Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@14:55:54 GMT

مردم از کوچک شدن سفره‌شان نگران هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۷۰۴۵

مردم از کوچک شدن سفره‌شان نگران هستند

آفتاب‌‌نیوز :

نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تأکید به اهمیت فرهنگی جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: ضمن تشکر از بانک مرکزی در زمینه تلاش‌هایش در راستای قانون چک، کارهای مهم دیگری هم داریم که روز گذشته در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مطرح کردم. قرار بر این شد در اولین فرصت با جدیت با جدیت پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه پاشنه آشیل بودجه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، گفت: اگر این مهم درست اجرا نشود، ضعیف، ضعیف‌تر و قوی، قوی‌تر می‌شود. سیاست جبرانی برای عامه مردم در این بودجه رعایت شود تا بیشتر آسیب نبینند.

نماینده مشهد در مجلس در مورد وضعیت دارو گفت: در موضوع دارو، ارز ترجیحی حذف نشده است. بنا هم نیست حذف شود اما گرانی دارو و امکاناتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده نشان دهنده این ضعیف بودن نظارت است. کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، فراموش نشوند. متأسفانه برای این گروه فقط ۲۰ درصد افزایش مستمری پیش‌بینی شده و این در حالی است که تورم ۴۰ درصد است. آیا اینکه دریافت یک خانواده ۵ نفری مبنی بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کافی است؟

وی با استناد به بیانات اخیر رهبری در جمع مردم قم گفت: رهبری فرمودند که نیروهای مردمی در باید در متن نظارت دولت قرار گیرند. باید حس نظارت بر بازار حکم فرما باشد. به‌کارگیری مردم ساز و برگ خود را دارد. دولت باید با مردم حرف بزند. مردم ما خوب هستند. مردم از کوچک شدن سفره‌شان جدا نگران هستند. با مردم حرف بزنید، مسائل را مطرح کنید و به آنها آرامش دهید.

زیارت مثل هواست/چرا ردیف زیارت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم در مورد کارگروه ملی زیارت گفت: از تشکیل جلسه در مورد این موضوع تشکر می‌کنم. چرا بودجه زیارت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است؟ زیارت مثل هواست. نباید با حذف اعتبار این مهم مثل دولت گذشته، مردم را محروم کنیم.

پژمانفر در ادامه در انتقاد از قیمت مسکن، به وزیر راه و شهرسازی هشدار داد و گفت: از مهم‌ترین شعارهای دولت ساخت مسکن بود. بعد از گذشت سه ماه، علی رقم گزارش‌ها، حرکت شما بسیار کند. اطلاع داریم که بیشترین زمین‌های مرغوب در دست حاکمیت است و بر اساس قانون جهش مسکن باید ساخت و ساز شروع شود. این زمین‌ها باید به ساخت مسکن اختصاص داده شود. اشکال کجاست؟ چرا ساخت مسکن شروع نمی‌شود؟ آیا زمین‌ها را تحویل نمی‌دهند یا نمی‌گیرید؟ نباید امید مردم قطع شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارز ۴۲۰۰ تومانی نصرالله پژمانفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود

رئیس شورای شهر قم گفت: شورای اسلامی شهر قم، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری امروز در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیروهای متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد. 

وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند.  

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به‌طوری بوده که بودجه با رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است.  

وی طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تأکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

محرری با بیان اینکه توازن در مناطق از هدف‌های مهم است، گفت: توازن درآمد و توزیع بودجه در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه 124 جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت 820 مورد لوایح و 78 طرح مورد بررسی قرار گرفته است.  

وی از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاسیه مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر مراکز شهرها در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، 26 و 27 اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد