Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران اداره کل هنرهای نمایشی با حضور در سومین جشنواره ملی سردار آسمانی بر ضرورت خلق آثار نمایشی فاخر با موضوع سردار آسمانی تاکید کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «قادر آشنا»، مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این رویداد فرهنگی هنری گفت: «سردار قاسم سلیمانی یکی از مردان بزرگ دوران ماست و در کسوت‌های متعددی که داشت برای عزت و شرف و هویت ایران از بند بند وجودش مایه گذاشت و با دلاوری‌ها که از خود نشان داد، موجب شد تا لرزه بر پیکر دشمنان ایران و اسلام بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود: «این رسالت جامعه هنری است تا در آثاری که خلق می‌کنند، جنبه‌های مختلف رشادت سردار سلیمانی را به تصویر بکشند و امسال برای سومین دوره متوالی، جشنواره ملی تئاتر سردار سلیمانی در کرمان برگزارشد و جای بسی خوشحالی است که هنرمندان عرصه تئاتر به خوبی توانسته‌اند به وظیفه‌ای که در قبال سردار سلیمانی دارند، بپردازند.»

آشنا با اشاره به ماندگاری این آثار توضیح داد: «آثار نمایشی‌ای ماندگار و تاثیرگذار خواهند بود که متن قویی و از تکنیک اجرایی خوبی برخوردار باشند. بی شک چنین اثر نمایشی بر دل می نشیند.»

حسین مسافر آستانه دبیر چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز گفت: «یکی از مهم‌ترین وظایف هنرهای نمایشی به تصویر کشیدن وقایع مهم تاریخی و شخصیت‌های تاثیرگذار معاصر است و سردار قاسم سلیمانی هم یکی از اسطوره‌های دوران ماست و بر همین اساس جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی شکل گرفته است.»

مسافر ادامه داد:«هنرمندان عرصه های مختلف باید به این نکته توجه داشته باشند؛ برای خلق یک اثر ماندگار درباره شخصیت‌هایی چون سردارسلیمانی باید به تمام ابعاد وجودی‌ این شخصیت‌ها توجه داشته باشند و چنین امری مستلزم کار پژوهشی است.»

دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ادامه داد: «امسال در جشنواره تئاتر فجر بخش ویژه «سردار آسمانی برگزار» می‌شود، از این رو امیدوارم شاهد حضور تعدادی از آثار با کیفیت جشنواره ملی سردار آسمانی در این رویداد باشیم.»

حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدی بهداروند» مشاور عالی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی دراین‌باره گفت: «هراتفاق و رویدادی که با نام و یاد حاج قاسم برگزار شود، مبارک است، اما در برگزاری این رویدادها باید با احتیاط عمل کنیم و از برگزاری جشنواره متعدد محلی و کوچک و تکراری پرهیز کنیم. به نظر من باید تمام جشنواره هایی که پیرامون شخصیت سردار سلیمانی برگزار می‌شوند در هم تجمیع شوند، تا شاهد برگزاری یک جشنواره ملی و قدرتمند باشیم.»

رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با اشاره به ضرورت تداوم برگزاری جشنواره ملی سردار آسمانی گفت: «این جشنواره از سوی بنیاد روایت فتح، اداره کل ارشاد استان کرمان و انجمن هنرهای نمایشی کرمان برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود و انجمن هنرهای نمایشی نیز از برگزاری این رویداد حمایت می‌کند.

او افزود: «برای تداوم برگزاری این جشنواره باید کار کارشناسی دقیقی صورت گیرد تا شاهد نمایش آثارفاخر و ارزشمندی در این رویداد ملی باشیم.»

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ادامه داد: «امسال بخش رادیو نمایش نیز به جشنواره افزوده شد و امیدواریم در دوره های آتی بخش‌های دیگری به این جشنواره ملی اضافه شود و برای تداوم و ماندگاری جشنواره، ضرورت خلق نمایشنامه های قویی درباره سردار سلیمانی احساس می‌شود.»

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد فرهنگی هنری مردان ایران جامعه تئاتر جشنواره بین المللی جشنواره تئاتر فجر استان کرمان کارشناسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیر کل هنرهای نمایشی سردار قاسم سلیمانی قادر آشنا رویداد فرهنگی هنری انجمن هنرهای نمایشی سردار سلیمانی سردار آسمانی جشنواره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ۱۵ نمایش منتخب جشنواره و نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی به دعوت دبیر جشنواره، به شرح زیر اجرا خواهند شد.

۱. نمایش «آبگینه» نوشته سعید تشکری و کرگردانی مریم رضازاده از استان البرز از ۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت در فرهنگسرای هنر نظرآباد به صحنه می‌رود.

۲. نمایش «آبی‌گونه» نوشته و به کارگردانی کاوه مهدوی از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر تهران به صحنه می‌رود.

۳. نمایش «تولد یک سالگی» نوشته شادی غفوریان و به کارگردانی بهاره فاضلی‌راد در شهر مشهد، در تماشاخانه حسین نوری و تاریخ ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت اجرا خواهد داشت.

۴. نمایش «پانما» نوشته و به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی از تاریخ ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی صحنه‌ای خواهد داشت.

۵. نمایش «روز‌های اتفاقی» نوشته کامران شهلایی و کارگردانی پوریا رضایی از تاریخ ۵ تا ۱۵ اردیبهشت در فرهنگسرای آینه شهر اراک به صحنه خواهد رفت.

۶. نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی خواهد داشت.

۷. نمایش «حکایت دختری که خاتون مغربی را دید» نوشته سیروس همتی و کارگردانی مشترک سیدابراهیم شبیری و پوریا قصابی از ۱۳ تا ۲۷ اردیبهشت در تماشاخانه صورتک قوچان اجرای عمومیِ صحنه‌ای خواهد داشت.

۸. نمایش «دارشکنه» نوشته و به کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شیراز به صحنه خواهد رفت.

۹. نمایش «دل لرزه» نوشته سیدعلی موسویان و به کارگردانی فاطمه بایرام‌زاده از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در تئاتر شهر تبریز به صحنه خواهد رفت.

۱۰. نمایش «صدمین تکه» نوشته و به کارگردانی بهناز دوستی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در سالن بلک باکس شهر ساری به صحنه خواهد رفت.

۱۱. نمایش «کان لم یکن» نوشته و به کارگردانی سیدعلی موسویان از ۲۶ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر تهران به صحنه می‌رود.

۱۲. نمایش «یاخته» نوشته مهدی سیم‌ریز و به کارگردانی میثم نویریان از ۵ تا ۲۵ اردیبهشت در تماشاخانه مهر حوزه هنری تهران اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۳. نمایش «گلبهار» نوشته و به کارگردانی هاشم پورمحمدی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در تئاترشهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.

۱۴. نمایش «گوهر» نوشته سیروس همتی و به کارگردانی سید محسن هاشمی از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت در تماشاخانه هنر شهر تربت حیدریه اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۵. نمایش «هشت + میلیون» نوشته رضا عرفانی و به کارگردانی محمد حسن‌زاده از ۱۰ تا ۳۰ اردیبهشت در کارخانه نوآوری شهر مشهد به صحنه می‌رود.

۱۶. همچنین نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است که به ریاست فرهاد قائمیان در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسرا‌ها
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسراها