Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی جودکی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان، درگفتگو با خبرنگار فارس دربهارستان، اظهار کرد: در طی ۳ مرحله گشت زیست محیطی مقابله با عوامل  احتمالی آلاینده هوا و پسماند سوزی توسط اکیپ مشترک اداره حفاظت محیط زیست، شهرداری ها و بخشداری ها در سطح حوزه استحفاظی شهرستان بهارستان مورد بازدید و نظارت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جودکی افزود: در پی افزایش میزان آلودگی هوا و پیرو مصوبات دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بهارستان و با پیگیری های صورت گرفته، اکیپ مشترکی از نیروهای محیط زیست و پرسنل اجرایی شهرداری های نسیم شهر و گلستان و نمایندگان بخشداری های بوستان و گلستان تشکیل و در ۳ مرحله گشت و پایش زیست محیطی در حوزه استحفاظی و محورهای اتوبان تهران ساوه، نسیم شهر، همدانک، اورین، جاده آدران بسمت شهریار،گلستان، صالحیه و شهرک های صنعتی قلعه میر و بهاریه انجام شد.

رئیس اداره محیط زیست بهارستان بیان کرد: طی این گشت و پایش ها ضمن پیگیری اخطاریه های صادر شده دو ماه اخیر، مراکز دپو زباله نسیم شهر، گلستان و صالحیه و چندین واحد جمع آوری و تفکیک ضایعات و همچنین واحدهای تولیدی بازدید و ۶ مورد ضایعات سوزی مشاهده و مهار شد و در مواردی که فرد خاطی در محل حضور داشته، مراتب تخلف از قانون مدیریت پسماند و ایجاد آلودگی هوا صورتجلسه تنظیم شد.

وی تاکید کرد: در گشت و پایش های انجام شده یک واحد ریخته گری که به دلیل فقدان سیستم فیلتراسیون مناسب موجبات آلودگی هوا را ایجادکرده بود، بازدید و ضمن توقف فعالیت آلاینده،صورتجلسه تنظیم و به مسئول واحد ابلاغ شد.

جودکی با اشاره به لزوم همکاری و همراهی ارگان های ذیربط و شهروندان در مقابله با معضلات زیست محیطی شهرستان تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از ضایعات سوزی ها در  مواقع شب و همچنین ساعات پایانی روز و خارج از ساعات اداری  و بدون حضور افراد سودجو  در محل اتفاق می افتد که قابلیت برخورد  قانونی ندارد ودر صورت حضور فرد خاطی در محل در اولین مرحله ضمن تذکر شفاهی و تنظیم صورتجلسه، تعهد محضری مبنی بر عدم تکرار تخلف پسماندسوزی گرفته می شود و در صورت تکرار مورد تخلف مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بهارستان با تاکیدبر لزوم تداوم گشت و پایش های مشترک بین ادارات  و نهادهای ذیربط به خصوص درساعات پایانی روز،گفت: موضوع پیشگیری از تخلفات زیست محیطی در اولویت کاری محیط زیست است و با متخلفین نیز طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

جودکی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در زمینه های مختلف، خاطرنشان کرد:حفظ و نگهداری از محیط زیست وظیفه شرعی و قانونی همه اقشار جامعه است و سازمان محیط زیست به تنهایی قادر به حفاظت ازمحیط زیست در عرصه های مختلف نیست و برای حفظ و نگهداری از محیط زیست از جمله هوا،خاک و آب همه افراد جامعه و همه دستگاههای اجرایی و اداری  با استفاده از ظرفیتها و پتاسیلها استفاده  و بکارگیری کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: گشت زیست محیطی زیست محیطی گشت و پایش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط بانی، افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

سلاجقه تاکید کرد: در مرحله نخست تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند. اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد .


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  ادامه داد: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌حدی بالا است که در تلاشیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود همچنین تامین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت های پهپادی و پرنده‌ای بیشتر استفاده کنیم تا محیط بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط بانان خسارت کمتری وارد شود.

وی در خصوص معیشت و مسکن محیط بانان گفت: در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته است. چند استان در تامین مسکن محیط بانان موفق بودند. استان‌های هم که موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند