Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد پس از دور اول مذاکرات این کشور با ایالات متحده درباره اوکراین و درخواست مسکو برای تضمین‌های امنیتی غرب، دلیلی برای خوش‌بینی نمی‌بیند.
به گزارش خبرگزاری آریا،«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد پس از دور اول مذاکرات با ایالات متحده درباره بحران اوکراین و درخواست روسیه برای تضمین‌های امنیتی غرب، دلیلی برای خوش‌بینی نمی‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت، با این حال، این که مذاکرات روز دوشنبه در ژنو به صورت باز، اساسی و مستقیم برگزار شد، (نکته‌ای) مثبت است.
سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه افزود مسکو برای این مذاکرات ضرب‌الاجل تعیین نمی‌کند، اما به درازا کشیده شدن این روند را نمی‌پذیرد.
پسکوف در ادامه تصریح کرد وضعیت پس از دو دور دیگر از مذاکراتی که روسیه قرار است در این هفته برگزار کند- با ناتو در بروکسل در روز چهارشنبه و در سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در وین در روز پنجشنبه، روشن‌تر خواهد شد.
به گزارش رویترز، مذاکره‌کنندگان روسیه و ایالات متحده هیچ نشانه‌ای از کاهش اختلافات خود در کنفرانس‌های خبری پس از اولین جلسه در ژنو نشان ندادند.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و وندی شرمن همتای آمریکایی او عصر روز دوشنبه مذاکرات امنیتی در ژنو را برگزار کردند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از این نشست در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: متأسفانه ما در رویکردهای اصولی خود در این خصوص اختلاف زیادی داریم. ایالات متحده و روسیه به نوعی دیدگاه‌های متضادی در مورد آنچه باید انجام شود، دارند.
معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده هم گفت: ما در رد پیشنهادهای امنیتی (مسکو) که صرفاً برای ایالات متحده شدنی نیستند، قاطع بودیم.
ریابکوف اضافه کرد که طرف آمریکایی اعتراض خود را به استقرار نیروهایمان در نزدیکی مرز اوکراین اعلام کرد اما «ما به آنها اعلام کردیم که هیچ قصدی برای حمله به اوکراین نداریم».
معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به طرف آمریکایی نگرانی روسیه از توسعه ناتو را ابراز کرده و هشدار داد: «به طرف آمریکایی توصیه می‌کنیم که خطر درگیری را دستکم نگیرد».
وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا هم با اشاره به مذاکرات هشت ساعته خود با معاون وزیر خارجه روسیه تهدید کرد در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند تحریم‌های شدیدی علیه این کشور اعمال خواهد شد.
شرمن از معاون وزیر خارجه روسیه خواست که این کشور 100 هزار نیروی خود را که به گفته او در مرز اوکراین مستقر کرده،‌ به پادگان‌ها بازگرداند.
پیش‌تر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در خصوص درخواست مسکو برای عدم عضویت کی‌یف در این ائتلاف نظامی گفت ناتو هرگز در خصوص سیاست عضویت درهای باز خود مصالحه نخواهد کرد.
در تاریخ 17 دسامبر بود که وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس معاهدات امنیتی با آمریکا و ناتو را منتشر کرد. این تضمین‌ها به‌ صورت خاص گسترش بیشتر ائتلاف ناتو به شرق و ورود کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن را مردود می‌داند. این پیش‌نویس همچنین امکان ترک هرگونه فعالیت نظامی در اوکراین، سایر کشورهای اروپای شرقی و همچنین در قفقاز و آسیای مرکزی توسط بلوک را فراهم می‌کنند.
مقام‌های ارشد روسیه طی هفته‌های اخیر به صورت مکرر ضمن رد ادعاها درباره تدارک مسکو برای حمله به اوکراین، به آمریکا و کشورهای غربی درباره گسترش سازمان ناتو به سمت مرزهای روسیه و عضویت کشورهایی از قبیل اوکراین در این ائتلاف نظامی غربی هشدار داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه معاون وزیر خارجه روسیه ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه اوکراین به هند

«دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز (پنجشنبه) سفر ۲ روزه خود به هند، متحد سنتی روسیه را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق از آسوشیتد پرس، دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در سفری که به‌منظور «تحکیم روابط و همکاری‌ها» به هند انجام داده، قرار است بعد از حضور بر سر مزار مهاتما گاندی در روز جاری، فردا (جمعه) با همتای خود سوبرامانیام جایشانکار و نیز دستیار مشاور امنیت ملی این کشور دیدار داشته باشد.

این سفر یک هفته بعد از گفت‌وگوی نارندرا مودی نخست‌وزیر هند با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین صورت می‌گیرد.

هند که متحد سنتی روسیه از دوران جنگ سرد محسوب می‌شود تا این لحظه از اتخاذ موضع مشخص نسبت‌به جنگ اوکراین خودداری کرده و تنها آمادگی خود برای پیشبرد مذاکرات صلح را ابراز کرده است.

مودی که پیشتر پیروزی پوتین را در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به او تبریک گفته بود، در تاریخ ۲۰ مارس (اول فروردین) در پستی در حساب خود در برنامه «ایکس» (توییر سابق)، خطاب به زلنسکی «آمادگی هند برای مشارکت در هرگونه تلاش صلح‌آمیز برای پایان دادن هرچه‌زودتر به جنگ» و نیز تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه کشورش را اعلام کرد.

دولت هند در دوره ریاست‌جمهوری مودی با میانجی‌گری بین غرب و روسیه در موضوع جنگ اوکراین تلاش کرده است بازیگر بین‌المللی مؤثری باشد.

زلسنکی ضمن دعوت از مودی برای حضور در مذاکرات صلح یک‌طرفه در سوئیس که روسیه قصد شرکت در آن را ندارد، در یک پست حساب کاربری «ایکس» خود عنوان کرد: اوکراین علاقمند به تقویت روابط اقتصادی و تجاری با هند به‌خصوص در بخش کشاورزی، هواوفضا و صنایع داروسازی است.

دهلی نو تاکنون از هرگونه رای علیه روسیه در سازمان ملل خودداری کرده و از زمان شروع جنگ اوکراین خرید نفت ارزان‌قیمت از روسیه را ادامه داده است.

در عین حال، هند در تلاش برای حفظ تعادل در روابط با غرب و روسیه بوده و قصد دارد وابستگی خود به سلاح و فن‌آوری روسی را به‌دلیل اختلال در زنجیره تأمین ناشی از بروز جنگ اوکراین، کاهش دهد.

دیگر خبرها

  • ادعای زلنسکی درباره حمله پوتین به خاک ناتو
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • ناتو در حال بررسی ساقط کردن موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند