Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس ، در خصوص نگرانی‌هایی که از سوی نمایندگان در رابطه با ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد، گفت: ما به این مساله امیدواریم و همچنین انتظار داریم که وزرای محترم دولت با برنامه‌های راهبردی بیایند و برنامه‌های خود را ارائه دهند تا با ایجاد سازوکاری مناسب تدبیری صورت گیرد که در شرایط حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، مردم ما بیشتر از این در مضیقه قرار نگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از نمایندگان هم در صحن علنی و هم در کمیسیون تلفیق نسبت به مساله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نگرانی‌ و مخالفت‌هایی داشتند. ما در این مساله که این ارز اشکالاتی دارد و لازم است حذف شود با دولت هم‌نظر هستیم اما اینکه این حذف در چه زمانی انجام شود و یا اینکه راهکار پیشنهادی و جایگزین دولت برای این موضوع چیست هنوز مشخص نشده و مجلس روی این موضوع بسیار حساس است چراکه خط قرمز ما معیشت مردم است.

نایب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در رابطه با سایر دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در لایحه بودجه، ابراز داشت: افزایش حقوق‌هایی که پیشنهاد شده متناسب با تورم نیست و این در شرایطی است که اکنون هم قدرت خرید مردم پایین آمده؛ لذا باید برای حمایت از قدرت خرید اقشاری مانند کارمندان، کارگران، بازنشستگان و اقشار آسیب‌پذیر دیگر تدبیر و برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: مساله دیگر حمایت و تقویت صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی، کشوری و لشکری است که این صندوق‌ها باید در لایحه بودجه مورد توجه قرار گیرند. 

بیشتر بخوانید:

هشدار نماینده مجلس درباره سرایت گرانی ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی به سایر کالاها

سیگنال ارزی میرکاظمی به بازار/ ارز دو نرخی نداریم

نوروزی در پاسخ به این مساله که اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در کنار افزایش سهم درآمدهای مالیات و یا سایر طرح‌ها و اتفاقات ممکن است در سال آینده تورم‌زا باشند، بیان کرد: با توجه به تاکیداتی که رهبر انقلاب هم به مجلس و هم دولت داشتند ما باید سازوکاری مهیا کنیم که مردم اذیت نشوند. بر همین اساس قرار شد دوستان اقتصادی دولت بیایند و بحث‌های خود را مطرح کرده و برنامه‌های خود را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند، همچنین مرکز پژوهش‌ها هم بررسی کند و همه با هم تلاش کنیم تا یک گام اساسی برداریم که فشار و آسیبی به مردم وارد نشود.

21217

کد خبر 1591358

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم ارز لایحه بودجه ارز ۴۲۰۰ تومانی کمیسیون تلفیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تشریح روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول تفضیلی اظهار کرد: جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی جداول از فردا شروع می‌شود انتظار داریم طی دو هفته آینده این موضوع در کمیسیون تلفیق و صحن علنی تعیین تکلیف شود و تا اواسط اردیبهشت‌ماه بخش دوم لایحه بودجه به تصویب برسد.

وی اظهار کرد: قرار نیست که مجلس شورای اسلامی یکی یکی هر کدام از ردیف‌های بودجه را بررسی کند بلکه بررسی‌ها به صورت کلی خواهد بود، مثلا این‌که بودجه فلان وزارتخانه چقدر است و به صورت کلی رای‌گیری شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار کرد: موضوع دیگر درباره بودجه استان‌هاست که درصد اخذ مالیات از هر استان متفاوت است باید چارچوب مشخصی در این باره وجود داشته باشد. در نهایت نباید بررسی‌ها و مصوبات در مجلس شورای اسلامی منجر به تغییری در سرجمع کلی بودجه شود چون در بخش اول بودجه درآمدها و هزینه‌ها به صورت کلی تصویب شده و رقم کلی بودجه مشخص است نباید این رقم تغییر کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • تکلیف بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواسط اردیبهشت‌ مشخص می‌شود
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • برای مهار تورم نباید تمرکز بر محدودیت افزایش حقوق باشد
  • درصد افزایش حقوق کارگران با افزایش ۴۰ درصدی کالا و خدمات همخوانی ندارد