Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-23@20:29:28 GMT

رمزارزها در ۲۰۲۲ : خوش‌بین‌ها و بدبین‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۷۶۰۵

رمزارزها در ۲۰۲۲ : خوش‌بین‌ها و بدبین‌ها

رايان براون | سی ان بی‌سی

 

می‌توان گفت با در نظر گرفتن همه آنچه سال گذشته میلادی در بازار ارزهای دیجیتالی رخ داد، سال ۲۰۲۱ سالی مثبت برای این بازار بوده و عملکرد بیت کوین بسیار بهتر از شاخص‌های مالی در بورس آمریکاست. شاخص‌های بورس آمریکا سال پیش بین ۲۰ تا ۲۷ درصد رشد کردند، درحالی که رشد قیمت بیت کوین حدود ۶۰ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته تحولات مهمی در بازار ارزهای یاد شده رخ داد. برای مثال برخی بانک‌های بزرگ از جمله بانک گلدمن ساکس حضور در این بازار را آغاز کردند، کوین بیس در بورس آمریکا پذیرفته شد و در السالوادور، بیت کوین به عنوان ارز رسمی در کنار دلار به رسمیت شناخته شد.

اما با وجود این تحولات، واقعیت‌های نگران‌کننده درباره بیت کوین از جمله نوسان‌های شدید قیمت آن و پیش‌‌بینی اعمال مقررات محدودکننده برای ارزهای دیجیتالی همچنان باقی هستند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که ممکن است شاهد سقوط طولانی‌مدت قیمت بیت کوین باشیم البته حتی اگر سقوط پایدار در قیمت‌ها رخ ندهد، سال جاری میلادی نوسان‌های شدید در قیمت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

تحلیلگرانی که درباره افق بیت‌‌کوین خوش‌بین نیستند، اعداد و ارقامی بسیار پایین برای قیمت این ارز در سال جاری پیش بینی کرده‌اند. برای مثال کارول آلکساندر، استاد علوم مالی دانشگاه ساسکس می‌گوید: «سال جاری قیمت بیت کوین به ۱۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت و در این حالت تمام رشد قیمت این ارز طی ۱۸ ماه گذشته از میان می‌رود. بهتر است آنهایی که بیت کوین دارند آن را بفروشند.»

او می‌گوید: «بیت کوین دارای هیچ ارزش ذاتی نیست و بیش از آنکه یک حوزه واقعی برای سرمایه‌گذاری باشد، یک اسباب بازی است. سال ۲۰۱۸ قیمت بیت کوین طی چند ماه از ۲۰ هزار دلار به ۳ هزار دلار کاهش یافت و تاریخ تکرار خواهد شد. چارت‌های قیمت بیت‌‌کوین نشان‌دهنده بسیاری از حباب‌های تاریخی هستند و این استدلال که این‌بار همه‌چیز فرق دارد و سقوطی رخ نخواهد داد استدلال معتبری نیست.»

و یک نکته مهم دیگر این است که برخی معتقدند بیت کوین به ابزاری برای حفاظت از دارایی‌‌ها در برابر تورم تبدیل شده است. اما بانک مرکزی آمریکا به سرعت در حال حرکت در مسیر کاستن از برنامه‌های حمایتی خود است و انتظار می‌رود نرخ‌های بهره در ماه‌های آینده بالا برده شود تا تورم مهار شود. در این حالت یک عامل مهم جذابیت بیت کوین از میان خواهد رفت. تحول دیگری که بر بیت کوین تاثیر منفی می‌گذارد، کاهش نقدینگی در اقتصاد است. پیش‌بینی می‌شود بازار آن دسته از دارایی‌ها که رشد غیرمنطقی داشته‌اند اصلاح خواهد شد، به ویژه بازارهایی که میزان سفته‌بازی در آنها بالاست از تحولات یاد شده به‌شدت لطمه خواهند دید.

اما یکی از تحلیلگران می‌گوید: «عامل مهم فشار بر قیمت بیت کوین یعنی تغییر جهت سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا، از پیش تاثیر خود را بر بازار این ارز دیجیتالی گذاشته است و با شروع افزایش نرخ‌های بهره در این کشور، شاهد سقوط قیمت این ارز دیجیتالی نخواهیم بود.» مشاهده می‌شود که درباره آینده بازار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی دیدگاه‌های متنوعی وجود دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب هابیتکوین رمز ارز

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بیتکوین رمز ارز آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو قیمت بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال

تجزیه و تحلیل تمام ارزهای موجود در بازار کریپتو امکان‌پذیر نیست و برای انتخاب بهترین ارز جهت سرمایه‌گذاری شما را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد، اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چرا که شما با استفاده از سایت‌های تحلیل ارزهای دیجیتال می‌توانید به آخرین تحلیل‌های بازار دسترسی داشته باشید و با بررسی آن‌ها به‌صورت هوشمندانه در بازار کریپتو فعالیت کنید.

در واقع سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال به شما کمک می‌کنند که دید بهتری نسبت به بازار داشته باشید و با سرعت بخشیدن به فرآیند آنالیز ارزهای دیجیتال، ترندهای بازار را تشخیص دهید و بهترین موقعیت‌های خرید و فروش را انتخاب نمایید. در این مقاله سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید به‌صورت هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

چرا سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال برای تریدرها مفید است؟

کریپتو کارنسی یک بازار وسیع و هیجان‌انگیز است و طبق اطلاعات موجود در سایت کوین مارکت کپ تاکنون بیش از 25 هزار کوین و توکن لیست شده است. این موضوع در کنار نوسانات قیمتی بالای ارزهای دیجیتال کار تجزیه و تحلیل را سخت‌تر می‌کند. برای این که بتوانید از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری استفاده کنید باید ارزهای مختلفی را بررسی کنید. این کار کاملا زمان بر است و به صرف انرژی و دانش زیادی نیاز دارد.

اما با استفاده از سایت‌ها و ابزارهای تحلیل ارز دیجیتال می‌توانید سرعت تجزیه و تحلیل خود را بالاتر ببرید و عملکرد بهتری در بازار داشته باشید. در واقع زمانی که مهارت و دانش کافی برای فعالیت در بازار کریپتو داشته باشید، سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال همانند یک دستیار برای شما عمل می کنند. چرا که شما می‌توانید اخبار بازار، ترندهای موجود، فرصت‌ها و تحلیل‌های ارائه شده در سایت را به‌طور کامل بررسی و سپس به‌صورت هوشمندانه وارد معامله شوید.

بهترین سایت‌های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال یکی از روش‌های تجزیه داده‌های بازار است. این تحلیل به شما این امکان را می‌دهد که نمودار و تاریخچه قیمت ارزهای دیجیتال را بررسی کنید و روند حرکتی آن در آینده را تشخیص دهید.

تحلیل تکنیکال از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که به شما کمک می‌کند بهترین زمان برای ورود به معامله و خروج از آن را به دست آورید. به‌طور کلی بهترین سایت‌های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

 

-         تریدینگ ویو (TradingView)

تریدینگ ویو یک ابزار رایگان است که برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار قدرتمند نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال و داده‌های مربوط به آن را با جزئیات کامل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سایت تریدینگ ویو یک ابزار خارق‌العاده برای فعالان بازارهای مالی است و با ارائه ابزارهای مختلف به کاربران این امکان را می‌دهد که تحلیل‌های دقیق و حرفه‌ای انجام دهند و حتی تحلیل سایر کاربران را مشاهده کنند.

 

-         کوین گکو (CoinGecko)

کوین گکو یکی دیگر از سایت‌های معتبر تحلیل ارز دیجیتال است که به معامله‌گران کریپتو پیشنهاد می‌شود. این ابزار قدرتمند به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید قیمت ارزهای دیجیتال، حجم بازار و مواردی از این قبیل دسترسی داشته باشید. با استفاده از سایت کوین گکو می‌توانید تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار داده و سبدهای معاملاتی خود را مدیریت کنید.

 

-          مساری (Messari)

مساری یک سایت حرفه‌ای برای تجزیه و تحلیل عمیق بازار ارزهای دیجیتال است. این ابزار با بهره‌مندی از قابلیت‌ شخصی‌سازی و ارائه دقیق قیمت، مارکت کپ و نمودارهای پیشرفته به شما این امکان را می‌دهد که تجزیه و تحلیل حرفه‌ای داشته باشید.

سایت مساری دارای دو نسخه رایگان و پرمیوم است. در صورتی که می‌خواهید از قابلیت‌های پیشرفته این سایت استفاده کنید، لازم است که نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید.

 

بهترین سایت‌ها برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی یکی دیگر از روش‌های تحلیل است که برای پی بردن به ارزشی واقعی دارایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع تحلیل شاخص‌هایی همچون حجم بازار، رقبا، تیم توسعه‌دهنده، اطلاعات توکن، اخبار ارز دیجیتال، حجم معاملات، کاربرد، شرکای تجاری و مواردی این چنینی ارزیابی می‌شود. به‌طور کلی بهترین سایت‌ها برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال شامل موارد زیر می‌شوند:

 

-         کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

کوین مارکت کپ یکی از سایت‌های شناخته‌شده برای فعالان کریپتو است. این سایت اطلاعات کلی و مفیدی درباره ارزهای دیجیتال به کاربران ارائه می‌دهد. کاربران با استفاده از ابزار کوین مارکت کپ می‌توانند معیارهای بنیادی مربوط به ارزهای دیجیتال را مشاهده و بررسی کنند. تقریبا تمام افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، از سایت CoinMarketCap استفاده می‌کنند.

 

-         کوین تلگراف (CoinTelegraph)

پیگیری اخبار ارز دیجیتال به جهت اطلاع از آخرین تغییرات بنیادی اکوسیستم ها و پروژه ها در تحلیل بنیادی بسیار حائز اهمیت است. در این راستا کوین تلگراف یک مرجع معتبر برای دسترسی به آخرین اخبار و تحلیل‌های مربوط به ارزهای دیجیتال محسوب می شود. این وب سایت اخبار موثق ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد و شما را گمراه نخواهد کرد. پس اگر به دنبال یک ابزار حرفه‌ای برای تحلیل فاندامنتال هستید، CoinTelegraph بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

-         گلس نود (Glassnode)

گلس نود به‌عنوان یک پلتفرم پیشرو در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این پلتفرم با بررسی داده‌های بنیادی موجود در بازار و ارائه تحلیل‌های جامع با استفاده از نموداها، چارت ها، ارقام و اعداد به شما کمک می‌کند که دید بهتری برای تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال داشته باشید. با استفاده از سایت Glassnode می‌توانید اطلاعات خود را افزایش داده و به‌صورت هوشمندانه در بازار کریپتو فعالیت کنید.

 

بهترین سایت‌ها برای تحلیل آنچین ارز دیجیتال

تحلیل آنچین ترکیبی از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز دیجیتال است. این نوع تحلیل با هدف دریافت معیارهای ارزیابی قیمت ارزهای دیجیتال، بررسی اندازه قدرت شبکه‌های بلاک چین و پی بردن به محدوده خرید و فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از تحلیل آنچین می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی خود را بهبود ببخشید و معاملات سودمندی در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید. بهترین سایت‌های تحلیل آنچین ارز دیجیتال عبارت اند از:

 

کریپتو کوانت (CryptoQuant)

کریپتو کوانت یکی از سایت‌های معتبر تحلیل ارز دیجیتال است که اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این وب سایت اطلاعات و داده‌های بلاک چینی، شاخص‌های کوتاه مدت و بلند مدت دارایی‌های دیجیتال را پوشش می‌دهد. کریپتو کوانت با ارائه اطلاعات آنچین به شما کمک می‌کند که به داده های مورد نیاز خود درباره هر ارز دیجیتال دسترسی داشته باشید تا تحلیل‌های بهتری انجام دهید.

 

سانتیمنت (Santiment)

سانتیمنت یکی دیگر از سایت‌هایی است که برای تحلیل آنچین ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. حساب‌های کاربری این سایت به سه حالت رایگان، پرو و پرو پلاس ارائه می‌شوند. با خرید نسخه‌های پرو یا پرو پلاس Sentiment می‌توانید به داده‌ها و اندیکاتورهای استخراج‌شده از بلاک چین دسترسی داشته باشید و تحلیل‌های حرفه‌ای انجام دهید.

 

اتر اسکن (Etherscan)

اتر اسکن یک پلتفرم محبوب و شناخته‌شده است که برای دسترسی به داده‌ها و جزئیات درون بلاک چین اتریوم طراحی شده است. شما با استفاده از این سایت می‌توانید جزئیات تراکنش‌ها دسترسی داشته باشید و فعالیت‌های جعلی را شناسایی کنید. پلتفرم Etherscan برای افرادی که قصد تحلیل ارزهای مبتنی بر اتروم و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها را دارند مناسب است.

 

بهترین سایت‌های ایرانی برای تحلیل ارز دیجیتال

در کنار سایت‌های خارجی تحلیل ارز دیجیتال، شما می‌توانید از سایت‌های ایرانی نیز برای این کار استفاده کنید. خوشبختانه کشور ایران طی سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشته است و سایت‌های معتبری در زمینه تحلیل ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. بنابراین شما با مراجعه به سایت‌های ایرانی تحلیل ارز دیجیتال می‌توانید به تحلیل‌های به روز و معتبر دسترسی پیدا کرده و به کمک آن‌ها تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیرید. به‌طور کلی بهترین سایت‌های ایرانی برای تحلیل ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

 

ایرانیکارت

ایرانیکارت یکی از بهترین سایت‌های ایرانی معتبر برای تحلیل ارز دیجیتال به شمار می‌رود. این صرافی با ارائه تحلیل‌های جامع و به روز از ارزهای مستعد رشد به شما این امکان را می‌دهد که دید بهتری نسبت به بازار داشته باشید و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری جا نمانید.

صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت، اخبار ارز دیجیتال را نیز به خوبی پوشش می‌دهد. بنابراین شما بدون نیاز به منبعی دیگر می‌توانید از آخرین اخبار بازار مطلع شده و با استفاده از تحلیل‌های درج شده در سایت از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید. علاوه بر این، شما با استفاده از ایرانیکارت می‌توانید بیش از 1000 رمز ارز مختلف را به‌راحتی و با کمترین نرخ کارمزد خریداری کنید.

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال یکی از سایت‌های خوشنام ایرانی است که در زمینه رمز ارزها فعالیت می‌کند. این سایت همانند کوین مارکت کپ اطلاعات خوبی در زمینه ارزهای دیجیتال به شما ارائه می‌دهد. اگر با ارزی آشنا نیستید و می‌خواهید تاریخچه قیمتی، الگوهای نموداری و اندیکاتورهای تکنیکال آن را مشاهده کنید، سایت ارز دیجیتال گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. چه یک فرد مبتدی باشید چه یک فرد حرفه‌ای، این سایت اخبار و مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟
  • رمزدارایی در پساهاوینگ
  • صندوق بین المللی پول به آمریکا هشدار داد | قیمت بیت کوین به کدام سو می رود؟