Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@08:00:50 GMT

کیهان: شعار " نه شرقی نه غربی" مال قدیم بود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۷۵۸۴

کیهان: شعار ' نه شرقی نه غربی' مال قدیم بود

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه کیهان با انتقاد از کسانی که شعار"نه شرقی نه غربی" را در باره مذاکرات با روسیه و چین مطرح می‌کنند نوشت: مدعیان اصلاحات با ادعا‌های مضحک روسیه را آماج هجمه و حمله قرار می‌دهند. این جریان حتی در مواجهه با شعار‌های انقلاب هم همین رویه را در پیش گرفته، حال آنکه در شعار «نه شرقی، نه غربی» مراد از مفاهیم غرب و شرق؛ جهت‌های جغرافیایی نیست بلکه این شعار ناظر بر جهان دو قطبی در آن روزگار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم دیگر این است که این ایران نیست که روابط تجاری (آنچنان‌که منافع کشور در آن حاصل شود) با اروپا و آمریکا را قطع کرده بلکه این آمریکا و اروپا هستند که با تحریم‌ها و عدم همکاری راه را مسدود کرده‌اند. نمونه واضح این موضوع قرارداد‌های امضا شده پس از برجام میان ایران و شرکت‌های اروپایی و به خصوص فرانسوی (نظیر توتال، ایرباس، پژو و...) بود که این شرکت‌ها تنها چند ماه پس از آمدن به ایران و در حالی که ایران به تمام تعهداتش عمل کرده بود به بهانه خروج آمریکا از برجام از کشور خارج شدند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روزنامه کیهان روسیه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی شناسایی شود

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان شناسایی و مشکلات این بخش احصاء شود.

محمد صادق معتمدیان ۲۵ فروردین ماه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاری در استان مورد توجه قرار گیرد، گفت: با وجود ظرفیت‌سازی برای جذب سرمایه‌گذاری در استان، بی‌تدبیری برخی دستگاه‌ها و نبود برنامه مدون و حل نشدن مشکلات بخش سرمایه‌گذاری، بروکراسی طولانی باعث بلاتکلیفی و در نهایت عدم تمایل سرمایه‌گذار می‌شود که باید مرتفع شود. 

وی با بیان اینکه باید فرآیند ارایه خدمات بخش سرمایه‌گذاری در استان تسهیل شود، ادامه داد: اراضی بدون مشکل که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند باید شناسایی و استعلامات لازم انجام شود تا امر سرمایه‌گذاری سرعت یابد که لازمه آن فعال‌ تر شدن مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان است. 

معتمدیان با اشاره به اینکه احیای واحدهای راکد و غیرفعال استان جزو اولویت‌های استان است، گفت: بانک اطلاعاتی جامعی از واحدهای غیرفعال و نیمه فعال استان تدوین شود تا با تکمیل اطلاعات دقیق، با عارضه‌یابی واحدهای مشکل دار، سرمایه‌های منجمد منجر به تولید شود. 

استاندار با بیان اینکه پیشرفت و عقب‌ماندگی استان به پیگیری مسئولان استانی بستگی دارد، گفت: مدیران دستگاه‌ها باید با تعریف پروژه‌های ملی، زمینه جذب اعتبارات ملی به استان را فراهم کنند. 

وی خواستار پیگیری و رفع مشکلات بخش تعاونی مسکن، راه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد و افزود: طرح جامع شهر ارومیه، طرح‌های تفضیلی بافتهای تاریخی شهرهای استان تعیین تکلیف و به اتمام برسد. 

معتمدیان با اشاره به لزوم تحقق شعار سال افزود: برنامه و راهکار اجرایی برای عملیاتی شدن شعار سال توسط دستگاهها ارائه شود.

وی ادامه داد: برای تحقق شعار سال، باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تشکل‌ها و...استفاده شود تا با تشکیل نشست‌های تخصصی_ کاربردی، نقشه راهی تدوین شود.  

استاندار پایانه‌های مرزی استان را ظرفیتی مهم برای رونق اقتصادی دانست و گفت: موانع پایانه‌های مرزی فعلی باید ساماندهی شود همچنین توسعه و احداث پایانه‌های جدید با جدیت ادامه یابد. 

معتمدیان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های استان توجه به تامین زمین و احداث نهضت ملی مسکن است، گفت: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی شناسایی شود، گفت: ضمن رعایت ارزش‌ها و هنجارها، برنامه‌های فاخر فرهنگی در استان تعریف و اجرایی شود. 

معتمدیان افزود: توسعه نباید فقط به بخش عمرانی محدود شود بلکه توسعه باید در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی در استان اتفاق بیافتد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • تحلیل متفاوت اولیانوف از پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • تجمع مردم آذربایجان شرقی در حمایت از عملیات سپاه
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی شناسایی شود