Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@08:11:50 GMT

تبصره ۱۸ بودجه۱۴۰۰ دو ماه‌ آینده اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۵۸۱۹

تبصره ۱۸ بودجه۱۴۰۰ دو ماه‌ آینده اجرایی می‌شود

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس توضیحات خاندوزی،‌ تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ظرف دو ماه آینده قطعا اجرایی خواهد شد.

به گزاش مشرق، شهباز حسن‌پور بیگلری از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد در این جلسه با شفافیت و صداقت به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: درست است که سوال از وزیر اقتصاد است اما سوال ما مربوط به کلیت دولت و ناهماهنگی‌هایی که در تیم اقتصادی وجود دارد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این افزود: ۵، ۶ سوال اصلی از وزیر مطرح شد که تعدادی از نمایندگان قانع شدند و تعدادی هم قانع نشدند و برای برخی سوالات نمایندگان هم مهلتی تعیین شد که دوستان گزارش خود را ارسال کنند.

حسن‌پور بیان کرد: آنچه که آقای خاندوزی سال قبل در مجلس به‌شکل شفاف دنبال می‌کردند، وضعیت بورس است. امروز نگرانی‌ها در وضعیت بازار بورس همچنان ادامه دارد و مردم مرتب با نمایندگان در تماس هستند.

وی با بیان اینکه در ارتباط با وضعیت سیستم بانکی و وام‌های بانکی هنوز سوالات به صورت جدی مطرح است، گفت: با توجه به انتظارات کمیسیون اقتصادی از وزیر و همچنین شناخت وزیر اقتصاد و دارایی از دغدغه‌های نمایندگان، می‌دانند که نمایندگان مطلب شخصی ندارند و بیشتر دغدغه‌ آنها در راستای بحث‌های مردم است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ۱۰ بند مطرح‌ شده از سوی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: زمانی که برای اولین بار از رسانه ملی متوجه موضوع شدم از اینکه قرار است اتفاق میمون و مبارکی در کشور بیفتد، بسیار خوشحال شدم. اما ایراد و سوال اصلی این است که چرا قبل از ارسال لایحه بودجه، این ۱۰ بند تصویب نشده که امروز به عنوان دغدغه مطرح نباشد و اینکه آیا سازمان برنامه و بودجه این مطلب را می‌پذیرد یا خیر؟

حسن‌پور افزود: موضوع بعدی که در دستور کار و سوالات مجلس قرار داشت در ارتباط با تبصره ۱۸ است، که وزیر اقتصاد عنوان کرد ظرف دو ماه آینده قطعا اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۰ ماه از سال می‌گذرد اما تاکنون حتی یک ریال از ۳۰ هزار میلیارد تومان تبصره ۱۸ تاکنون عملیاتی نشده و متاسفانه وزارتخانه‌های مختلفی که مسئولیت این کار را بر عهده دارند همکاری و همراهی نداشته‌اند.

 نماینده مردم سیرجان با بیان اینکه تعداد زیادی از نمایندگان از پاسخ‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی قانع شدند، گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره مسائلی که نمایندگان مطرح کردند دغدغه بسیار دارند و ان شا الله این مسائل حل خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امور اقتصادی و دارایی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کمیسیون اقتصادی وزیر اقتصاد تبصره ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ را قرائت کرد.

این گزارش براساس ماده ۲۳۴ یعنی بررسی تخلفات در قوه قضائیه تهیه شده است که گزارش برای اعمال ماده ۲۳۴ به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

نمایندگان با ۶۷ رای موافق، ۱۳۷ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با اعمال ماده ۲۳۴ مخالفت کردند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بعد از تهیه گزارش اگر نظر مجلس بر تایید آن گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • عکس| خریدارهای استقلال و پرسپولیس را ببینید
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها از زبان وزیر اقتصاد و دارایی