Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:10:25 GMT

جشنواره ملی امیرکبیر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۰۱۰۸

جشنواره ملی امیرکبیر برگزار می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان از البرز- احمدرضا فیروزی  روز بیستم دی ماه سال جاری در نشست خبری دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر که همزمان با سالروز شهادت امیرکبیر در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، گفت: در حوزه ارتباط میان صنعت، دانشگاه و جامعه نیازمند ایجاد گفتمان مشترک و مفاهمه هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز  گفت: پنج سال قبل ایده برگزاری جشنواره امیرکبیر بررسی و هدف‌گذاری شد و با همکاری و تعامل اتاق بازرگانی این مهم به مرحله عملیاتی رسید و بستر برای راه‌اندازی جشنواره ملی طرح‌های کارفرما محور فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم است به منظور حرکت در این مسیر، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و توسعه را در دستور‌کار قرار دهد تا از این طریق زمینه‌های مورد نیاز برای ایجاد و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه فراهم شود.

او عنوان کرد: امروز نسل چهارم دانشگاه‌های برتر جهان با راه اندازی بنگاه‌های جدید به تولید تجاری رسیده‌اند و شاهد پیوند دانش و صنعت در این مراکز هستیم، لذا ضروری است برای رفع نقاط ضعف، از این مراکز آموزشی الگوبرداری کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که ارتباط دانشجو با صاحب صنعت می‌تواند به کمک توسعه فعالیت اقتصادی کشور منجر شود،گفت: جشنواره امیرکبیر با هدف ایجاد ارتباط میان دانشجو و صاحبان صنایع اجرایی شده است تا به دانشجویان حس توانمندی دهد.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی البرز جشنواره ملی پایان‌نامه‌های سال دانشجویی نیز هم اکنون در حال برگزاری است که جشنواره امیرکبیر می‌تواند تکمیل کننده آن باشد؛ این در حالی است که جشنواره امیرکبیر در نظر دارد در حوزه پایان نامه‌های تقاضا محور نیز فعالیت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره ملی جهاد دانشگاهی جشنواره امیرکبیر جشنواره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در جشنواره «رود و ریل» گفت: این رویداد به دلیل دو عنصر مهم و حیاتی رودخانه و آبشار بیشه و همجواری با راه‌آهن سراسری برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری بیشه برگزار شده است.

عطا حسن پور با اشاره به تدوین نهایی پرونده برای ارسال به یونسکو اظهارداشت: مسیر راه‌آهن سراسری در کنار این آبشار نیز ثبت جهانی شده که همجواری آبشار و ریل به جاذبه‌های این روستای گردشگری افزوده است.

وی در ادامه ساکنان روستای بیشه را مردمانی سخاوتمند در میان کوه‌های زاگرس دانست و افزود: پرونده ثبت جهانی روستای بیشه در بین ۵۰۰ روستای کشور انتخاب و در میان هشت روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی تدوین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: در صورت نهایی شدن ثبت جهانی روستای بیشه، به عنوان دومین روستای ایران پس از ماسوله، در فهرست جهانی قرار خواهد گرفت.

جشنواره رود و ریل با اجرای موسیقی محلی، آئین باران خواهی، آئین بومی و محلی و اجرای رقص آئینی و سنتی با حضور اقشار مختلف مردم در روستای گردشگری بیشه برگزار شد.

روستای هدف گردشگری بیشه در حاشیه راه آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار آبشاری زیبا به این نام در ۷۰ کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • استقبال از هفته کار و کارگر با مسابقات متنوع ورزشی در استان البرز
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • سلامت خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید قرار گرفت
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش