Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@22:45:39 GMT

مهمترین ویژگی‌های «شهر زیست‌پذیر»

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۱۶۲۱

مهمترین ویژگی‌های «شهر زیست‌پذیر»

یک دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت: در شهر ایمن، امن و زیست پذیر برنامه ریزی و طراحی شهری از وجوه مختلف مورد توجه است و ارتباط متناسبی میان ابعاد کالبدی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد.

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وجود تنوع و دوری از یکنواختی عناصر شهری به نحوی که خط آسمان مشخص باشد از ویژگی‌های شهر امن و زیست پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فضاهای حیاتی در شهرهای زیست پذیر در کنار معابر اصلی قرار دارد به نحوی که در دسترس شهروندان قرار بگیرد.

این دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری خاطرنشان کرد: نحوه طراحی شهری در شهرهای زیست پذیر محله محور است و تفکیک و محله‌بندی بر اساس اشتراکات قومی انجام می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: در حال حاضر شکل‌گیری شهرها بر اساس میزان درآمد و توان اقتصادی است و بیشتر منابع، صرف برخی محلات و مناطق شهری می‌شود.

وی تصریح کرد: تأمین کاربری‌های خدماتی با پراکندگی و شعاع دسترسی مناسب در محلات شهر از اصول شهر زیست پذیر است، به علاوه در این شهرها از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای ارتقا کیفیت زندگی و رفع آلودگی‌ها استفاده می‌شود.

این دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت: در شهر زیست پذیر رفاه و آسایش برای زندگی تمامی اقشار جامعه شهری فراهم است و عدالت اجتماعی تا حد ممکن فراهم شده است.

ابراهیمی افزود: در چنین شهری طراحی فضاها بر اساس تناسبات هندسی و ویژگی‌های خاص فضاهای شهری انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در شهر ایمن، امن و زیست پذیر برنامه‌ریزی و طراحی شهری از وجوه مختلف مورد توجه است و ارتباط متناسبی میان ابعاد کالبدی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد.

کد خبر 548026

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهر زیست پذیر برنامه ریزی شهری طراحی شهری زیست پذیری شهر زیست پذیری شهرها امنیت عدالت اجتماعی فضاهای شهری فضاهای عمومی در شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برنامه ریزی زیست پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: با فعال‌شدن ۱۶ واحد مرغداری حدود هشت هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد که حدود پنج هزار تن برای مصرف استان و سه هزار تن برای صادرات به سایر استان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در ابتدای ۱۴۰۲ تولید گوشت مرغ استان حدود ۷۳ هزار تن بوده که طی یک برنامه مدون دوساله سعی داریم این عدد را به ۱۰۰ هزار تن افزایش دهیم، در پایان سال ۱۴۰۲ این مقدار به بیش از ۹۰ هزار تن تولید رسیده و در تلاشیم آن را در سال جهش تولید به بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: با پیگیری صورت‌گرفته از اول فروردین تا ۲۹ فروردین‌ماه حدود ۳.۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت‌گرفته و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار تا پایان ماه به حدود چهار میلیون برسد.

کد خبر 6081594

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر
  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • نحوه به‌روزرسانی Android ۱۵ Beta ۱؛ برجسته ترین ویژگی‌ها و تلفن‌های واجد
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد