Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین صالحی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی ۲۲۸ مورد تعلیف غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت استان شناسایی شد این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۱۲ فقره پرونده در این زمینه تشکیل و با تعلیف غیرمجاز  ۸۱ هزار راس دام در مناطق قرخود، میاندشت، گلول و سالوک و ساریگل برخورد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۹ ماهه امسال ۳۴۱ تخلف زیست محیطی در استان کشف شد که میزان ضرر و زیان وصولی این تخلفات بیش از ۲ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال گزارش شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مدت مشابه پارسال وقوع ۴۴۰ تخلف زیست محیطی در استان یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال به حوزه‌های مختلف خسارت وارد آورد.

صالحی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۳۲ اخطاریه زیست محیطی صادر شده است افزود: علاوه بر این موارد امسال ۱۲۵ مورد آلودگی زیست محیطی به مراجع قضایی معرفی شد و در این مدت ۴۳۱ متخلف دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شد. 

وی با بیان اینکه امسال ۱۷ قبضه سلاح غیرمجاز و ۳۷ قبضه سلاح شکاری مجاز کشف و ضبط شده است با ابراز نگرانی از وجود سلاح در دست شکارچیان، گفت: در مدت مشابه پارسال ۲۰ قبضه سلاح غیرمجاز و ۶۰ قبضه سلاح مجاز از شکارچیان متخلف در استان کشف شده است.  

وی گفت: کشف شکار غیرمجاز ۴۴ راس چهارپایان، ۱۲ فقره زنده گیری غیرمجاز پرندگان، ۶۶ قطعه شکار غیرمجاز پرندگان، ۱۰ مورد زنده گیری حیوانات وحشی، شناسایی صید غیر مجاز ۱۳۴ قطعه آبزی و ۶ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش و کشف ۲۷ فقره پرونده  شروع به شکار از جمله تخلفات زیست محیطی استان در ۹ ماهه امسال است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در مدت مشابه پارسال ۳۲ پرونده مربوط به آلودگی زیست محیطی در استان تشکیل و ۹۳ مورد تذکر در این باره صادر شد.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۷ هزار هکتار مدیریت می کند.  

برچسب‌ها بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خراسان شمالی حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مدت مشابه پارسال زیست محیطی گونه موجود قبضه سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در دیدار با رئیس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با اشاره به لزوم اجرای طرح پایش آنلاین در همه صنایع به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، گفت: بود و صاحبان صنایع باید به حل مشکلات زیست محیطی فراتر از قانون و دستورالعمل به عنوان وظیفه انسانی و دینی و شرعی نگاه کنند. 

اوضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در راستای حفاظت از عرصه‌های مختلف زیست محیطی، تصریح کرد: امروز موضوع محیط زیست به یکی از مسائل اصلی کشور و یک دغدغه ملی و فراجناحی تبدیل‌شده است.

شاکر با اشاره به لزوم اجرای طرح پایش آنلاین در همه صنایع به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، گفت: بود و صاحبان صنایع باید به حل مشکلات زیست محیطی فراتر از قانون و دستورالعمل به عنوان وظیفه انسانی و دینی و شرعی نگاه کنند. 

امام جمعه اردکان با اشاره به برخی تخلفات مشهود بعضی صنایع اظهار داشت: رفع نشدن برخی تخلفات مشهود که چند سال است بیان می‌شود، ایجاد نگرانی و ناامیدی می‌کند و انتظار مردم از برخی صاحبان صنایع برای رفع اشکالات و تخلفات زیست محیطی، خیلی بیشتر از این هاست. 

در ابتدای این نشست، سید جلال موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این اداره در سال گذشته به ویژه پایش صنایع و برخورد با صنایع آلاینده به تشریح برنامه‌های سال جاری در راستای حفاظت از محیط زیست شهرستان پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی + ویدئو
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه