Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل قادری فر روز سه شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صادرات سیب درختی استان و تدوین راهکارهای لازم جهت تسریع در روند صادرات افزود: این اقدام در راستای ایجاد یک تحرک جدی فروش و بازاریابی سیب درختی آذربایجان غربی انجام می شود.

وی با اشاره به اخبار برگشت محصولات کشاورزی صادراتی به کشور ادامه داد: در زمینه قرنطینه و گواهی سلامت محصولات خوب عمل نشده است و این یک طمع کاری اقتصادی است و هیچ محصولی مشکل دار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: کل ظرفیت صنایع تبدیلی کشور در ۴۰ سال گذشته ثابت و به میزان ۷۰ هزار تن است در حالی که برآورد کل محصول پیش بینی شده و قابل جذب امسال در این استان ۴۵۰ هزار تن بوده که چندین برابر ظرفیت صنایع تبدیلی است.

وی ادامه داد: نیازمند سرمایه گذاری جدید در بخش صنایع تبدیلی هستیم و لازم است تا ظرفیت ها و زیرساخت های شهرستان های نقده و اشنویه برای ایجاد این صنایع تبدیلی بررسی شود.

قادری فر ادامه داد: با گفت و گو های مکرر و پیگیری های استاندار آذربایجان غربی مقرر شده تا از محل تبصره ۱۸ اقدامات لازم در جهت تجهیز کامیون ها به کانتینرهای یخچالی جهت حمل میوه انجام شود و به زودی قراردادهایی در این زمینه تنظیم و آماده می شود.

وی افزود: برای حمل هوایی سیب درختی نیز اقدامات و گفت و گو هایی انجام و مجوز نیز اخذ شده است که باید مسوولان استانی برای آغاز این نوع صادرات همکاری و تعامل کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور روز سه شنبه برای بررسی وضعیت سیب درختی، معارفه رییس جدید سازمان تعاون روستایی استان ، بازدید از سردخانه ها و نشست با فعالان اقتصادی و کشاورزی استان به آذربایجان غربی سفر کرده است.

آذربایجان غربی سالانه ۱.۲ میلیون تن محصول سیب درختی تولید می کند که ۳۰۰ هزار تن این محصول صنعتی بوده و ۳۰ درصد به مصرف تازه خوری می رسد ولی مابقی محصول نیازمند صادرات و بازار یابی است.

هر ساله از مهرماه تا اردیبهشت ماه چالش صادرات سیب درختی گریبانگیر کشاورزان و تجار این استان است.

برچسب‌ها صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی آذربایجان غربی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی آذربایجان غربی ارومیه آذربایجان غربی صنایع تبدیلی سیب درختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: بااتمام عملیات حفر یک حلقه چاه عمیق، آب شرب مورد نیاز روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر تامین شد.

محمداشرفی با بیان اینکه ظرفیت آبدهی این چاه ۱۰ لیتر در ثانیه است، اظهار داشت: برای اجرا و اتمام این پروژه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: با تکمیل این پروژه و اجرای ۵۰۰ متر خط انتقال، آب شرب مورد نیاز ۱۱۵ خانوار روستایی با ۴۳۷ نفر جمعیت تامین خواهد شد

دیگر خبرها

  • تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید