Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه -حسین حیدری مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۲ هزار مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان این اداره کل انجام و ۴۴ مرکز پلمپ شده است.

در این مدت بیش از ۶۰ هزار کیلوگرم گوشت و مواد آلایش غیر بهداشتی در کشتارگاه‌های دام و ۳۸۳ هزار و ۵۴۴ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان توسط مسئولین فنی بهداشتی مستقر در این کشتارگاه ها، به دلیل غیر قابل مصرف بودن جهت مصارف انسانی ضبط و به صورت کاملا بهداشتی امحاء شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و احتمال شیوع بیماری‌های مشترک دام به انسان توصیه می‌شود که فرآورده‌های خام دامی خوراکی خود را حتما از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

مردم موارد تخلف مشاهده شده را با شماره تماس ۱۵۱۲ و یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی فرآورده های دامی امحاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وی با بیان اینکه کشتارگاه‌های استان در حال حاضر به شدت زیان‌ده شده‌اند و تولید برای آنها صرفه اقتصادی ندارد، ادامه داد: بحث‌های درباره اینکه مرغ زنده با قیمت ۵۸ هزار تومان از سوی زنجیره‌ها خریداری شود و در ازای تحویل ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ به پشتیبانی امور دام ۲۰ درصد مجوز صادرات دریافت کنند مطرح شده است که امیدواریم این اتفاق رخ دهد تا بخشی از زیان تولیدکنندگان از این طریق رفع شود.

دبیر انجمن کشتارگاه‌های استان گلستان با اعلام اینکه روز گذشته نیز جلسه امنیت غذایی با موضوع هوشمندسازی تامین و‌توزیع مرغ در سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد، عنوان کرد:در این جلسه پیرامون فعالیت هر یک از طرفین قرار داد بحث و تبادل نظر شد که در ادامه هریک از اعضا و دستگاه‌های نظارتی نیز نظرات خود را به جلسه اعلام کردند که مقرر شد سامانه به صورت کامل اجرایی و فعال و طرفین دیگر تفاهم بهره‌برداری لازم را به عمل آورند تا شاهد شفافیت، عدالت محوری و استفاده بهینه از داده‌های آماری مندرج در سامانه باشیم.

نادران با بیان اینکه سامانه ستکاوا در حال حاضر در استان گلستان فعالیت می‌کند و عرضه از سوی کشتارگاه‌ها و خرید از طریق آن انجام می‌شود، اظهار داشت: احتمالا از ۲ هفته آینده چرخه سامانه ستکاوا در استان کامل و فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران