Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:54:09 GMT

۵۰۴ واحد مسکن مهر سرپل‌ذهاب تحویل مالکان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۳۲۸۶

۵۰۴ واحد مسکن مهر سرپل‌ذهاب تحویل مالکان شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عبدالرضا غفوری» روز سه‌شنبه در جلسه شورای مسکن و ستاد بازآفرینی سرپل ذهاب افزود: هم اکنون سه بلوک ۷۲ واحدی که به طور کامل تخریب شد کار احداث آن توسط پیمانکار طرح بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید است تا پایان امسال با اتمام کار بازسازی شاهد تحویل واحدها به متقاضیان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری انجام شده توسط استان کرمانشاه مطالبات پیمانکار پروژه مسکن شهید شیرودی سرپل ذهاب در حال پرداخت است و مابقی اعتبار مورد نیاز توسط سازمان ملی زمین و مسکن نیز تامین اعتبار شده و تمام برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در راستای ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، افرادی که نیازمند تأمین مسکن هستند می‌توانند به سامانه سمند که در چارچوب نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان می کند، مراجعه کنند و اطلاعات هویتی خود را آنجا وارد نمایند و مدارکی که مورد نیاز است در سامانه مربوطه بارگذاری شود.

غفوری ادامه داد: شرط اصلی برای متقاضیان این است که باید افراد متاهل باشند، از هیچ گونه تسهیلات دولتی اعم از زمین یا واحد مسکونی و تسهیلات یارانه‌ای و تسهیلات مسکن تاکنون بهره‌مند نشده باشند، از سال ۸۴ به بعد  مالکیت شخصی به نام شان ثبت نشده باشد و حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند.

زمین مورد نیاز متقاضیان مسکن ملی تامین می شود

فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: یکی از موضوعات مهم برای این شهرستان استفاده از ظرفیت سامانه اقدام ملی مسکن است که از مدت‌ها قبل که توسط دولت سیزدهم اعلام شده بود سرپل ذهاب به واسطه عدم وجود زمین مناسب در داخل محدوده خدماتی شهر، از این فرصت محروم بود که خوشبختانه از روز گذشته سامانه راه اندازی شده و افراد واجد شرایط می‌توانند به سامانه مراجعه کنند و ثبت نام نمایند.

«نورالدین فرزادی‌پور» ادامه داد: در این ثبت نام گروه‌های هدف را مشخص می کنند و هم ظرفیتی به وجود می آید که ما به تعداد متقاضیان در خصوص تامین زمین مناسب اقدام کنیم.

وی افزود: در داخل شهر چون زمین مناسب وجود ندارد بنا شد که به صورت منفصل در خارج از حریم به فکر ایجاد یک شهرکی باشیم به همین جهت مسکن و شهرسازی و دستگاه‌های ذیربط دیگر موظف شدند که نسبت به شناسایی و تملک زمین مناسب با این ویژگی اقدام کنند.

او اضافه کرد: موضوع دیگری بحث تامین زمین مناسب برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام و بهزیستی است که هم در داخل و هم در خارج از شهر، مقرر شد بنیاد مسکن و کمیته امداد امام (ره)، با همکاری بخشداران در خصوص اراضی مستعد و مناسب برای ساخت و ساز در داخل طرح هادی روستاها اقدام لازم را به عمل آورند و نسبت به تامین زمین مناسب برای مددجویان اقدام کنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که از اهمیت لازم برخوردار هستند در اجرای ماده ۶ ساماندهی و همچنین ماده ۱۰ قانون ملی جهش مسکن بنا شد اداره دارایی اراضی مازاد دستگاه های اجرایی را شناسایی کند و به مسکن و شهرسازی اعلام کند که در این راستا بتوانیم از این ظرفیت استفاده لازم را ببریم.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.  

برچسب‌ها سرپل ذهاب وزارت راه و شهرسازی بنای مسکونی مسکن مسکن ملی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب وزارت راه و شهرسازی بنای مسکونی سرپل ذهاب وزارت راه و شهرسازی بنای مسکونی مسکن مسکن ملی زلزله زمین مناسب سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده وزیر راه: هر ماه افتتاح مسکن داریم

مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با زمان تحویل واحد‌های طرح "نهضت ملی مسکن" در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: بنا داریم در امسال، هر ماه یک رویدادی برای تحویل مسکن‌ها در سراسر کشور داشته باشیم.

وی افزود: البته سرعت تحویل مسکن‌ها در هر استان و شهر متفاوت است، اما در مجموع سرعت خوبی را در ساخت و تحویل مسکن‌ها در امسال داریم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تا به امروز عدد شروع به ساخت مسکن‌ها در طرح "نهضت ملی مسکن" از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد مسکن عبور کرده است.

بذرپاش ادامه داد: البته نهضت ملی مسکن قالب‌های مختلف شهری، روستایی، بافت فرسوده، خودمالکی، حمایتی و انبوه ساز را شامل می‌شود.

وی در پایان به ساخت مسکن برای اقشار گفت: امسال ساخت مسکن برای اقشار (مانند ساخت مسکن برای هیئت‌های علمی) را در دستور کار داریم.

منبع: تسنیم

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • وعده وزیر راه: هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان
  • بازدید بیش از ۷۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری سرپل‌ذهاب
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود