Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - حیدر ویسی رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی همزمان با سراسر کشور در کردستان هم از یازدهم دی ماه آغاز شده است، گفت: این سرشماری تا ۱۱ بهمن در ۱۴ منبع آبی استان شامل سد‌ها و تالاب بین‌المللی زریبار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویسی گفت: سه اکیپ از کارکنان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان به همراه پرنده‌شناسان محلی در هر یک از شهرستان‌های استان به سرشماری پرندگان مشغول هستند.

او با اشاره به اینکه بیشترین گونه و تعداد پرندگان مربوط به تالاب بین‌المللی زریبار مریوان است، گفت: تاکنون بیش از ۲۸۳ گونه پرنده و هفت هزار و ۴۷۹ قطعه در زریبار شناسایی شده است.

 رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه تجهیزات موردنیاز برای سرشماری پرندگان شامل دوربین چشمی، تلسکوپ، دوربین تصویربرداری و قایق موتوری است، اظهار داشت: علاوه بر سرشماری محل حضور پرندگان هم پایش می‌شود و در صورت مشاهده مورد مشکوکی از لحاظ بیماری به دامپزشکی اطلاع و نمونه ارسال می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرشماری پرندگان محیط زیست سرشماری پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شواهد تاریخی گویای این است که استان همدان از گذشته‌های دور یکی از قطب‌های توسعه و کشت گیاهان دارویی و صادارت آن به دیگر نقاط ایران بوده است.

برخی از این گیاهان علاوه بر اینکه مصرف خوراکی دارند از آنان به عنوان دارو هم استفاده می‌شود.

موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه بیشترین گیاهان دارویی که در استان همدان یافت می‌شود شامل خارشتر، سیر، پونه، آذربه و بومادران است گفت: ضروریست در حفظ و نگهداری این گنجینه‌ها بیش از پیش تلاش کرد.

محمدی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از این گونه‌های گیاهی در خطر انقراض قرار دارند افزود: چرای بیش از حد دام و همچنین ریشه کنی گیاه از جمله مواردی است که باعث آسیب گیاهان و مراتع می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرشماری دوزیستان در مریوان انجام شد
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • سرشماری بهاره قرقاول در گلستان آغاز شد
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی