Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد اجازه دهند مدارس به صورت حضوری به فعالیت خود ادامه دهند و از تعطیل کردن مدارس خودداری کنند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در هزار و ششمین جلسه شورای عالی آموزش اظهار کرد: آموزش و پرورش در دوران کرونا از لحاظ جامعه شناختی، فرهنگی و اجتماعی دچار آسیب های زیادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدارس کشور با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی باید به ارائه خدمات آموزشی و تربیتی خود ادامه دهند.

نوری با اشاره به این که چرخه آموزش و پرورش دانش آموزان نباید در هیچ شرایطی تعطیل شود، تأکید کرد: آسیب های تعطیلی مدارس، در سال های بعد، جامعه را دچار بحران و مشکل خواهد کرد. مدرسه دروازه ورود دانش آموزان به اجتماع برای پذیرش مسئولیت های آن است. لذا تعطیلی مدارس آسیب های جبران ناپذیری بر جامعه تحمیل می کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نباید در مواجهه با آسیب های اجتماعی کرونا منفعل باشد، افزود: هر چند کرونا آموزش و پرورش را دچار مشکل کرد، ولی فرصت های خوبی برای برون رفت از آموزش سنتی و استفاده از روش های آموزش مدرن در اختیار آموزش و پرورش قرار داد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برای ساماندهی فضای مجازی در حوزه یادگیری دانش آموزان باید برنامه ریزی متناسب با شرایط و مقتضیات جامعه انجام شود. استفاده از روش های آموزشی مدارس خاص یکی از راه های موثر ارائه آموزش به دانش آموزان است. در این مدارس معلمان در دوران کرونا از موقعیت های یادگیری مختلف از جمله فضای آزاد و برخی اوقات از مساجد و برنامه بوم برای ارائه آموزش به دانش آموزان استفاده کردند. این روش یک نوع مهارت استفاده از موقعیت های مختلف برای آموزش و یادگیری دانش آموزان است.

دانش آموزان بازمانده از تحصیل را به چرخه آموزش بازگردانیم

نوری با اشاره به اینکه برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه باید چاره اندیشی کنیم، خاطرنشان کرد: با یک برنامه ریزی هوشمندانه می توانیم دانش آموزانی را که ترک تحصیل کرده اند و از آموزش بازمانده اند به چرخه آموزش بازگردانیم تا بتوانند از خدمات آموزشی بهره مند شوند.

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: آمار آموزش و پرورش یکی از مواردی است که دارای ایراد است. یک بار برای همیشه باید این نقص برطرف شود، البته قبلاً توانایی ارائه آمار و اطلاعات دقیق تر و به روزتری از وضعیت آموزش و پرورش داشتیم که الان دچار مشکل شده و در صدد هستیم این مشکل را بر طرف کنیم.

وی افزود: باید رصدهای لازم درباره آسیب های اجتماعی و عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش انجام شود و نتایج آن در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

نوری ادامه داد: با توجه به این که اکثر مردم و معلمان واکسینه شده اند، مدارس با رعایت پروتکل ها و توصیه های بهداشتی باید باز باشند و معلمان در مدارس حضور داشته باشند تا چرخه آموزش و پرورش دچار مشکل نشود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شایسته است آمادگی لازم  را برای مواجهه فعال و پویا با موضوعات مختلف آموزش و پرورش داشته باشیم تا با آگاهی کامل نسبت به موضوعات مختلف اقدام کنیم.

نوری گفت: محتواهای بسیاری درباره آموزش و پرورش دانش آموزان در فضای مجازی تهیه و تولید شده است. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و معاونت های آموزش و پرورش باید یک ممیزی و تنظیم گری مناسب روی این محتواها اعمال کنند.

وی با بیان اینکه معلم اصلی ترین فرد در نظام تعلیم و تربیت کشور است که باید شان و جایگاه او حفظ شود، تصریح کرد: تعدادی از مدارس خوب در کشور داریم که باید یک کانال ارتباطی و تعاملی مؤثر و سازنده بین این مدارس و سایر مدارس کشور برقرار شود و آنها را به هم پیوند بزنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم تهیه پیوست فرهنگی برای سامانه شاد، گفت: سامانه شاد نباید به یک سامانه اختصاصی تبدیل شود، بلکه باید در کنار آن از سامانه های اثربخش و کارآمدتری هم استفاده شود.

وی در پایان تأکید کرد: نباید در مدارس خلاقیت و نوآوری از معلمان گرفته شود بلکه باید فضایی ایجاد شود تا معلمان بتوانند اثربخشی و کارآمدی خود را در جریان آموزش و پرورش دانش آموزان بروز دهند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آموزش وپرورش دانش آموزان وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان چرخه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از ادامه توزیع شیر رایگان در بین ۱۳۴ هزار دانش‌آموز مدارس ابتدایی دولتی شهری و روستایی استان مرکزی به صورت دو نوبت در هفته خبر داد.

آن طور که مولوی می‌گوید این برنامه پس از هفت سال تعطیلی دوباره از آذر ماه گذشته راه اندازی شد. هدف از این اقدام، پیشگیری از سوء تغذیه و ارتقاء سلامتی دانش آموزان و ترویج فرهنگ مصرف شیر است.

او افزود: این اقدام با توجه شخص رئیس جمهور همراه بود که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و استانداری‌های سراسر کشور را به توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی الزام کردند.

مولوی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در استان در نظر گرفته شده است، گفت: تامین این اعتبار کار کمی نیست ولی مهمتر از آن، توزیع دقیق و کارشناسی است تا شیر ناسالم به دست دانش آموزان نرسد.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • نواخته شدن «زنگ ظفر» ‌در مدارس خوزستان در حمایت از حمله «وعده صادق»
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است