Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:18:42 GMT

۵۱۰ نفر در سوانح رانندگی خوزستان جان باختند

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۶۱۱۶

۵۱۰ نفر در سوانح رانندگی خوزستان جان باختند

به گزارش ایرنا دکتر علی خدادادی روز سه‌شنبه در آیین آغاز دوره‌های تربیت مربی جستجو و نجات در محیط‌های آبی و حوادث حمل و نقل در محل نیروگاه کرخه بیان کرد: آمار سوانح رانندگی از ابتدای امسال تاکنون، نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: انتظار می‌رود که تحول و توسعه زیرساخت‌ها در همه ابعاد و بازنگری در شیوه‌ها و تجربیات جمعیت هلال احمر صورت گیرد و برنامه آموزشی در قالب دوره‌های بازآموزی برای ارایه آموزش‌ تخصصی و همگانی توسط افراد متخصص و صاحب نظر تهیه و تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: هلال احمر در شیوه‌های آموزشی نیاز به تغییر نگرش دارد، وا این امر با مطالعه و تحقیق و ارتباط مستمر با مراکز علمی و آموزشی محقق می‌شود.

خدادادی با تاکید بر اینکه آموزش باید مبتنی بر نیاز جامعه باشد، گفت: ضرورت آموزش همگانی برای مقابله و مواجهه با حوادثی مثل سیل و زلزله احساس می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی منطقه‌ای زلزله‌خیز است باید آموزش‌های مبتنی بر نیاز در آن منطقه ارایه شود. البته باید ببینیم که چه تهدیدهای جدیدی وجود دارد و تخصص لازم را در آن زمینه کسب کنیم تا بتوانیم به مردم خدمات ارایه دهیم.

وی افزود: خوزستان رتبه کشور را در مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای دارد که پس از بیماری‌های قلبی قرار گرفته است.

خدادادی با بیان اینکه در روز گذشته و در ماه گذشته نیز شاهد مرگبارترین تصادفات در خوزستان بودیم گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد تصادفات مربوط به موتورسواران است.

وی بیان کرد: فاجعه‌های مستمر را در خوزستان پشت سر گذاشته‌ایم که همه آنها ناشی از نبود آموزش و توجه نکردن به قوانین، و مشکلات زیرساختی است که بخش مهمی نیز به شرایط فردی بازمی‌گردد. 

دوره آموزش مربیان امدادگر در جمعیت هلال احمر خوزستان از روز سه‌شنبه آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

در ۱۰ روز گذشته چندین تصادف مرگبار و زنجیره‌ای در خوزستان رخ داده است.

برچسب‌ها تصادفات جاده ای خوزستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصادفات جاده ای خوزستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تصادفات جاده ای خوزستان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز

عباس مسجدی، از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش میزان، وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • حادثه رانندگی در جریان مسابقات اتومبیلرانی در سریلانکا؛ ۷ نفر جان باختند
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی