Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@01:45:47 GMT

وضعیت هوا در البرز قرمز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۸۴۲۶

وضعیت هوا در البرز قرمز شد

باشگاه خبرنگاران جوان البرز -فردین حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای  این استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵) میکرون در شهرستان‌های اشتهارد، ساوجبلاغ و کرج به ترتیب بر روی اعداد ۱۶۱، ۱۵۳ و ۱۵۳ قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز  عنوان کرد: ‌همچنین شاخص آلودگی در شهرستان نظرآباد نیز ۱۱۸ بوده که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا در این منطقه برای گروه‌های حساس سلامت جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی این استان آلودگی هوا و پایداری جوی تا پایان هفته ادامه دارد.

جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضا‌های مسکونی، تجاری و اداری از جمله اقدامات در این شرایط جوی است.

حکیمی همچنین به وظایف نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه در شرایط ناسالم ۲۰۰-۱۵۱ بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.

او عنوان کرد: همچنین شهرداری‌ها از انجام تمام فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود؛ مانند ساخت و ساز‌های شهری، طرح ‌های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه‌های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه‌های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده‌های نفتی و امثال آن دارای وظایفی می‌باشند.

استان البرز دارای ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

انتهای پیام /ر.ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت هوا آلودگی هوا آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که با قرار گرفتن شاخص روزانه آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۶۷ سطح آلودگی هوا به صورت قابل قبول ارزیابی می‌شود.

شاخص ۲۴ ساعته هم روی عدد ۷۴ بود و منبع اصلی ایجاد آلودگی ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون ارزیابی می‌شود.

تهران از ابتدای امسال ۲۵ روز هوای قابل قبول و ۵ روز هوای پاک داشت.

کد خبر 845481 برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران شهر مدیریت شهری

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند