Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@11:00:10 GMT

سیگنال بیت کوین به بازار!

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۱۶۸۸

سیگنال بیت کوین به بازار!

بیت کوین و کریپتوکارنسی‌های دیگر، خطوطی از رمز‌های رایانه‌ای هستند که ارزش پولی دارند. این خطوط رمز با رایانه‌های قوی و همراه با مصرف زیاد انرژی برق تولید می‌شوند. بیت کوین نوعی ارز مجازی است که با رسیدن قیمتش به ۱۳ هزار دلار در اوایل سال ۲۰۱۸، به شهرت و شکوفایی زیادی رسید. این ارز دیجیتال، ترکیبی بود از خلاقیت، پشت سر گذاشتن موانع قانونی و کنار زدن واسطه‌ها در امور مالی و بانکی مختلف که تراکنش‌های مالی را در سطحی بین‌المللی مقدور می‌ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر در مدت کوتاه ظهورش توانست توجه زیادی را به سمت خود جلب کند.

بعد از «Bitcoin» رمزارز‌های بسیاری پا به دنیا گذاشتند که ویژگی‌هایی شبیه به آن داشتند و دارند. کریپتوکارنسی‌ها یا رمزارز‌ها ویژگی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و به همین دلیل است که با گذشت حدود ۱۰ سال از روی کار آمدنشان شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. کریپتوکارنسی‌ها در بستر شبکه‌ای بزرگ فعالیت می‌کنند که به آن «بلاک چین» می‌گویند. این شبکه، کاربران بسیار زیادی دارد و نمی‌توان در داده‌های آن دخل و تصرف کرد.

«گسترده بودن»، «تعداد زیاد کاربران»، «نبود امکان تخلف و تقلب در شبکه» و «نبود ناظری بر شبکه» آن را به محیطی آزاد و اثربخش برای فعالیت‌های ارتباطی در حیطه‌های گوناگون بدل می‌سازد. به عبارت دقیق‌تر «Bitcoin» در بستر شبکه غیرمتمرکز بلاک چین فعالیت می‌کند.

بیت کوین و کریپتوکارنسی‌های دیگر، خطوطی از رمز‌های رایانه‌ای هستند که ارزش پولی دارند. این خطوط رمز با رایانه‌های قوی و همراه با مصرف زیاد انرژی برق تولید می‌شوند. به کریپتوکارنسی‌ها «ارز دیجیتال» هم گفته می‌شود.

این ارزها، شکلی از پول‌های دیجیتالی هستند که با محاسبات ریاضیاتی پیچیده خلق می‌شوند. شاید سوال کنید که «کریپتو» در واژه کریپتوکارنسی به چه معنا است و اصلا از کجا می‌آید؟ این واژه از «کریپتوگرافی» گرفته شده است. کریپتوگرافی به فرایندی گفته می‌شود که از خلق سکه‌های جدید محافظت می‌کند.

نکته مهمی که درباره ارز‌های دیجیتال وجود دارد، نبود نظارت‌های مرکزی بر آن‌ها است. به زبان ساده، هیچ دولت، نهاد و اُرگانی روی این ارز‌ها نظارت ندارد و در بستر شبکه‌ای کاملا آزاد، بی‌سانسور و بی‌مانع فعالیت می‌کنند. دولت‌های مختلف در کشور‌های گوناگون، هنوز نمی‌دانند که باید چه واکنشی نسبت به ارز‌های دیجیتال داشته باشند.

برخی از آنها، با ممنوع کردن فعالیت در این عرصه به دنبال محدود کردن آثار آن هستند و برخی دیگر تلاش می‌کنند تا آن را بهتر درک کرده و با شناختش از ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد، نهایت استفاده را ببرند. «Bitcoin» نخستین ارز دیجیتالی است. هیچ‌کس نمی‌داند که چه کسی آن را ساخته است. البته این موضوع تازه‌ای نیست. چون بیشتر ارز‌های دیجیتالی در سکوت تولید می‌شوند.   بیشتر بخوانید: قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ +جدول
گفته می‌شود که سازنده بیت کوین، فردی به نام «ساتوشی ناکوموتو» (Satoshi Nakomoto) است. دقیقا مشخص نیست که ساتوشی ناکوموتو واقعا یک فرد است یا گروهی از افراد تحت این نام، اقدام به تولید «Bitcoin» کرده‌اند. بعد از تولد این رمزارز، دیگر خبری از ساتوشی ناکوموتو به گوش نرسید. مدتی بعد، رمزارز‌های متفاوت دیگری مانند «لایت‌کوین»، «اتریوم» و… هم به دنیا معرفی شده‌اند.

یکی از مزایای اصلی «Bitcoin» این است که می‌توان آن را در حالت آفلاین هم در یک سخت‌افزار امن ذخیره کرد. به این حالت، «ذخیره سرد» گفته می‌شود. با وجود ذخیره سرد، امکان به سرقت رفتن رمزارز‌ها به صفر می‌رسد. ذخیره سرد، در مقابل «ذخیره گرم» قرار دارد. ذخیره گرم، نوعی ذخیره‌سازی است که طی آن، داده‌ها روی سطح اینترنت ذخیره می‌شوند و در نتیجه، امکان به سرقت رفتن آن به وجود می‌آید.   در همین رابطه محسن رضایی کارشناس اقتصاد دیجیتال در این خصوص به پول نیوز گفت: سال گذشته میلادی تحولات بزرگی در بازار ارز‌های دیجیتالی و کل صنعت دارایی‌های دیجیتالی رخ داد و شاهد رکوردشکنی قیمت بسیاری از ارز‌ها از جمله بیت کوین و اتریوم بودیم.   وی افزود: همچنین در حوزه‌های مرتبط با این ارز‌ها تحولات جدیدی رخ داد که در سال جدید ادامه پیدا خواهد کرد. به نظر می‌رسد سال جاری یک سال مهم برای بازار ارز‌های دیجیتالی خواهد بود، زیرا خدمات غیرمتمرکز مالی به رشد خود با سرعت بیشتر ادامه خواهد داد. پیش بینی می‌شود تعداد بیشتری از سرمایه گذاران حقیقی و نهادی در این حوزه فعالیت خواهند کرد.   این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال اظهار کرد: طی سالی که گذشت، تحت تاثیر عوامل گوناگون، قیمت ارز‌های دیجیتالی افت و خیز‌های بزرگی داشت؛ برای مثال ماه نوامبر قیمت بیت‌کوین به رکوردی جدید یعنی مرز ۶۹ هزار دلار رسید سپس به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت. سال قبل توکن‌های غیرقابل معاوضه نیز مقبولیت بیشتری پیدا کردند و تعداد زیادی از سلبریتی‌ها با محصولات خود وارد این حوزه شدند.
رضایی خاطر نشان کرد: البته برخی تحلیلگران معتقدند دولت و قانون‌گذاران سال جاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این حوزه نخواهند داشت و عملا نه مانع‌تراشی مشاهده خواهد شد و نه مسیر پیش رو هموار می‌شود. در این حالت میزان مقبولیت ارز‌ها و دارایی‌های دیجیتالی افزایش می‌یابد. اگر چنین شود یک مانع بزرگ برای گسترش استفاده از ارز‌های دیجیتالی و سرمایه گذاری در آن‌ها برداشته می‌شود. البته حضور سرمایه گذاران خرد در بازار معمولا بر بی ثباتی می‌افزاید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیت کوین ارزش دلار ارز دیجیتال ارزهای دیجیتالی رمز ارز اقتصاد جهانی اقتصاد ایران عملکرد سیستم بانکی در سال 1400 ارز های دیجیتالی کریپتوکارنسی ها ارز های دیجیتال گفته می شود بیت کوین رمزارز ها ارز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین

آفتاب‌‌نیوز :

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۳۸ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب به ۶۴هزار و ۱۹۶.۳۸ دلار معامله می‌شود که این رقم ۷.۰۹ درصد کمتر از هفته گذشته است.

دومین توکن محبوب، اتریوم، نسبت به دیروز سه درصد افزایش یافته و به ۳۱۱۹.۸۱ دلار معامله می‌شود و نسبت به هفته گذشته ۱۱.۳۰ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، ارزش بازار بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب ۱۲۶۲ و ۳۷۳ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۷۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۲۵ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵.۶۲ میلیارد دلار است که ۱۹.۲۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۷.۳۲ میلیارد دلار است که ۷.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۰.۰۹ میلیارد دلار است که ۹۴.۲۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۹۰۶.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۸ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۹۲.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۵۶ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۴۲.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۷۱ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۰.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۴۵ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۹۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۸.۴۰ درصد کاهش

۸ – تون کوین

قیمت: ۶.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۰۵ درصد کاهش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۹۷ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۸۲ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • دو میم کوین محبوب شیبا اینو و دوج کوین؛ بررسی تفاوت های آنها
  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • بازار رمزارز‌ها / پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
  • سرمایه‌گذاری بلندمدت و ویژگی‌های آن در بازار کریپتو
  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟