Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها –  میزان بارش در استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون نسبت به بلندمدت ۴۸ درصد کاهش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ارتفاع متوسط بارش استان از ابتدای سال آبی 1401-1400 تاکنون 94.8 میلیمتر است که نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته با 163.1میلیمتر بارش 41.8 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه بلندمدت با 182.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیمتر بارش 48 درصد کاهش نشان می‌دهد.

بیشترین مقدار بارندگی استان از ابتدای سال آبی تاکنون در ایستگاه ثلاث‌باباجانی به مقدار 202.2 و کمترین در ایستگاه قصرشیرین به مقدار 37 میلیمتر است.                                    

براساس گزارش هواشناسی سامانه‌ای ناپایدار تا اوایل هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر خواهد داشت. موج اول از این سامانه، از روز گذشته تا اواخر وقت امروز در بعضی ساعات سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان خواهد شد.

بارش که در نیمه غربی استان از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود علاوه بر ارتفاعات، ممکن است در گردنه‌ها و برخی مناطق سردسیر نیز به شکل رگبار برف مشاهده شود. در روز چهارشنبه مه صبحگاهی به خصوص در نواحی سردسیر و مرطوب محتمل‌ترین پدیده جوی در سطح استان خواهد بود.

موج دوم از سامانه مذکور از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در اغلب نقاط استان خواهد شد. همچنین تا پایان هفته، دمای شبانه در سطح استان به طور نسبی افزایش می‌یابد.

گزارش میدانی تسنیم| خسارت سیلاب در بخش سندرک میناب/‌ بارندگی بی‌سابقه در منطقه و قطع آب روستاها + فیلمافزایش 1درصدی ذخایر آبی سدها با بارش‌های اخیر/ 62درصد ظرفیت سدها خالی استورود سامانه بارشی جدید به استان خوزستان

دهه پایانی و نسبتاً پربار دیماه، با نفوذ نخستین موج از سامانه بارشی روی مدیترانه آغاز می‌شود که موج نخست تا امشب بارش‌های غالباً محدودی ایجاد خواهد کرد.اصل بارش که شامل موج دوم می‌شود، از پنجشنبه شب به بعد و موج سوم و بسیار سرد از میانه هفته آینده نمود پیدا می‌کند و در مجموع عملکرد سامانه تا هفته آینده، امید زیادی به بارش برف نیز هست.

همچنین پلیش راه استان کرمانشاه اعلام کرده که راه‌های استان در روزهای دوشنبه و سه شنبه تاریخ 20 و21 دی ماه بر اثر بارش برف و باران لغزنده می‌شوند و در روز چهارشنبه با بروز مه گرفتگی در برخی نقاط محدودیت دید ایجاد می‌شود.

بنابراین به رانندگان به ویژه رانندگان سرویس مدارس و شرکت‌ها توصیه می‌شود در صورت نیاز به سفر در راه‌ها نکات ایمنی و احتیاط را رعایت کنند و مسئولان مربوطه پیش بینی‌های لازم را برای مدیریت تردد برون شهری دانش‌آموزان مدارس داشته باشند.

ضمن اینکه عدم رعایت سرعت مطمئنه، نقص در سیستم روشنایی و برف پاک کن و گرمایش خودرو و استفاده از لاستیک فرسوده، علل اصلی وقوع حوادث رانندگی در زمستان است.

انتهای پیام/832/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بارندگی بارندگی هفته آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز درباره فعال شدن سامانه بارشی؛ سیل در راه تهران؟

براساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کشور از امروز (۲ اردیبهشت) فعال می‌شود و اوج بارندگی‌ها در روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی از نواحی استان‌های سمنان، گلستان، اصفهان و فارس ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.

همچنین طی ۴۸ ساعت بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی را در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم و نیز چهارمحال و بختیاری شاهد خواهیم بود.‌

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • هشدار قرمز درباره فعال شدن سامانه بارشی؛ سیل در راه تهران؟
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق
  • ورود سامانه ناپایدار به جو استان