Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر سعید فیلی دوشنبه شب در نشست اتحادیه مشاورین املاک با دادستان شهرستان با بیان اینکه نرخ مشاورین املاک و نظارت بر بنگاه‌ها باید جدی گرفته شود گفت: نرخ گذاری املاک توسط کمیسیون نظارت که با حضور ۱۰ دستگاه تصمیم گیر انجام می‌شود و باید ابلاغ و اجرایی شود و تصمیمات نباید فراتر از قانون باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برابر مصوبه کمیسیون نظارت درصد معامله ۰/۷۵ درصد از هر طرف تصویب و به مرحله اجرا در آمده است.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان رامسر با اشاره به اینکه رامسر دارای ۸۴۰ واحد صنفی املاک است گفت: از این تعداد ۷۳۰ واحد فعال و بقیه غیر فعال هستند.

فیلی گفت: یکی از وظایف اصلی اتحادیه بررسی فعال بودن واحدهای صنفی است که در این راستا واحد صنفی که ۶ ماه فعال نباشد با اخطار و در ادامه با لغو مجوز روبرو خواهد شد.

وی افزود: واحدهایی که بدون مجوز فعالیت املاک دارند پلمپ می‌شود وی با بیان اینکه تعداد بالای واحدهای مشاورین املاک به یک دغدغه تبدیل شده است اظهار داشت: قانونا نمی‌توان از اعطا جواز به افراد واجد شرایط جلوگیری کرد اما می‌توان بر اساس تصمیمات شهرستانی و راهکارهای قانونی و استعلامات روند صدور پروانه را سختگیرانه تر کرد.

رئیس اداره صمت رامسر همراهی و مشارکت واحدهای صنفی رامسر را در سطح استان بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در بحث کرونا مشاهده کردیم که همکاری اصناف رامسر بویژه مشاورین املاک قابل تقدیر بود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه داران رامسر: دلیل افزایش بی رویه مشاورین املاک، افزایش قیمت ملک در شهرستان و دسترسی آسان به این شغل است.

محمد ابراهیمیان در نشست اتحادیه مشاورین املاک با دادستان شهرستان، از اطلاع رسانی و تأکیدات مداوم بر احراز هویت متعاملین و اسناد و مدارک طرفین خبر داد و آن را از الزامات و تعهدات مشاورین املاک دانست و گفت: مجوز فعالیت مشاورین املاک بر مبنای قانون نظام صنفی صادر می‌شود.

وی افزود: در گذشته گرفتن مجوز فعالیت املاک بسیار سختگیرانه و با آیتم‌هایی چون سهمیه سالانه سقف صنوف و با رعایت حدود و فاصله بود که برداشته شدن این آیتم‌ها باعث شده حرمت‌ها و احترام بین طرفین نیز از بین برود.

کد خبر 5396948

منبع: مهر

کلیدواژه: بنگاه معاملات املاک رامسر دادگستری مازندران ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی کرمانشاه عکس استانها شهید گمنام تشییع و خاک سپاری شهید گمنام آمار کرونا تشییع شهدا ایام فاطمیه گرگان دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی خسارات سیلاب مشاورین املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

محسن صیادی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می‌کرد، اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در پی گشت‌های مشترک و تشدید بازرسی‌ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد، سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.

صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد پروانه کسب گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • گاف عجیب دولت رئیسی /عدد نمی فهمید یا عدد نمی فهمید؟! /گردش مالی یک بنگاه املاک تک نفره در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • بخش املاک دیوار و شیپور غیرفعال می‌شود