Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@07:04:46 GMT

شکار دزدان «کارت خور»!

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۷۰۰۴

پلیس مشهد اعضای یک باند دستبرد به حساب های بانکی شهروندان را در حالی به دام انداخت که بررسی ها نشان می داد آنان با ترفند کمک به افراد کهن سال و کم سواد پای دستگاه های خودپرداز، کارت بانکی و رمز آن را با شگرد «دستگاه کارت شما را خورد!» به سرقت می بردند و بلافاصله طلا یا کارت های هدیه بانکی می خریدند.

به گزارش خراسان، در پی افزایش دستبرد به حساب های بانکی شهروندان با سرقت کارت های عابر بانک در بسیاری از شهرهای کشور که دامنه آن در مشهد نیز گسترش یافته بود، دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) برای بررسی و ریشه یابی این پرونده ها صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این فرمان انتظامی، گروه تخصصی از نیروهای کارآزموده کلانتری شیرازی مشهد با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ برزنونی (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و به تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی پرداختند. بررسی محتویات برخی از پرونده های سرقت پای دستگاه خودپرداز، بیانگر آن بود که پلیس با یک باند سابقه دار و حرفه ای روبه روست که جا و مکان خاصی ندارند و در شهرهای مختلف کشور تردد می کنند.

بنابراین نیروهای انتظامی با استفاده از تجربیات رئیس پلیس مشهد و در پوشش های مبدل، رصدهای اطلاعاتی را به اطراف عابر بانک هایی کشاندند که پرداخت کارت های هدیه به مشتریان خود، یکی از خدمات آن ها بود.

در حالی که تعدادی از دستگاه های عابر بانک در ساعات تعطیلی بانک ها زیر ذره بین رصدهای پلیسی قرار داشت، شب شانزدهم دی رفتارهای نامتعارف زن و مردی جوان در کنار یکی از دستگاه های خودپرداز، توجه افسر کلانتری شیرازی را به خود جلب کرد. آن ها که به ظاهر قصد کمک به انتقال پول برای پیرمردی را داشتند با حالتی مضطرب اطراف خود را می پاییدند و تلاش می کردند زودتر محل را ترک کنند. افسر نیروی انتظامی که با پوشش مبدل خود را به زن و مرد مذکور رسانده بود از میان جملات آن ها متوجه شد که قصد فریب پیرمرد را دارند.

او با معرفی خود به زن و مرد یاد شده درباره نسبت آن ها با یکدیگر پرسید. زن جوان وقتی فهمید با پلیس روبه رو شده است ناگهان پا به فرار گذاشت و در تاریکی شب در میان جمعیت پیاده رو گم شد اما مرد 35 ساله که راه گریزی نداشت، در حالی دستگیر شد که چندین کارت هدیه را به طور پنهانی درون سطل زباله کنار دستگاه خودپرداز انداخت ولی حرکت او از چشمان تیزبین افسر کلانتری شیرازی مشهد دور نماند و بدین ترتیب متهم مذکور به همراه تعدادی کارت عابر بانک و هدیه به کلانتری انتقال یافت.

این گونه بود که بی درنگ بازجویی های فنی به سرپرستی سرگرد توانا (رئیس دایره تجسس کلانتری) آغاز و مشخص شد که متهم سرکرده باند دزدان سابقه داری است که کارت های بانکی افراد کهن سال را پای دستگاه‌های خودپرداز به سرقت می بردند. با گزارش این ماجرا به رئیس پلیس مشهد، تحقیقات گسترده ای در این باره آغاز شد و گروه تخصصی نیروهای انتظامی با راهنمایی و دستورات ویژه قاضی صالح (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) برای دستگیری همدستان وی وارد عمل شدند.

این سارق 35 ساله که هنگام دستگیری درباره خودروی پرایدش به مامور انتظامی چیزی نگفته بود، با ترس از این که احتمال دارد خودرو نصیب دزدان دیگر شود، نه تنها مخفیگاه همدستانش در بولوار وحدت را لو داد بلکه اظهار کرد: خودروی پرایدش را در نزدیکی محل دستگیری پارک کرده بود تا پس از سرقت کارت عابر بانک از آن محل بگریزند!

در پی اعترافات «محمد – ش» بلافاصله ماموران کلانتری به بازرسی خودروی پراید پرداختند و تعداد دیگری از کارت های بانکی را به همراه برخی آثار جرم کشف کردند. در همین حال شاخه دیگری از نیروهای عملیاتی با فرماندهی رئیس کلانتری، عازم مخفیگاه دزدان کارت خور شدند و زن فراری را به همراه یک مرد 42 ساله در حالی دستگیر کردند که همه لوازم خود را درون چمدان مسافرتی ریخته بودند و قصد خروج از مشهد را داشتند.

با انتقال دو متهم دیگر به کلانتری، بازجویی از آنان وارد مرحله جدیدی شد چرا که بررسی سوابق آنان نشان داد که نه تنها در شهرهای اردبیل، همدان، اراک و ... تحت تعقیب هستند بلکه دستور توقیف خودروی پراید آنان نیز از سوی مقامات قضایی در سبزوار صادر شده است.

بررسی دقیق این ماجرا بیانگر آن بود که اعضای این باند به بهانه کمک به یک مرد مسن برای انتقال پول با دستگاه خودپرداز، کارت بانکی این مرد بازنشسته را سرقت کرده و بیش از 110 میلیون تومان طلا و کارت هدیه خریده اند که همه پاداش پایان خدمت این مرد 60 ساله بود.

با بررسی های بیشتر مشخص شد که اعضای این باند در مشهد نیز کارت های بانکی دیگری از افراد مسن سرقت کرده اند چرا که در بازرسی از مخفیگاه آنان حدود 40 قطعه کارت هدیه با مبالغ میلیونی به همراه تعدادی گردن بند و سکه های طلا کشف و ضبط شد.

به همین دلیل نیروهای تجسس کلانتری شیرازی مشهد با بررسی سوابق این متهمان که هیچ نسبتی نیز با هم ندارند، دریافتند که آنان اهل و ساکن تهران هستند و از 10 روز قبل سوار بر پراید از تهران به سمت مشهد حرکت کرده اند و در میان راه جرایمی را با این شگرد نخ نما مرتکب شده اند.

اعضای این باند که به مواد مخدر هم اعتیاد دارند در اعترافات خود درباره ماجرای سرقت بیش از 110 میلیون تومان سرمایه مرد بازنشسته گفتند: مرد مال باخته کنار دستگاه خودپرداز نصب شده در یکی از مغازه ها ایستاده بود و قصد انتقال پول را داشت ما هم به بهانه این که عجله داریم کنار دستگاه رفتیم و به قصد کمک نقشه سرقت را اجرا کردیم. من کارت او را درون دستگاه خودپرداز قرار دادم و رمز را پرسیدم، در همین حال «بهار» (زن عضو باند) رمز را نوشت و سپس حواس پیرمرد را پرت کرد. در این هنگام من کلید خروج را زدم و کارت بانکی را برداشتم اما با حالتی نگران به آن مرد گفتم «دستگاه کارت را خورد!» با این ترفند از آن جا گریختیم و بلافاصله به یک طلافروشی مراجعه کردیم .

«بهار» برای خرید طلا به داخل طلافروشی رفت اما فروشنده که به کارت بانکی مشکوک شده بود از «بهار» درباره مالک حساب سوال کرد که او هم گفته بود این کارت متعلق به حساب بانکی همسرم است! به همین دلیل مرد طلافروش به صورت تلفنی با من تماس گرفت که من هم با بیان رمز کارت موضوع را تایید کردم! و این گونه حدود 75 میلیون تومان طلا خریدیم و بقیه را هم کارت هدیه تهیه کردیم.

اعضای این باند همچنین به سرقت از یک مرد کهن سال دیگر در چهارراه لشکر مشهد با همین شیوه اعتراف کردند؛ اما بررسی های پلیسی نشان می دهد که دزدان «کارت خور» سرقت های بیشتری را در شهرهای مختلف کشور و مشهد مرتکب شده اند بنابراین سرهنگ حسین دهقان پور (رئیس پلیس مشهد) از شهروندان خواست چنان چه با این شگرد به حساب های بانکی آنان دستبرد زده شده است، برای شناسایی سارقان به کلانتری شیرازی مشهد مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی مشهد همچنین اضافه کرد: اعضای این باند از بعد از ظهر تا نیمه های شب اقدامات مجرمانه خود را به دلیل تعطیلی بانک ها انجام می دادند و بلافاصله نیز اقدام به خرید طلا می کردند قبل از آن که مال باخته با مراجعه به بانک متوجه شود که کارت بانکی او را دستگاه خودپرداز نخورده است.

بنابراین گزارش تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس شکار دزدان کارت خور مذاکرات وین بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس دستگاه خودپرداز اعضای این باند کارت بانکی کارت هدیه عابر بانک پلیس مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت

دو مأمور قلابی که با بی‌سیم و دستبند از اتباع بیگانه اخاذی و سرقت می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی قاسم‌پور، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به شیوه غصب عنوان پلیس، دستگیری این سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۲۸ تهران نو قرار گرفت. مأموران در تحقیقات و پی‌جویی انتظامی مشخصات ظاهری متهمان و محل عبور و مرور آنها را شناسایی کردند و مشخص شد شیوه این سارقان به این صورت بوده که با معرفی خود به عنوان پلیس از مال‌باختگان اقدام به اخاذی و سرقت می‌کردند؛ بنابراین تصویری از متهمان ترسیم شد و در اختیار تمامی تیم‌های گشت انتظامی کلانتری قرار گرفت. در نهایت با تلاش مأموران کلانتری و در گشتزنی‌های هدفمند روز دوشنبه این دو مأمور قلابی زمانی که قصد اخاذی از سه تبعه کشور همسایه را داشتند، شناسایی شدند که بلافاصله نسبت به دستگیری آنها اقدام شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان یک دستگاه بی‌سیم و دستبند و حکم مأموریت جعلی و مبلغ ۴۰ میلیون ریال وجه نقد که به تازگی اخاذی کرده بودند کشف و در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخاذی از شهروندان با عنوان پلیس اعتراف کردند. تاکنون ۴ تن از مال‌باختگان شناسایی و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و متهمان در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ قاسم‌پور در پایان به شهروندان توصیه کرد: مراقب افراد سودجو باشید و حتماً در موارد مشابه، کارت شناسایی و حکم مأموریت پلیس را مشاهده کنید و در صورت مواجهه با چنین مواردی سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید از فروشگاه بدون کارت بانکی | چگونه از کهربا استفاده کنیم؟
  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • دستگیری سارق و مالخر محتویات خودرو در ری
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • سرقت طلا توسط نظافتچی منزل
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • کشف ۶ فقره سرقت در یزد
  • کشف ۷ فقره سرقت توسط ماموران کلانتری ۱۷ رزمندگان