای انجام و رشد فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با هدف کاستن از آسیب‌ها، تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ورزش چپ و راست نمی‌شناسد، برای ورود به عرصه ورزش کارت شناسایی سیاسی افراد کنترل نشده و نمی‌شود؛ باید همه افراد امکان حضور و بروز در عرصه‌ فعالیت‌های ورزشی و مدیریتی حوزه ورزش را داشته باشند.

محبی‌پور گفت: فارس استان فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است که اگر به خوبی از آنها استفاده شود، زمینه ارتقاء و رشد فراهم می‌شود و اگر از آنها بهره مناسب برده نشود، شاهد آسیب خواهیم بود.

او با اشاره به ظرفیت بالای مشارکت مردمی در استان فارس، تاکید کرد که بی‌توجهی به ظرفیت‌های جغرافیایی، مردمی و ... این استان منجر به فراهم شدن مسیر انحراف خواهد شد و همین امر عامل جایگاه نه چندان مناسب فارس در بعضی از عرصه‌ها بوده است.

محبی‌پور اضافه کرد: مهمترین حوزه مسئولیتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، حوزه فرهنگی و اجتماعی است و نگاه من به این عرصه غلبه جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی به امنیتی و سیاسی است زیرا هرچه به فرهنگ و اجتماع توجه شود، از آسیب‌ها و هزینه‌ها کاسته خواهد شد.

وی افزود: مدیرکل جدید ورزش و جوانان فارس از ظرفیت‌های مدیریتی جوان این استان است و موفقیت‌های آقای صفرپور در سالهای مدیریتی گذشته، انتظارات زیادی را ایجاد کرده و امیدواریم که این انتظارات با درایت و منطق و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، محقق شود؛ زیرا موفقیت برای مدیر جدید یک الزام است نه آرزو.

محبی‌پور بیان کرد: توجه به موضوع استعدادیابی برای شناسایی نیروهای مستعد، فکور، جهادی و انقلابی لازم و ضروری است. البته انقلابی به آن معنی که در مسیر بهتر شدن حرکتی مداوم داشته باشد و متوقف نشود.

ورزش عامل وفاق و همدلی در میان تمامی دستگاه های اجرایی استان

حیدرصفرپور سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: ورزش می‌تواند عامل وفاق و همدلی در میان تمامی دستگاه های اجرایی استان شود و موجبات وحدت بیشتر میان جوانان را فراهم کند.

سرپرست ورزش و جوانان استان فارس افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم شاهد حضور مدیران جوان در بخش های مختلف هستیم که همه ما ادامه دهنده راه شهدا در راستای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: بنابر این به عنوان جوان گام دومی، نگاهی ویژه به جوانان استان خواهیم داشت همراه شدن ورزش و جوانان به این معنی است که جوان با ورزش به رشد و تعالی می رسد.

سرپرست ورزش و جوانان فارس گفت: امانت دار ورزش و جوانان استان فارس هستم با تمام وجود انجام وظیفه خواهم کرد و با همکاری و همدلی تمامی دستگاه ها برنامه های مشخص را به سرانجام خواهیم رساند.

صفرپور افزود: من مدیون تمامی بزرگان و پیشکسوتان این مجموعه از گذشته تاکنون هستم.اجرای برنامه های جدید و تقویت برنامه های مثبت گذشته مدنظر قرار دارد و برای رسیدن به این موفقیت به کمک تمامی مدیران شهرستان های استان احتیاج است.

سرپرست ورزش و جوانان فارس افزود:ورزش استان فارس ظرفیت های عظیم و غنی دارد و تمامی آنها مد نظر قرار خواهد گرفت.

رشد قابل توجه کمک‌های وزارت نفت به حوزه ورزش 

عباس حاجی‌زاده مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان فارس نیز در این مراسم اظهار داشت:کسب عناوین مختلف قهرمانی در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی در رشته‌های المپیکی، پاراالمپیکی، راه یابی یک نماینده فارس به لیگ برتر فوتبال بعد از چندین سال و کسب ۹۷ مدال جهانی، ۵۲۷ مدال کشوری و حضور ۱۳۴ ورزشکار رشته‌های مختلف در تیم‌های ملی از افتخارات ورزش فارس به شمار می‌رود.

حاجی‌زاده بیان داشت: در زمان تحویل گرفتن مسئولیت در این اداره کل، با بدهی ۳۰۰ میلیاردی مواجه بودیم.

وی به پرداخت ۱۱۰ میلیارد این بدهی در قالب تهاتر و فراهم شدن بستر برای پرداخت ۵۵ میلیارد دیگر در قالب تهاتر اشاره کرد و گفت: شاهد رشد کمک‌های وزارت نفت به حوزه ورزش از ۱۷ به ۹۰ میلیارد تومان طی ۱۸ ماه گذشته بوده‌ایم.

در پایان این مراسم با قدردانی از عباس حاجی‌زاده به واسطه ۱۸ ماه تصدی مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان فارس، حکم سرپرستی حیدر صفرپور که به امضای وزیر ورزش و جوانان رسیده بود، به وی اعطاء شد.

حیدر صفرپور پیش از این سمت مدیرکلی تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سرپرستی هیأت پزشکی ورزشی استان را در کارنامه دارد و هم اکنون مدیر گروه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌باشد.

پیش از این عباس حاجی زاده از تیرماه سال گذشته، سمت مدیر کلی ورزش و جوانان استان فارس را بر عهده داشته است.

برچسب‌ها مراسم معارفه وزارت ورزش و جوانان شیراز اداره کل ورزش و جوانان استان فارس استانداری فارس مراسم تودیع فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم معارفه وزارت ورزش و جوانان شیراز مراسم معارفه وزارت ورزش و جوانان شیراز اداره کل ورزش و جوانان استان فارس استانداری فارس مراسم تودیع فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۶۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در دستورکار قرار گرفته است، گفت: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در برنامه قهرمان ایران که با حضور جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشور در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه آرزوی دیرینه کشور یعنی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حمایت دولت به ثمر نشست، اظهار کرد: از ظرفیت قهرمانان باید در راستای اشاعه ورزش در سطح کشور استفاده کنیم.  

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در ۷۰ رشته ورزشی ۹۵۴ مدال آور توانستند در رشته‌های مختلف ورزشی برای کشور افتخار آفرینی کنند و پرچم ایران را به اهتزار آورند و به زودی مراسم تجلیل از این قهرمانان با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و پاداش آن‌ها را تقدیم خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مجموعه ورزش کشور در یک حرکت هماهنگ این افتخارات را کسب کردند، گفت: نه تنها قصد داریم وضعیت فعلی را حفظ کنیم بلکه برخی اقدامات تحولی را در دستورکار قرار داده‌ایم و در چند محور فعالیت‌ها را آغاز کرده‌ایم و جلسه شورای عالی کشور را در وزارت ورزش برگزار کردیم و یکی از مشکلات ما در بخش زیرساخت‌ها نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌های ورزشی است که از دهه ۸۰ روی دست ورزش کشور باقی مانده و ۳۴۲۸ پروژه شناسایی شده و قرار است پروژه جدیدی آغاز نشود تا این پروژها به بهره‌برداری برسد و بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

هاشمی با اشاره به ازسازی مجموعه ورزشگاه آزادی، سالن ۱۲ هزار نفری، مجموعه سالن‌ها و استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی، اعلام کرد:  ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه بزرگ آزادی منظور شد تا مشکلات آن برطرف شود. همچنین مجموعه بین‌المللی ورزشی در تهران مدنظر قرار گرفت و به موقع این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود و با فعالیت پیمانکاران داخلی و خارجی مجموعه ورزشی درخور کشور را خواهیم داشت تا بتوانیم به خوبی در بخش رویدادهای ورزشی میزبانی، کنیم.

وی افزود: طرح آمایش ورزش سرزمین کشور ابلاغ و قرار شد ظرف مدت ۴ ماه آماده شود و عدالت ورزشی با اجرای این طرح آمایش را شاهد خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر آن تاکید دارند، حل مشکل ورزشکاران و قهرمانان است که در دستورکار قرار گرفته، عنوان کرد: تمام مطالبات قهرمانان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را پرداخت کردیم و طی دو هفته آینده نیز پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود. علاوه بر این طرح سرباز قهرمان در قانون پیش بینی شده و تمامی مراحل خود را طی کرده است،

هاشمی با اشاره به اینکه احداث شهرک مدال‌آوران در دستورکار دولت قرار گرفته است، گفت: دیگر اقدام خوب مجلس، اصلاح ساختار و اساسنامه صندوق قهرمانان و پیشکسوتان بود و مستمری‌ها افزایش یافت. همچنین اصلاح حکمرانی و حرکت به سوی حکمرانی مطلوب در بخش ورزش کشور مدنظر قرار گرفته است و ناوگان تجهیزاتی فدراسیون‌ها را بعد از ۲۰ سال مدنظر قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تمرکززدایی از مرکز و انتقال میزبانی‌های ورزشی به سایر شهرهای کشور در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی دیگر مورد مهم و باید هر فدراسیون اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد و این مسئله دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است تا بتوانیم اختیارات بیشتری به فدراسیون‌های ورزشی بدهیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در برنامه هفتم تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی مدنظر قرار گرفته است، گفت: این آیین نامه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تا مشکل ورزش کشور حل شود.

هاشمی ادامه داد: موضوع دیگر فیرپلی مالی است در دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته تا فدراسیون‌هایی نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... که لیگ حرفه‌ای دارند بر اساس فیرپلی مالی فعالیت کنند.

وی با اشاره به برنامه ملی پیشرفت، خاطرنشان کرد: محور اصلی این برنامه توسعه ورزش همگانی است و به عنوان موضوع اصلی دنبال می‌شود و امیدواریم بیش از ۵۰ درصد جامعه از طریق ورزش به سلامت خود کمک کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در بخش ورزش حرفه‌ای نیز نظام جامع باشگاه‌داری به اتمام رسیده و در دستور صحن مجلس قرار گرفته است، گفت: خیلی از مشکلات و مسائل ورزش کشور از این طریق حل می‌شود و باید بدانیم ۳۴ هزار باشگاه ورزشی در سطح کشور داریم که می‌تواند در تولید شغل به ورزش کشور کمک کند. همچنین امیدواریم نظام تخصصی مشاغل ورزشی را نهادینه کنیم و این دسته از اقدامات را در دستورکار قرار داده‌ایم و امیدواریم شاهد رشد ورزش کشور در مناطق مختلف کشور باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • سانحه رانندگی برای معاون اداره کل ورزش هرمزگان
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • لحظات واگذاری استقلال و پرسپولیس
  • آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس با حضور مدیران دو باشگاه، مالکان جدید و وزیر ورزش / فیلم
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!