Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@15:41:31 GMT

روند رو به افزایش اومیکرون در ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۱۸۶۰

روند رو به افزایش اومیکرون در ایران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در جلسه کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ که شنبه گذشته برگزار شد، تمامی اعضای این کمیته متفق القول بر این عقیده بودند که اومیکرون در حال شتاب گرفتن در کشور است و باید مراقبت‌ها را جدی‌تر بگیریم. زیرا، آن طور که از گزارش‌های وزارت بهداشت می‌توان برداشت کرد، این است که رعایت پروتکل‌ها اوضاع خوبی ندارد و تقریباً، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فراموش شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمتر از ۵۰ درصد مردم ماسک می‌زنند و در همین حدود، پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند. دورکاری‌ها برداشته شده و کسی هم فاصله گذاری را رعایت نمی‌کند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی

آن طور که سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است، افزایش شدید تعداد مبتلایان به اومیکرون را شاهد هستیم به شکلی که حدود ۱۰ میلیون نفر در هفته اخیر با سویه اومیکرون به کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین، دلایلی برای افزایش موارد ابتلای شدید به این ویروس گزارش شده است و موتاسیون‌های موجود در این سویه قادرند به راحتی به سلول‌های انسانی متصل شوند.

همچنین درباره اومیکرون چیزی که یاد گرفته‌ایم این است که ریسک بیماری سخت در اومیکرون نسبت به دلتا کمتر است، اما حجم افراد مبتلا در سراسر جهان عجیب است.

حتی با وجود ریسک کم بستری شدن همچنان تعداد افراد زیادی را می‌بینیم که نیاز به مراقبت‌های بالینی دارند، افرادی که بستری شده‌اند بر دوش سیستم بار اضافی انداخته‌اند.

زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، دوری از تجمعات بزرگ از شما محافظت می‌کند، اگر حقیقتاً می‌توانید بعضی از این اجتماعات را به تعویق بیندازید، این کار را انجام دهید.

آنچه در حال حاضر بسیار اهمیت دارد این است که در معرض ویروس قرار گرفتن را به حداقل برسانیم.

روند رو به افزایش اومیکرون در ایران

آن طور که از شواهد امر بر می‌آید، اومیکرون در کشور ما هم به سرعت در حال افزایش است و موارد شناسایی شده به مرز ۶۰۰ نفر رسیده است. البته باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که موارد انجام تست کرونا در کشور، نسبت به ماه‌های گذشته، فروکش کرده و همین مسئله می‌تواند بر پنهان ماندن افراد مبتلا بیافزاید.

نگرانی از حمله اومیکرون به کودکان

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، گفت: با توجه به اینکه حدود ۱۰ درصد جامعه ما را کودکان سنین ۵ تا ۱۱ سال تشکیل می‌دهند، واکسیناسیون این افراد می‌تواند از ایجاد پیک و چرخش ویروس در جامعه جلوگیری کند. نکته دیگر هم این است با توجه به اینکه بحث بازگشایی مدارس مطرح است، بنابراین انجام واکسیناسیون یکی از ضرورت‌هایی است که حتماً باید انجام شود. اگر مدارس باز شود اما کودکان واکسینه نباشند، با توجه به اوج اومیکرونی که در سنین کودکان بیشتر دیده می‌شود، می‌تواند باعث بیمار شدن اطفال شود.

وی افزود: مطالعات کشورهای دیگر هم نشان داده که اطفال حدود ۳۰ درصد بر اثر اومیکرون گرفتار شدند و یک سوم آنها در بیمارستان‌ها بستری شدند. با توجه به محدودیت تخت‌های آی سی یو در کشور ما برای اطفال، این موضوع یکی از مواردی است که اگر مدارس باز شوند اما واکسن در این سنین تزریق نشود و این افراد گرفتار شوند و نیاز به آی سی یو داشته باشند، در کل کشور می‌تواند یک بحران ایجاد کند. به همین دلیل ضرورت واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال، مورد تاکید کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ قرار دارد.

جماعتی ادامه داد: نکته دیگر این است با توجه به اینکه اومیکرون در کشور ما تقریباً دارد شیوع پیدا می‌کند و طی دو تا سه هفته آینده به احتمال زیاد به پیک خودش می‌رسد، کمیته علمی در نظر گرفت که حتماً بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به تعویق بیافتد. پیش‌بینی‌های متخصصین و اعضای کمیته علمی این است که طی دو سه هفته آینده با پیک اومیکرون در کشور مواجه خواهیم شد. بنابراین به نظر نمی‌رسد که بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها کار معقولی باشد.

اومیکرون را جدی بگیریم

به نظر می‌رسد با توجه به ویژگی‌هایی که برای سویه اومیکرون مطرح شده است، اغلب مردم ابتلاء به آن را در حد و اندازه یک سرماخوردگی معمولی می‌دانند و از همین رو، چندان نگران درگیر شدن با اومیکرون نیستند. این در حالی است که سرعت انتقال و گسترش اومیکرون، نسبت به دلتا، می‌تواند یک تهدید جدی برای درگیر شدن با پیک ششم باشد.

حمید سوری استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به ویژگی‌های اومیکرون در مقایسه با سویه های قبلی، گفت: علائم اومیکرون شبیه سرماخوردگی است و از همین رو، بایستی به افراد سرماخورده مشکوک بود.

وی افزود: با توجه به اینکه اومیکرون در آزمایش‌های پی سی آر، تا حدودی منفی نشان می‌دهد، از همین رو می‌توان متصور شد که در حال حاضر نیز این بیماری در سراسر کشور وجود دارد.

در همین حال، علیرضا ناجی استاد تمام ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با عنوان این مطلب که اومیکرون با قدرت سرایت پذیری بالا، به واریانت غالب در اکثر مناطق جغرافیایی تبدیل شده است، افزود: در حالی که دلتا علامت‌های شدیدتری از بیماری را به همراه دارد ولی جهش اومیکرون قابلیت سرایت پذیری بسیار بالاتری دارد.

چراغ سبز پیک ششم به اومیکرون

به نظر می‌رسد که پیک ششم به اومیکرون چراغ سبز نشان داده و می‌توان پیش بینی کرد که دوران تاخت و تاز دلتا به پایان رسیده و بایستی منتظر پیک جدید کرونا با سویه اومیکرون باشیم. از همین رو، بهتر است که ستاد ملی کرونا نسبت به تبعات عادی انگاری‌ها و رهاسازی پروتکل‌ها، هشدار جدی بدهد و در مورد برخی از بازگشایی‌ها نیز تجدید نظر صورت بگیرد. زیرا، در صورت درگیر شدن با پیک جدید بیماری و اینکه در فصل سرما هستیم، این امکان هست که به شرایط سخت کرونایی باز گردیم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

ملیحه آدینه کد خبر: 1125324 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کمیته علمی همین رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ روند فناورانه برتر لُجستیکی/ فناوری‌هایی که زنجیره تامین را کارآمد می‌کنند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، لُجستیک یا همان حرکت مواد، خدمات، پول و اطلاعات در داخل یک زنجیره تامین، شامل حرکت در داخل یک مجموعه، نظارت بر ورود و خروج محموله‌ها و کالاها، و جریان اطلاعات در سرتاسر زنجیره تامین می‌شود.

اجرای راه حل‌های فناوری در فرایند‌های تجاری، تغییرات چشمگیری در روند‌های لجستیک ایجاد می‌کند. از آنجایی که نسل بعدی فناوری در لجستیک به سمت مشتری محوری و پایدار کردن زنجیره تامین جهانی می‌رود، اتوماسیون در فرآیند‌های لجستیک افزایش قابل توجهی در بهره وری و کارایی در گردش کار به ارمغان می‌آورد. بهبود شفافیت و قابلیت ردیابی زنجیره تامین برای ایجاد روابط انعطاف پذیر و پویا بین ذینفعان مختلف نیز حیاتی به نظر می‌رسد.

امروزه صد‌ها شرکت دانش بنیان در سراسر جهان که عمدتا در آمریکا، اروپا و هند مستقر است در زمینه فناوری‌های لجستیک فعال هستند و خدمات نوینی عرضه می‌کنند.

در این گزارش با ۱۰ نوآوری و روند برتر لجستیک ۲۰۲۴ آشنا می‌شویم:

اینترنت اشیا 

اینترنت اشیا اتصالی از دستگاه‌های فیزیکی است که داده‌ها را از طریق اینترنت و بدون دخالت انسان نظارت می‌کند و انتقال می‌دهد. اینترنت اشیا در تدارکات، دید را در هر مرحله از زنجیره تامین افزایش می‌دهد و کارایی مدیریت موجودی را بهبود می‌بخشد. ادغام فناوری اینترنت اشیا در عملیات لجستیک و زنجیره تامین، کارایی، شفافیت و دید در زمان واقعی کالا‌ها را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، نظارت بر دما و رطوبت برای محموله‌های حساس را تسهیل و از کیفیت محصول و مطابقت با استاندارد‌های نظارتی در طول حمل و نقل اطمینان حاصل می‌کند.

تاثیر اینترنت اشیا بر صنعت لجستیک با فعال کردن تجزیه و تحلیل آینده نگرانه برای شرکت‌های لجستیک در پیش بینی نوسانات تقاضا، گسترش بیشتری می‌یابد. چنین راه حل‌هایی همچنین مسیریابی و زمان بندی را بهینه می‌کنند و اثرات زیست محیطی را از طریق ردیابی مصرف سوخت به حداقل می‌رساند. این به شیوه‌های زنجیره تامین پایدار و سازگار با محیط زیست کمک می‌کند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، شرکت‌های لجستیک را قادر می‌سازند تا در مواجهه با نوسانات تقاضا، فعال باشند. به عنوان مثال، پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی به مدیران این امکان را می‌دهد که فرآیند‌های زنجیره تامین را برنامه ریزی کنند و ضایعات موجودی را کاهش دهند. کسب و کار‌ها همچنین از هوش مصنوعی برای بهینه سازی برنامه ریزی مسیر و یکپارچه سازی بار استفاده می‌کنند. این امر مصرف سوخت و انتشار کربن را کاهش و تلاش‌های کلی پایداری را افزایش می‌دهد.

چت بات‌ها و دستیاران مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی خدمات مشتری را بیشتر بهبود می‌بخشند و ارتباطات را در زنجیره تامین ساده می‌کنند.

ربات‌ها و پهپاد‌های مجهز به هوش مصنوعی برای کار‌هایی مانند شمارش موجودی و تحویل بار، بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های نیروی کار را در پی دارند. علاوه بر این، ارزیابی خطر مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم‌های تشخیص تقلب، امنیت و انطباق در عملیات لجستیک را افزایش می‌دهند. این به شرکت‌های لجستیک اجازه می‌دهد تا ردیابی امنیتی را خودکار کرده، از محموله‌ها محافظت کنند و خسارات مالی را کاهش دهند.

رباتیک 

ادغام رباتیک در لجستیک، سرعت و دقت فرآیند‌های زنجیره تامین را افزایش و خطای انسانی را کاهش می‌دهد. ربات‌ها در مقایسه با کارگران انسانی، مدت زمان طولانی تری کار می‌کنند و بهره وری را افزایش می‌دهند. با این حال، ربات‌ها شغل انسان‌ها را برعهده نمی‌گیرند، بلکه در کنار آنها برای افزایش کارایی به طور مشترک کار می‌کنند.

ربات‌های فیزیکی مانند ربات‌های مشارکتی (cobots) و ربات‌های متحرک مستقل (AMR) برای جمع آوری و حمل کالا در انبار‌ها استفاده می‌شوند. علاوه بر این، ربات‌های نرم افزاری کار‌های تکراری و پیش پا افتاده‌ای را انجام می‌دهند که زمان را برای کارگران انسانی آزاد می‌کند.

تحویل بار 

تحویل بار در پاسخ به چالش‌هایی مانند تراکم ترافیک، ترجیحات مشتری و پیچیدگی‌های نظارتی، دستخوش تحولات فنی قابل توجهی می‌شود. روش‌های تحویل جایگزین، مانند ربات‌های خودران و هواپیما‌های بدون سرنشین، تحویل سریع‌تر و کارآمدتر را تضمین می‌کنند. به طور مشابه، مراکز تحویل خُرد که به صورت استراتژیک در مناطق شهری قرار دارند، زمان حمل و نقل را کاهش می‌دهند. پلتفرم‌های تحویل جمع سپاری از منابع محلی برای خدمات انعطاف پذیر و بر اساس تقاضا بهره می‌برند.

گزینه‌های تحویل همان روز و فوری نیز تقاضای مصرف کنندگان برای سرعت را برآورده می‌کند. علاوه بر این، قفل‌های هوشمند، مسیریابی مبتنی بر داده و ابتکارات پایداری، راحتی، کارایی و مسئولیت زیست محیطی را افزایش می‌دهند. بهبود تجربه مشتری و تدارکات مشارکتی در خط مقدم رسیدگی به انتظارات مشتریِ در حال تحول و در عین حال بهینه سازی کارایی است.

اتوماسیون انبار

فناوری‌های انبار خودکار شامل وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار (AGV)، سیستم‌های چیدن رباتیک، سیستم‌های ذخیره سازی و بازیابی خودکار (ASRS) و برداشتن و چیدن کالا بر روی قفسه‌های دیواری می‌شوند. آنها عملیات درون انبار و مرحله تحویل بار را آسان می‌کنند.

با کاهش خطا‌ها و افزایش بهره وری، اتوماسیون انبار تضمین می‌کند که محصولات به طور دقیق انتخاب، بسته بندی و آماده حمل و نقل هستند.

همگام سازی این راه حل‌های اتوماسیون پیشرفته با سیستم‌های لجستیکی تحویل بار، جریان یکپارچه کالا را تضمین می‌کند که این نیز امکان تحویل سریع‌تر و دقیق‌تر را فراهم می‌آورد. در نهایت، اتوماسیون انبار به بخشی ضروری از اکوسیستم لجستیک بزرگتر تبدیل می‌شود. چنین راه حل‌هایی هزینه‌های لجستیک عملیاتی را بهینه می‌کند و فرایند تحویل بار را بهبود می‌بخشد.

بلاک چین

دفتر کل غیرمتمرکز بلاک چین، یکپارچگی و تغییرناپذیری سوابق تراکنش‌ها را تضمین می‌کند. این نیاز به اسناد ایمن و ضد دستکاری در زنجیره تامین لجستیک پیچیده، افزایش امنیت، شفافیت و کارایی را برطرف می‌کند. از طریق بلاک چین، ذینفعان در عملیات لجستیک به اطلاعات لحظه‌ای و دقیق در مورد جابجایی و وضعیت کالا‌ها دسترسی پیدا می‌کنند و قابلیت مشاهده و ردیابی کامل را فراهم می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی بلاک چین، قرارداد‌های هوشمند است که جنبه‌های مختلف لجستیک، از جمله ترخیص کالا از گمرک و پردازش پرداخت را خودکار و ساده می‌کند. این قرارداد‌های خود اجرا، تاییدیه‌های سریع تری را امکان پذیر می‌کند، زمان پردازش در پست‌های بازرسی را کاهش می‌دهد و به کل زنجیره تامین سرعت می‌بخشد. از آنجایی که بلاک چین به پذیرش ادامه می‌دهد، اعتماد را در میان شرکت کنندگان بهبود می‌بخشد، بار اداری را کاهش می‌دهد و جریان امن و کارآمد کالا را در سراسر جهان تضمین می‌کند.

بیگ دیتا 

داده‌های بزرگ و راه حل‌های تحلیلی از قدرت داده‌ها برای تصمیم گیری آگاهانه و بهینه سازی فرآیند استفاده می‌کنند. عملیات انبار از بینش‌های مبتنی بر داده بهره می‌برد که بهره وری را با بهینه سازی طرح‌های چیدمان، قرار دادن موجودی، و استراتژی‌های انتخاب سفارش افزایش می‌دهد.

شرکت‌های لجستیک از داده‌های بزرگ برای نظارت بر موقعیت و شرایط آب و هوایی در زمان واقعی استفاده می‌کنند. این آنها را قادر می‌سازد تا تنظیمات مسیر پویا را انجام دهند و برنامه ریزی تحویل را بهبود بخشند و در نتیجه زمان حمل و نقل و مصرف سوخت را کاهش دهند.

تجزیه و تحلیل داده‌های بازار از تصمیم گیری استراتژیک پشتیبانی می‌کند و به ارائه دهندگان لجستیک اجازه می‌دهد تا روابط تامین کننده را بهینه کنند. همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های قیمت گذاری را تنظیم کنند و سطوح موجودی را به طور موثرتری مدیریت کنند.

علاوه بر این، ادغام داده‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل، تولید گزارش‌های مدیریت ریسک جامع و همچنین شناسایی ناهنجاری‌ها و روند‌ها را امکان پذیر می‌کند. این به کسب و کار‌ها قدرت می‌دهد تا به طور فعال به اختلالات احتمالی و آسیب پذیری‌های زنجیره تامین رسیدگی کنند.

رایانش اَبری

راه حل‌های SaaS مبتنی بر اَبر با ارائه راه حل‌های مقیاس پذیر و مقرون به صرفه، چشم انداز لجستیک را تغییر می‌دهند. شرکت‌های لجستیک از پلتفرم‌های SaaS مبتنی بر ابر استفاده می‌کنند تا مدل‌های پرداخت به ازای استفاده را ارائه داده و در نتیجه نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را کاهش دهند. این رویکرد مقرون به صرفه، خطر‌های مالی را به حداقل می‌رساند و به کسب و کار‌ها این امکان را می‌دهد تا منابع را به طور موثرتری تخصیص دهند.

برنامه‌های کاربردی مبتنی بر ابر همچنین مدیریت لجستیک جهانی را با شکستن موانع جغرافیایی ساده می‌کند.

راه حل‌های لجستیک مبتنی بر ابر نیز با ارائه پلتفرم‌های همکاری ایمن و در دسترس، با چالش‌های ارتباطی مقابله می‌کنند. گروه‌ها در سراسر زنجیره تامین به راحتی داده‌ها و اطلاعات را مبادله می‌کنند و با اطمینان از ارتباطات متمرکز، هماهنگی و پاسخگویی را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، یکپارچه سازی ابری، جمع آوری داده‌ها را از سیستم‌های مدیریتی مختلف برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی فرآیند‌های کلی تسهیل می‌کند. این رویکرد مبتنی بر داده منجر به تصمیم گیری بهتر، بهبود کارایی و افزایش خدمات مشتری می‌شود.

وسایل نقلیه خودران

وسایل نقلیه خودران، یک روند آتی در تدارکات، ایمنی خودرو را با از بین بردن خطر خطا‌های انسانی، مانند خستگی و حواس پرتی راننده، افزایش می‌دهد. این نوآوری تضمین می‌کند که کالا به طور ایمن و قابل اطمینان حمل می‌شود و در نتیجه وقوع حوادث و هزینه‌های مرتبط را کاهش می‌دهد. در عملیات تحویل اولیه و ثانویه استفاده می‌شوند. وسایل نقلیه تحویل مستقل به طور مداوم کار می‌کنند و منجر به افزایش کارایی در زنجیره تامین می‌شود. این به معنای تحویل سریعتر و انعطاف پذیرتر، به ویژه در مناطق شهری است.

علاوه بر بهبود ایمنی و کارایی، وسایل نقلیه خودران به پایداری محیطی کمک می‌کنند. آنها با اجرای روش‌های حرکت کاروانی در مسیر‌های طولانی، کارایی سوخت را افزایش و مقاومت باد و مصرف سوخت را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، وسایل نقلیه خودران از فناوری تقویت شده هوش مصنوعی برای بهینه سازی مسیر‌های سفر، اجتناب از ترافیک و انتخاب کارآمدترین مسیر‌ها برای کاهش مصرف سوخت و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای استفاده می‌کنند.

لجستیک انعطاف پذیر

لجستیک انعطاف پذیر به کسب و کار‌ها اجازه می‌دهد تا به طور موثر عملیات خود را در دوره‌های نوسان تقاضا مدیریت کنند. این به کسب و کار‌ها اجازه می‌دهد تا در پاسخ به تقاضای بازار، به سرعت عملیات زنجیره تامین را ارتقا یا کاهش دهند. در طول فصول اوج، شرکت‌ها می‌توانند به راحتی ظرفیت‌های تولید، حمل و نقل و انبارداری خود را افزایش دهند تا سفارشات مشتریان افزایش یافته را برآورده کنند. برعکس، در دوره‌های کندتر، آنها را کاهش می‌دهند تا از هزینه‌های غیرضروری مرتبط با مازاد ظرفیت جلوگیری کنند.

این رویکرد همچنین با تطبیق ظرفیت برای مطابقت با تقاضا، کاهش هزینه‌ها و اثرات زیست محیطی، از استفاده ناکافی از وسایل نقلیه جلوگیری می‌کند. لجستیک انعطاف پذیر با تنظیم پویا مورد نیاز فضا، محدودیت‌های انبار و ذخیره سازی را کاهش می‌دهد. همچنین مشکل موجودی بیش از حد را حل می‌کند، زیرا شرکت‌ها سطح موجودی خود را برای هماهنگی با تقاضای واقعی تنظیم می‌کنند و هزینه‌های حمل و نقل و خطر منسوخ شدن را کاهش می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیارتگاه‌هایی که برای توسعه روستاها هم حاجت می‌دهند
  • نرخ جرائم رانندگی حادثه‌ساز ۵ برابر می‌شود
  • فاصله سهام جامانده از رشد نسبت به شاخص ساز‌ها کم خواهد شد؟
  • روند افزایشی دما در مازندران تا یکشنبه هفته آینده
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 
  • ۱۰ روند فناورانه برتر لُجستیکی/ فناوری‌هایی که زنجیره تامین را کارآمد می‌کنند
  • تحلیل روند بازار سرمایه ۶ فروردین