Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز سه‌شنبه  خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛اسدالله عباسی در دیدار با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، روند اجرا و پیشرفت پروژه های مجموعه راه و شهرسازی در گیلان را بررسی و بر لزوم شتاب بخشی آنها تأکید کرد.

در این دیدار درخصوص تکمیل پروژه هایی از جمله باقیمانده آزادراه قزوین-رشت در محدوده منجیل-رودبار، راه آهن رشت-کاسپین، تقاطع های غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان و محور شفت-فومن-سراوان و همچنین پروژه راه‌های مواصلاتی بین شهرستانی، کنارگذرهای نیمه تمام، پل های نیمه تمام و آسیب دیده از حوادث، تقویت ماشین آلات، ایمن سازی نقاط حادثه خیز و بهسازی و آسفالت راه های اصلی و فرعی سطح استان بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پیرامون اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان، خواستار توجه ویژه به تأمین زمین مورد نیاز و اختصاص تسهیلات لازم برای احداث واحدهای مسکونی ابلاغی در زمان مقرر شد.

به گزارش ایرنا، براساس اخرین آمار ارائه شده؛ پیشرفت فیزیکی زیرسازی قطعات شش و هفت پروژه راه آهن قزوین-رشت کاسپین ۷۹ درصد و در بخش روسازی ۲۳ درصد است.

قطعه ۶ این پروژه به طول حدود ۱۷ کیلومتر و نیز قطعه هفت به طول افزون بر ۱۷ و نیم کیلومتر است.

راه آهن رشت - انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین - رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و نیز اروپایی، ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

همچنین آزادراه رشت - قزوین  نیز به طول ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین مسیر حمل کالا بین ۲ قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود.

۱۱ کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، باقی مانده بود که سه  هزار و ۲۰۰ متر آن در دولت دوازدهم طی چندین سال گذشته به بهره برداری رسید  و هشت کیلومتر دیگر  باقی مانده است. براساس آخرین آمار ؛ این پروژه دارای پیشرفت حدود ۷۸ درصدی است.

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان وزارت راه و شهرسازی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان وزارت راه و شهرسازی رشت استانداری گیلان وزارت راه و شهرسازی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پروژه مهدیه یک ابرفرهنگسرا محسوب می‌شود و باید به عنوان یکی از پروژه‌های شهرداری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد تا آیندگان ما را زیر سوال نبرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه اشدری صبح امروز -سه‌شنبه چهارم اردیبهشت- در جلسه صحن علنی شورای شهر قزوین خواستار ارائه گزارش و اطلاعات تمام املاک، ساختمان‌ها و زمین‌هایی که به صورت مشارکتی به نهادها و مؤسسات بدون هیچ‌گونه قرارداد و تفاهم‌نامه واگذارشده به شورا شد.

وی در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم اظهار کرد: اموال شهرداری را نمی‌توان هبه کرد، اما می‌توانیم با مجموعه و مؤسسات به صورت مشارکتی اقدام کنیم؛ به همین خاطر اسناد مثبته دال بر مشارکت و همکاری شهرداری با مهد قرآن کریم استان به شورا ارائه شود تا بتوانیم در خصوص تأمین اعتبار تجهیز این ساختمان تصمیم گیری کنیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم برقراری مساوات در انعقاد قرارداد با شهرداری از سوی مؤسسات مردمی تأکید و خاطرنشان کرد: تجهیز و تکمیل ساختمان مهد قرآن قزوین هر چند امری پسندیده است اما اگر قرار است با مشارکت شهرداری برای مؤسسه قرآنی تصمیمی گرفته شود باید برای دیگر مجموعه‌های قرآنی نیز برقرار شود.

اشدری ادامه داد: لازم است هر قراردادی که با مشارکت شهرداری وارد هر نوع فعالیت فرهنگی و اقتصادی شده است اسناد و قراردادهای مربوطه ارائه شود و در بخش مشارکت مردمی تعیین تکلیف شود.

وی تصریح‬ کرد: امروز این پروژه از طرف مؤسسه آورده‌ای نداشته و این ادعا در جایی ثبت نشده است. تمام پروژه از سمت شهرداری و با آورده شهرداری هزینه شده و تمام‬ می‌شود؛ ‬ بنابراین همه حقوق این پروژه متعلق به شهرداری یعنی متعلق به مردم و شهروندان است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: یکی از پروژه‌های بودجه سال ۱۴۰۲ پروژه با موضوع مهدویت است و با لحاظ اینکه این پروژه نیمه‌کاره به عنوان ابرپروژه فرهنگی به شمار می‌آید، شایسته است با نظر مساعد همکاران، اعضای شورا که عنوان مهدویت زیبنده این مکان است، سزاوار و شایسته باشد و به نام فرهنگسرای فرهنگی و مذهبی مهدویت مزین شود.

اشدری افزود: پروژه مهدیه یک ابرفرهنگسرا محسوب می‌شود و باید به عنوان یکی از پروژه‌های شهرداری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد تا آیندگان ما را زیر سوال نبرند.

کد خبر 747131

دیگر خبرها

  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم
  • طرح مولدسازی برای دستگاه های اجرایی گیلان لازم الاجراست
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان