Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@18:12:16 GMT

خارج کردن شهروندان روس از قزاقستان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۷۴۹۹

خارج کردن شهروندان روس از قزاقستان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سومین پرواز هواپیمای ترابری نظامی روسیه حدود ۸۶ شهروند روس را از آلماتی به مسکو منتقل کرده است.

در این بیانیه آمده است: سومین پرواز هواپیمای ترابری نظامی روسیه ۸۶ شهروند روس را از فرودگاه آلماتی (قزاقستان) به مسکو رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت دفاع روسیه، برخی از شهروندان روسیه برای تعطیلات سال نو میلادی از آلماتی دیدن کردند، در حالی که برخی دیگر در سفرهای کاری بودند. وزارت دفاع گفت: «در میان تشدید اوضاع و بسته شدن فرودگاه بین‌المللی آلماتی، گردشگران روسی مجبور شدند در هتل‌های شهر اقامت کنند. آنها از رهبری نیروهای حافظ صلح روسیه خواستند تا آنها را به مسکو بازگرداند.»

پیش از این روسیه بیش از ۲ هزار شهروند و اتباع خارجی را از قزاقستان خارج کرده بود.

اعتراضات در چندین شهر قزاقستان در ۲ ژانویه آغاز شد و چند روز بعد به شورش‌های دسته جمعی تبدیل شد و ساختمان‌های دولتی در چندین شهر غارت شد. خشونت‌های متعاقب آن ده‌ها نفر را مجروح کرد و تلفات نیز گزارش شده است. پس از آن، «قاسم جومارت توکایف»، رئیس جمهور قزاقستان از سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و بلوک تحت رهبری روسیه درخواست کمک کرد. در نتیجه، نیروهای حافظ صلح به قزاقستان اعزام شده‌اند. مقامات قزاقستان تأیید می‌کنند که نظم و قانون در تمام مناطق کشور برقرار شد.

کد خبر 5397729

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان پیمان امنیت جمعی هواپیمای ترابری قزاقستان روسیه مسکو وزارت دفاع وزارت دفاع روسیه عراق قزاقستان ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین ایران پارلمان عراق اوکراین مذاکرات وین عربستان سعودی افغانستان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو

انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» راهی چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و تهیه کنندگی حسین حقیقی از تولیدات باشگاه فیلم سوره به بخش مسابقه چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو روسیه راه یافت.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (MIFF) یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های سینمایی جهان (دومین جشنواره پس از جشنواره فیلم ونیز) است که با هدف ارتقای تبادل فرهنگی و درک متقابل بین ملت‌ها و توسعه همکاری‌های بیشتر بین فیلمسازان جهان برگزار می‌شود. حامی این جشنواره وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه است.

امسال چهل و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو از 19 تا 29 آوریل 2024 برابر با 31 فروردین تا 10 اردیبهشت در شهر مسکو کشور روسیه برگزار می شود.

«پیچ تاریخی» پیش از این به جشنواره «سینه کوئست» که یکی از مهمترین جشنواره‌های مستقل در آمریکا و واجد شرایط اسکار است راه پیدا کرده بود.

پخش بین الملل این انیمیشن برعهده مرکز بین الملل سوره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • روسیه: حمله‌ ایران به اسرائیل دفاع از خود بود
  • روسیه: حمله های ایران به اسرائیل دفاع از خود بود
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • گاف تازه سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو درباره پاسخ ایران
  • چتربازان تیپ ۲۵ هوابرد ارتش اوکراین در «آودیوکا» تسلیم شدند