Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین در محدوده بزرگراه بابایی خبر داد و گفت: این موتورسیکلت سنگین مشغول تردد و انجام حرکات مخاطره آمیز بود که با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط تیم‌های نامحسوس و با اجرای طرح مهار متوقف گردید. خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی همه خانی در توضیح این خبر گفت: در رصد شبانه روزی معابر و بزرگراه‌ها جهت بررسی لحظه به لحظه ترافیک شهر تهران و با کمک رصد تصویری همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور فاتب، در ساعت ۲۱:۴۵ در موقعیت بزرگراه بابایی به شرق رو به روی دانشگاه امام حسین (ع)، یکدستگاه موتورسیکلت سنگین هندا ۱۰۰۰ سی سی که در حال تردد بصورت بسیار خطرناک بود و امنیت تردد و ایمنی عبور را برای دیگر رانندگان مختل کرده بود، متوقف گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به لایی کشی و سرعت بالای این موتورسیکلت سنگین و احتمال بروز حادثه برای راکب آن و خطراتی که برای سایر شهروندان متصور بود با هماهنگی بعمل آمده با تیم‌های تیم نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ، توقیف این موتورسیکلت در دستور کار قرار گرفت واین موتور متوقف شد.   بیشتر بخوانید: واژگونی موتورسیکلت بر اثر عدم توانایی موتورسوار
همه خانی ادامه داد: پلیس به محض رویت موتورسیکلت‌هایی که با لایی کشی و ایجاد سر و صدا نظم ترافیک را برهم زده و فاقد مجوز بوده و هیچ گونه مدارک و بیمه همراه ندارند اعمال قانون نموده و اینگونه موتورسیکلت‌ها را با توجه به درخواست شهروندان و خواست ایشان مبنی بر برخورد با هنجار شکنان به پارکینگ منتقل می‌نماید.
وی از همشهریان تهرانی خواست تا با مشاهده این نوع موتورسیکلت‌ها که باعث سلب آسایش عمومی می‌شوند حتما با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل نمایند و همکاران بنده را در جریان تردد این موتورسیکلت‌ها قرار دهند.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس موتورسیکلت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس موتورسیکلت موتورسیکلت سنگین موتورسیکلت ها پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرناک‌ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی شهر امن در خصوص بزرگراه‌های خطرناک شهر تهران اظهار داشت: آمار‌ها حکایت از آن دارد که فراوانی بزرگراه‌ها در بحث تصادفات بیشتر است.

وی گفت: بزرگراه آزادگان رتبه اول تصادفات عابران پیاده را داراست و بعد از بزرگراه آیت الله سعیدی و سپس بزرگراه شهید همت؛ سه محور بزرگراهی در بحث تصادفات عابران پیاده هستند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: قاعدتاً عابران پیادع نباید در عرض بزرگراه‌ها تردد داشته باشند ولی این موضوع را هم باید گفت که برخی از بزرگراه‌های شهر تهران به گونه‌ای طراحی شده که پر تردد هستند و در کنار آنها مراکز درمانی وجود داشته و نیاز به تردد دارند؛ اگرچه باید عابران پیاده به خاطر داشته باشند که فقط از پل‌های عابر پیاده و از زیرگذر‌ها تردد کنند حتی اگر این دور بودن آنها به قیمت پیاده روی زیاد باشد و این موضوع ارزش آن را دارد که جان آنها حفظ شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این سوال مطرح می‌شود که شدیدترین تصادفات عابرین پیاده در کدام معابر روی می‌دهد؟ آیا در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد و یا در عرض بزرگراه‌ها و یا در میادین و یا در معابر فرعی و کوچه‌ها؟

وی بیان داشت: آن چیزی که داده و آمار‌ها نشان می‌دهد و با بررسی‌هایی که صورت گرفته این بزرگراه‌ها هستند که بیشترین تصادفات عابران پیاده در آنها روی می‌دهد؛ چرا که آمار تصادفات فوتی شهر تهران در سال ۱۴۰۲ عدد فراوانی ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ۴۱ درصد از متوفیان شهر تهران در سال ۱۴۰۲ فقط عابران پیاده را تشکیل می‌دهند که نشان دهنده بی احتیاط بودن این دسته از افراد در عبور از معابر است.

سرهنگ جوانبخت گفت: رتبه اول تصادفات فوتی عابران پیاده شهر تهران به افراد بالای ۶۰ سال اختصاص دارد؛ چرا که هر چقدر که سن عابران بالاتر می‌رود توانایی‌های جسمی و سرعت عکس العمل نیز کم می‌شود.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: کم شدن سرعت عکس‌العمل باعث تردید در تصمیم گیری در حرکت در معابر می‌شود؛ خیلی از عابران مسن یک گام به جلو بر می‌دارند ولی در این حال احساس می‌کنند که دیگر نمی‌توانند تردد کرده و از حرکت خودرو‌ها یک ترس به جان آنها می‌افتد و یک گام به عقب برمی دارند.

سرهنگ جوانبخت افزود: این فرد مسن نمی‌داند که راننده‌ای که در آن مسیر در حال تردد است پیش خود محاسبه کرده که این فرد از آن مسیر رد شده است پس من می‌توانم از پشت سر او حرکت کرده و رد شوم.

وی گفت: همین گامی که عابر پیاده سالمند ما به عقب برداشته منجر به برخورد خودرو با وی شده و حادثه‌ای تلخ و ناگوار را رقم می‌زند.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: اگر در خانواده سالمند داریم که در سنی قرار دارد که این شرایط را دارد و کندی حرکتی دارد و نمی‌تواند برای تردد‌های خود در معابر به موقع تصمیم گیری نماید همیشه همراه او باشیم و آموزش‌های خوبی به بدهیم و اینکه از آنها بخواهیم که لباس روشن بپوشد.

وی افزود: سالمندترین فردی که در سال گذشته در شهر تهران بر اثر تصادف جان خود را از دست داد یک آقای ۹۲ ساله بوند و کوچکترین فرد نیز یک کودک ۴ ساله بود که به همراه والدین خود بوده؛ اما موارد ایمنی را رعایت نکرده و موجب فوت این کودک شدند.

منبع: فارس 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق + فیلم
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق از نمایشگاهی در غرب تهران
  • ترافیک صبحگاهی در کدام معابر سنگین بود؟
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در دومین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • خطرناک‌ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده
  • خطرناک ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده