Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: در عرصه شکوفایی اقتصادی، توسعه بخش های مختلف استان و اجرای پروژه های مهم اقتصادی نیازمند کمک مردم و تشکیل تعاونی های مختلف هستیم و در این راستا، جمعیت ۴۵ درصدی روستایی می بایست مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران در ادامه سخنان خود با مردم در برنامه زنده مازرونی شو سیمای مرکز تبرستان، توسعه فرهنگ کارهای جمعی و گروهی را از ضروریات دانست و گفت: در عرصه شکوفایی اقتصادی، توسعه بخش های مختلف استان و اجرای پروژه های مهم اقتصادی نیازمند کمک مردم و تشکیل تعاونی های مختلف هستیم و در این راستا، جمعیت ۴۵ درصدی روستایی می بایست مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که نسبت به مسائل زیست محیطی حساسیت داریم و درست نیست طبیعت بکر را از بین ببریم، افزود: ضمن اعلام مسائل این بخش؛ با هماهنگی شهرداران و بخشداران اقدمات خوبی انجام شد و وضعیت زباله و پسماند استان اکنون نسبت به ۲ ماه اخیر تغییر نموده است و با ورود مردم به این مقوله، سعی کردیم نظارت را همگانی کنیم.

حسینی پور با اشاره به این که موضوع پسماند مازندران مورد تاکید و حساسیت مقامات کشوری است و وزیر کشور در این خصوص به بنده ماموریت خاص داده اند، اظهار داشت: باید از این طریق برای شهرداریها درآمد ایجاد کنیم و گزارش دقیق مسئله جمع آوری زباله را به مردم اعلام‌ نماییم. مردم باید با استمرار نظارت ها و گزارش به ما در خصوص انباشت زباله در جنگل و سواحل از طریق سامانه ارتباطی ما را در این راستا یاری نمایند.

استاندار با بیان این که حکمرانی اسلامی با حکمرانی کشورهای غربی متفاوت است و مسئولین در کشورهای غربی با مردم روابط عاطفی ندارند ولی در کشور ما ارتباط بین مسئولین و مردم هیچگاه قطع نمی شود، اظهار داشت: همواره ملاقات مردمی باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد. مدیران با برگزاری ملاقات مردمی در متن جامعه قرار می گیرند.

حسینی پور یادآور شد: استان مازندران با چند کشور همسایگی دارد که با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به کشورهای اوراسیا تصمیم داریم بازارهای هدف این کشورها را در حوزه توسعه صادرات در اولویت قرار دهیم‌.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های بندر امیرآباد بنا داریم سهم صادراتی مازندران را افزایش دهیم. در تبادل گردشگری با کشورهای اوراسیا بدنبال حذف روادید و ایجاد مسیر مسافرتی دریایی هستیم تا بتوانیم‌ زمینه های رفاه مردم استان را فراهم نماییم‌.

استادار ادامه داد: با توجه به برخورداری استان از بیش از ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، ایجاد اتوبوس دریایی در دستور کار قرار دارد و همچنین خط تاکسی هوایی در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

استاندار مازندران در بخش دیگر سخنان خود با مردم در برنامه زنده مازرونی شو سیمای مرکز تبرستان، عدم صنعتی شدن کشاورزی را از مشکلات مهم این بخش عنوان کرد و گفت: کشاورزی استان با توجه به مزیت های این بخش با صنعتی شدن شکوفا می شود.

وی با بیان این که نسبت به شناسایی چالش های استان توجه ویژه ای داریم، افزود: مشاوران و کارشناسان خبره را برای این مهم از ابتدای کار فعال کردیم ‌و نظام مسائل استان جمع بندی نمودیم.

استاندار، چالش های مازندران را در دو بعد تصمیمات ملی و فرآیند مدیریتی استان ارزیابی کرد و تصریح نمود: برای اعتلا و توسعه استان، باید سند دقیق راهبردی که قابلیت تغییر نداشته باشد و از ریل توسعه با تغییر مدیران خارج نشود، تهیه و تدوین شود.

جسینی پور، اظهار داشت: طی دولت های مختلف به اقتضای تغییر نگرش دولت ها، سند های آمایش تنظیم شده است و متاسفانه نقش بارز و موثر مردم در این سندها ملاحظه نشده است.

وی افزود: افسوس که مازندران را همواره به عنوان یک استان مصرف کننده دیدند و زمانی می توانیم استان مقصد گردشگری باشیم که مردم شادابی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که در حوزه ساختاری، اقداماتی را با کمک نمایندگان مجلس ترسیم کردیم و رییس رئیس جمهور محبوب، علاقه زیادی به مازندران دارند و از بنده خواستند مسائل توسعه ای این استان را ترسیم کنم، عنوان کرد: ساختار اداری مازندران نیازمند یک تحول اساسی برای چابک سازی است. در خصوص منافع مردم با احدی تعارف نداریم و ماهیت جریان فساد در استان را در صورت لزوم به مردم اعلام می کنیم.

وی بیان داشت: واقعیت های جامعه را باید مردم بدانند. میزان رضایت از سیستم های اداری باید از مردم نظرخواهی شود و مصادر اصلی مدیریتی باید به مردم واگذار شود. استان مازندران با تاریخ ارزشمندش که مورد تقدیر مقام‌ معظم رهبری قرار گرفته است، نباید مشکلی داشته‌باشد. چالش های استان قابلیت حل شدن دارد.

استاندار با بیان این که هوشمند سازی سیستم اداری باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: باید به سمت دولت الکترونیک برویم و مطالعات شهر هوشمند را آغاز کردیم که با توجه به مقصد گردشگری بودن این مهم‌ ضروریست. شفافیت در همه عرصه های استان باید اجرایی شود.

سیدمحمود حسینی پور در این برنامه با اشاره به این که مازندران مهد شهدای دوران حماسه و عشق است و افتخار بزرگی است که در این سامان نفس می کشیم و به مردم این خطه خدمت می کنیم، افزود: مازندران همچون زمرد نتراشیده است و از ظرفیت های عظیم انسانی معنوی که منحصر به فرد برخوردار است.

وی با اشاره به این که در طول قطار مدیریتی که بعد انقلاب در استان به حرکت در آمد، خدمات بسیاری در بخش های مختلف در استان ارایه شد لیکن 70 درصد ظرفیت های مازندران دست نخورده است، گفت: ظرفیت های توسعه ای مازندران باید آزاد شود و حاصل شکوفایی و اعتلای استان در بخش های مختلف در خدمت مردم قرار گیرد.

استاندار با بیان این که این استان می تواند در شرایطی قرار بگیرد که از استضعاف خارج شود و در شرایط ایده ال قرار گیرد، تصریح کرد: شرایط فعلی استان قابل قبول نیست و همه توانمندی ها و مزیت های مازندران باید در قالب یک برنامه اصولی به فعلیت درآید.

حسینی پور، با اشاره به وجود نیروی انسانی نخبه و دارای ایده در مازندران، اظهار داشت: انسجام ظرفیت های نخبه داخل و خارج استان و هدایت مدیریتی این افراد به داخل استان باید در اولویت قرار گیرد. با شناسایی این ظرفیت های بزرگ‌ باید اتفاقات مهمی را رقم بزنیم.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که در حوزه شیلات مازندران ظرفیت های ویژه ای وجود دارد که با ارزش تر از نفت است، تصریح کرد: خاویار مازندران بهترین خاویار در دنیا است و کل مازندران باید در این راستا فعال شود. تمام کشورهای اوراسیا مشتریان محصولات شیلاتی ما هستند.

استاندار، افزود: ۳ بندر اقتصادی و کشتیرانی در استان داریم که بویژه بندر امیرآباد بهشهر از پتانسیل منحصر به فردی برخوردار است. این بندر با وجود شبکه ریلی می تواند مازندران را تبدیل به قطب صادرات کند.

وی گفت: در حوزه کشاورزی ۱۱ درصد سبد غدایی کشور را مازندران تامین می کند. ریشه مازندران با کشاورزی عجین است و کشاورزان مازندران به نوعی تولید قدرت کردند و امروزه امنیت غذایی از تولید صنایع دفاعی نظامی مهم تر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی توسعه صادرات رفاه اجتماعی بخش های مختلف قرار گیرد حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از ورود سرمایه‌گذار آلمانی با ۸۰ میلیون یورو سرمایه در حوزه مدیریت پسماند و تولید برق از این محل خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید مجتبی حسینی امروز در نخستین کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهار‌ داشت: روزانه صدها تن زباله در بخش های مختلف این استان تولید می شود که برای بازیافت و مدیریت این پسماندها با ورود سرمایه‌گذار خارجی برنامه‌ریزی شده و قرار است از این مزیت برای تولید برق استان استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعاتی همچون دفع اصولی و استاندارد پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی، گفت:  این موضوع با توجه به ارزش افزوده خوبی که به همراه دارد می تواند در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی نیز نقش بسیار موثری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ضرورت دارد از حداکثر توان مرکز برای توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود و مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند، افزود: بهره‌ گیری هر چه بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کننده توسعه بهتر اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان خواهد بود.

حسینی از ایجاد سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خرد و کلان استان به دستور استاندار همدان خبر داد و گفت: در این سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان به مردم و متقاضیان معرفی می‌شود و به مشارکت مردم در این طرح‌ها نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی در زمینه اطمینان بخشی به مردم جهت سرمایه‌گذاری در عرصه تولید دغدغه دولت سیزدهم است، بیان کرد: دولت با ایجاد بستر مناسب و حمایت‌های خود سعی دارد این اعتماد را ایجاد کند تا با ورود مردم به عرصه تولید، شاهد تحول چشمگیری در زمینه اقتصادی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه به تبع خط مشی‌های ساست اقتصادی دولت در استان همدان نیز از راهبردهای اصلی فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مردمی کردن آن است، گفت: ستاد تحقق شعار سال در استان تشکیل شده و به طور مرتب شاخص‌ها را در تک تک دستگاه‌های اجرایی متناسب با اهداف تعیین شده مورد بررسی قرار خواهد داد.

افزایش 9000 نفری بیمه شدگان اجباری در سال گذشته

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در ادامه این جلسه از افزایش 9000 نفری بیمه شدگان اجباری در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال بیش از 17 هزار شغل در همدان ایجاد می‌شود.

یوسف شعبانی، اظهار‌ داشت: ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی که در ایجاد اشتغال وجود دارد جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار هستند که امسال با تدبیر معاون اقتصادی استان مقرر شد 42 درصد تسهیلات تخصیصی اشتغال در این بخش هزینه شود.

وی بیان کرد: در تحقق تعهد اشتغال امسال سهم صنعت، خدمات و کشاورزی را مجزا مشخص کرده‌ایم به طوریکه مدیران باید در ارائه گزارشات خود به تفکیک اطلاعات مربوط به سه بخش عنوان شده را داشته باشند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین ادامه داد: از تعهد منفی پیش‌بینی شده استان در سال گذشته و امسال موفق شدیم 6000 نفر را کم کنیم.

بیش از یک سوم تعهد اشتغال استان بر عهده صمت است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این جلسه گفت: بیش از یک سوم تعهد اشتغال استان بر عهده صمت می‌باشد و به عبارتی ایجاد 5460 فرصت شغلی بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

احمد شانیان با بیان اینکه پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار صمت استان قرار دارد، بیان کرد: میز مشاوره سرمایه‌گذاری در این اداره کل راه‌اندازی شده و این آمادگی وجود دارد که به علاقمندان به سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی استان مشاوره تکمیلی ارائه شود.

وی همچنین به ایجاد پرتال سرمایه‌گذاری آنلاین در صمت استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 300 طرح و پروژه اقتصادی در استان ما مجوز دارند که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و همچنین مگاپروژه‌های استان نیز بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • رد شایعات تغییر استاندار مازندران
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • تغییر استاندار مازندران شایعه است/ حسینی پور می ماند
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد