Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش ایرنا، معاون‌صنایع‌ دستی استان کرمانشاه روز سه‌شنبه اعلام کرد: شهر کرمانشاه ۱۹ و ۲۰ دی‌ ماه میزبان ششمین دوره داوری منطقه‌ای مُهر اصالت ملی صنایع دستی بود که به عنوان دبیرخانه غرب کشور ۱۲۷ اثر هنرمندان استان‌های همدان، لرستان، ایلام، کردستان و کرمانشاه مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

«حسین ویسی» با اعلام اینکه از مجموع کل آثار داوری شده ۵۹ اثر مُهر اصالت ملی دریافت کردند، گفت: استان کرمانشاه از مجموع ۲۹ اثر معرفی شده تعداد ۱۹ اثر مورد تایید داوران قرار گرفت که بالاترین آمار دریافت مُهر اصالت ملی صنایع‌دستی غرب کشور را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او گفت: از استان همدان ۳۸ اثر ارایه شد که ۱۱ اثر موفق به کسب آرای داوران برای دریافت نشان ملی شدند و از استان لرستان نیز از ۱۲ اثر ارایه شده بود که به هفت اثر مورد تایید هیات داوران قرار گرفت.  

معاون‌ صنایع‌ دستی استان کرمانشاه ادامه داد: ۳۳ اثر از آثار هنرمندان کردستانی نیز مورد داوری قرار گرفت که ۱۵ اثر انتخاب شدند و از استان ایلام هم ۱۵ اثر داوری شد که تعداد هفت اثر برای دریافت مهر اصالت ملی برگزیده شدند.

۶۰ رشته صنایع دستی در استان کرمانشاه فعال است

به گزارش ایرنا، در استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع‌ دستی وجود دارد که تاکنون پنج اثر از تولیدات هنرمندان کرمانشاهی مهر اصالت جهانی و ۱۱۷ اثر مهر اصالت ملی دریافت کرده‌اند.

جاجیم بافی، چاقوسازی و ابزارآلات فلزی قلمزنی منبت، معرق، پارچه دستباف، نازک کاری چوب و ریزه کاری چوب، نمدمالی، مصنوعات چرمی و ساخت زیورآلات محلی، چیخ بافی و فلزکاری را می‌توان از جمله صنایع دستی کرمانشاه نام برد.

همچنین دوخت‌های سنتی (رودوزی)، گلیم گل برجسته، سفالگری، طراحی سنتی، سبد بافی، نساجی (موج بافی و اهرامی بافی) تراش شیشه، رنگرزی سنتی، طراحی فرش، تذهیب، نگارگری، خراطی و مجسمه سازی از جمله دیگر تولیدات کنونی استان کرمانشاه است.

ماشته بافی، دواتگری سنتی (مسگری)، علامت سازی یا علم سازی، دباغی سنتی، هور بافی، جاجیم بافی، رنگریزی سنتی، داور بافی (سیاه چادر)، موج بافی را می‌توان از جمله صنایع دستی فراموش شده کرمانشاه دانست که در گیلانغرب، کرمانشاه، دالاهو، اورامانات، سومار و در میان عشایر استان بیشتر وجود داشته است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

برچسب‌ها گردشگری ایلام مهر ملی اصالت کردستان صنایع دستی شهر همدان کرمانشاه اورامانات دالاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ایلام مهر ملی اصالت گردشگری ایلام مهر ملی اصالت کردستان صنایع دستی شهر همدان کرمانشاه اورامانات دالاهو استان کرمانشاه م هر اصالت ملی صنایع دستی قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پایان جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمایت این معاوت از زنان شاغل در حوزه صنایع دستی گفت: صنایع دستی متولی خود را دارد برای اشتغال بانوان هم بحث تعاونی ها و هم مشاغل خانگی را داریم که تا جایی که بتوانیم هم در بحث تسهیلات هم در بحث مجوزها و بازارچه های فروش حمایتشان می کنیم اما متولیان خاص آن ها باید اقدامات اساسی تر را انجام دهند در استان ها و اعتباراتی که برای آن ها تصویب می کنیم یکی از مباحث بازارچه‌ها است که اقدامات ما در خصوص آن ها برای سرپرستان خانوار و مشاغل خانگی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره درج نام مادران در کارت ملی گفت: در این خصوص مراحلی را پیش رفتیم ولی گفتند این کارت ها دارد منسوخ می شود و اصلا هیچ نامی نمی آید و فقط کد ملی روی کارت ها قرار است درج شود. گفتند اصلا در کارت‌های جدید نه نام پدر و نه نام مادر درج نمی‌شود و این مساله دیگر موضوعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • صنایع دستی خراسان جنوبی هنری است به گستردگی ایران
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد