Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه تکنولوژی صنعت پذیرای دانش‌آموختگان نیست، گفت: نبود صنعت دانش‌بنیان در کاشان موجب خروج دانش‌آموختگان از منطقه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، عباس کتابی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی گرین متریکس دانشگاه‌ها را بر اساس دانشگاه‌های سبز طبقه بندی می‌کند، اظهار داشت در خاورمیانه رتبه هشت و در ایران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در رتبه بندی تایمز دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های کشور نیز رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، افزود: تاکید داریم از ظرفیت علمی، پژوهشی، آموزشی و اجرایی دانشگاه کاشان به بهترین شیوع استفاده شود و از این رو آمادگی وجود دارد تا تفاهم‌نامه‌ها در ابعاد مختلف با دستگاه‌های اجرایی منعقد شود.

رئیس دانشگاه کاشان از ایجاد صندوق مدیریت سبز در این دانشگاه خبر داد و ابراز داشت: در این صندوق مقرر است با سرمایه‌گذاری خیران در حوزه مدیریت سبز اقدامات اساسی صورت پذیرد و از سوی دیگر با ایجاد وب سایتی امکان استفاده از تجربه دانشگاه کاشان وجود داشته باشد.

وی از آمادگی دانشگاه کاشان در راستای اجرای دوره های آموزشی ویژه مدیران در راستای اجرای مدیریت سبز گفت: با ایجاد صندوق مدیریت سبز در دانشگاه کاشان و سرمایه‌گذاری خیران در این صندوق با اطلاع و رضایت خیر در حوزه‌های مدیریت سبز هزینه می شود.

کتابی با بیان اینکه دانشگاه مهمترین بخش تربیت‌کننده مدیران کشور است  تصریح کرد: دانشگاه کاشان باید انقلابی باشد و فضا و گفتمان در اختیار جوانان مومن انقلابی، دارای عزت نفس و دلبسته به کشور باشند و الزام دیگر دانشگاه درگیر شدن با مسائل کشور باشد.

وی ضمن تاکید بر تربیت فرهنگی و هویتی دانشجویان در دانشگاه تاکید کرد: تحول مستمر و دائمی بگذر دانشگاه یکی از الزامات این محیط علمی است و اگر بخواهیم مشکلات اساسی دانشگاه‌ها را ذکر کنیم و مهمترین آنان ارتقاء کیفیت آموزش، ارتقاء مهارت دانش‌آموختگان، تقویت گفتمان انقلابی، افزایش امید و تنوع بخشی به منابع مالی دانشگاه‌ها از جمله این مسائل است.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه این دانشگاه بر اساس چشم‌انداز دانشگاهی مردمی با هدف قرار گرفتن در پنج دانشگاه برتر کشور در سال 1404 است، افزود: دانشگاه باید اتاق فکر منطقه باشد در حالی که تمامی مشکلات کشور دارای راه حل علمی است در حالی که شهر کاشان صادرات افراد دانش آموخته دارد و این به دلیل آن است که تکنولوژی مستقر پذیرای این افراد نیست.

وی با بیان اینکه کاشان به شهری تبدیل شده که نیروی کارگری وارد و نیروهای تحصیل کرده صادر می‌کند، ابراز داشت: صنعت کاشان دانش بنیان نیست و از سوی دیگر دانشگاه کاشان در قالب مسئولیت اجتماعی وظیفه کمک به ارتقاء منطقه کاشان را دارد و ما وظیفه خود می‌دانیم که با جامعه ارتباط داشته باشیم و از ظرفیت مردم استفاده کنیم و از این رو در استفاده از ظرفیت خیران رتبه نخست کشور را دارد.

کتابی با بیان اینکه جامعه انتظار ندارد دانشگاه صرفاً به دانشجویان مدارس را تدریس و مدرک ارائه دهد، گفت: جامعه انتظار دارد دانشگاه به دانشجویان مهارت آموزش دهد و از این رو باید به سمت نیازهای صنعت حرکت کنیم و این نیازها را به دانشجویان ارائه دهیم و پارک‌های علم و فناوری و دیگر محیط‌ها ابزارهایی است که زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم کنیم.

وی از تصویب قطعی ایجاد چهار دانشکده در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: با این مصوبه 11 دانشکده در دانشگاه کاشان داریم و دانشکده مدیریت و امور مالی نیز به تصویب رسیده است و در آینده زیرساخت‌های آن مهیا می‌شود.

معاون وزیر صنعت: دولت افزایش ظرفیت تولید را در استان‌ها کلید زد/ واحدهای تعطیل از رکود خارج می‌شونداداره صمت استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه مدونی برای احیای 114 واحد صنعتی نداردشهرک‌های صنعتی سامان در چهارمحال و بختیاری از نبود آب رنج می‌برند

دانشگاه کاشان با بیان اینکه پژوهشکده انرژی، آب و امنیت غذایی نیز در این دانشگاه ایجاد شده است، ابراز داشت: دانشگاه کاشان هیچ نقش مدیریتی در پارک علم و فناوری نداشت و از این رو با پیگیری صورت گرفته مقرر شد به صورت مستقل و تحت نظارت دانشگاه کاشان به فعالیت خود ادامه دهد؛ در این پارک 40 شرکت دانش بنیان مستقر است و و طرح توسعه آن پیش‌بینی شده که 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در فازهای مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/801/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه کاشان دانش آموختگان دانش بنیان دانشگاه ها مدیریت سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه

 مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که اولین سفر کاری حوزه فعالیت جدید خود را با ایران و از شهر اصفهان آغاز کرده در نشستی با فعالان حوزه سلامت کشور و اصفهان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با درجریان قرارگرفتن آمار و عملکرد علمی وپژوهشی گفت: فعالیت‌های علمی، بهداشتی و پژوهشی در این شهر و کشور چشم گیر است.


حنان بلخی، مطالعه و تحقیق‌های پزشکی را در اصفهان اجرایی شده دانست و افزود: تمایل دارم این فعالیت‌ها را به عنوان الگو در دیگر کشور‌های منطقه ارائه و استفاده کنیم.

او اضافه کرد: فعالیت پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه علم، تحقیق و سلامت جامعه مثال زدنی است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این نشست با اشاره به رتبه هزارمی این دانشگاه در جهان و ۲۵۰ تا ۳۰۰ در آسیا گفت: بیشترین شیب تولید علم در منطقه متعلق به ایران است.


شاهین شیرانی افزود: فقط در استان اصفهان بیش از چهار هزار و ۹۰۰ پزشک متخصص و دو هزار و ۵۰۰ مقاله چاپ شده معتبر داریم.


او به شاخص‌های دیگر پیشرفت حوزه سلامت در کشور هم اشاره و اعلام کرد: امید به زندگی در بین مردم ایران از ۵۵ سال اوایل انقلاب به ۷۷ و سه دهم کنونی رسیده است.


حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: اصفهان در شاخص‌های حوزه سلامت از استاندارد کشوری هم جلوتر است.


محمد حسین نیکنام مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت:مدیریت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت می‌تواند از ظرفیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی حوزه سلامت ایران استفاده کند.


حنان بلخی فاجعه غزه را دردناک اعلام کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت از ابتدا پیگیر موضوع بود و سعی شد هم حمایت و کمک به مردم غزه شود و این کارهایشان ادامه دارد و اعتقاد به صلح و آتش بس در منطقه داریم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: ما پزشکان به عنوان وظیفه انسانی، اسلامی و پزشکی موظف به دغدغه‌مند بوده حوزه سلامت در هر کشور و سرزمینی از جمله غزه هستیم و نمی‌توانیم ساکت باشیم.


مدیر منطقه مدیترانه سازمان بهداشت جهانی در سفر دوره خود به اصفهان، فردا ۲۶ از چند مراکز بهداشتی بازدید می‌کند و سپس پس فردا ۲۷ فروردین به تهران سفر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت 
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • صنعت پاک، دانش بنیان و کارآفرینان از مزیت‌های استان یزد است
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
  • طهرانچی: صدور مدرک دانش‌آموختگان سرعت می‌یابد
  • پلتفرم دانش بنیان حوزه ساختمان در شیراز رونمایی می‌شود
  • زنگ خطر کمبود مشاور در مدارس به صدا درآمد