Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت روسیه در واشنگتن به اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد که کسی نمی‌تواند برای مسکو نسبت به اعزام نظامیان در خاک خودش تعیین تکلیف نماید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو این حق را دارد که تصمیم بگیرد نظامیانش را در هر کجای خاک کشور مستقر کند و به تمرینات نظامی ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیانیه فوق در واکنش به اظهارات «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا صادر شده است که گفته بود روسیه نظامیانش را از مرز اوکراین عقب بکشد.

در بیانیه مذکور در این باره آمده است: ما منطق شرمن را درک نمی‌کنیم که می‌گوید روسیه باید نظامیان خود را به پادگان‌ها بازگرداند یا به ایالات متحده بگوید که چه رزمایش‌هایی در حال انجام است و هدف آن‌ها چیست و این در حالی است که آمریکا قصد ندارد در مورد میزان و تعداد نظامیان خود در اروپا با ما صحبت کند.

بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید: این انتخاب با ماست که کجا و چه زمانی تمرینات نظامی را در خاک میهن خود برگزار کنیم. ما به اجرای آن‌ها ادامه خواهیم داد، زیرا منافع امنیتی روسیه را تامین می‌کند.

سفارت روسیه همچنین برخی اظهارات را مبنی بر اینکه مسکو ممکن است در مورد روند مذاکرات در ژنو دروغ بگوید، رد و تأکید کرد که چنین رویکردی نشان دهنده تنزل فرهنگ گفتگو‌ها است.

روز گذشته مذاکرات درباره تضمین‌های امنیتی بین «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا به مدت ۷ ساعت و نیم در شهر ژنو در سوئیس انجام شد.

معاون وزیر خارجه روسیه پس از پایان این گفتگو تأکید کرد که بازی با آتش به نفع آمریکا نیست و مسکو باید تغییراتی اساسی را در روابط با ناتو ایجاد کند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در کنفرانس خبری پس از این گفتگو در این خصوص گفت: آمریکا برخی از پیشنهادات مطرح شده از سوی روسیه را نپذیرفته است. واشنگتن اجازه نمی‌دهد احدی سیاست در‌های باز ناتو را زیر سئوال ببرد.

همچنین قرار است شورای ناتو و روسیه نیز ۱۲ ژانویه (چهارشنبه هفته جاری) پس از مدت‌ها تشکیل جلسه دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسکو روسیه سفارت روسیه آمریکا اوکراین معاون وزیر خارجه خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد. دو طرف در این دیدار راه‌های کاهش تنش، تحقق آرامش و پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نگرانی قطر در قبال تحولات منطقه را ابراز کرد و از تمامی طرف‌ها خواست که آرامش خود را حفظ کنند و خویشتن‌دار باشند.

همچنین وزارت خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن در این دیدار بر پایبندی قطر نسبت به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف تحقق امنیت و ثبات تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و وزیر خارجه ترکیه راه‌های پایان جنگ در غزه وهماهنگی تلاش‌ها در زمینه امور بشردوستانه در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

کد خبر 6081488

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو