Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روز گذشته گری گریمستون، وزیر سرمایه گذاری انگلیس و عبدالسلام المرشیدی، رییس اداره سرمایه گذاری عمان توافقنامه اقتصادی مهمی را به امضا رساندند که به موجب آن قرار شد دو کشور در زمینه سرمایه گذاری‌های استراتژیک اقتصادی با یکدیگر همکاری‌های نزدیکی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  انگلیس سابقه طولانی سرمایه گذاری در عمان دارد و در سال‌های اخیر نزدیک به ۵۰ درصد از سرمایه گذاری‌های خارجی در این کشور را به خود اختصاص داده است.

انگلیس روابط استراتژیک و نظامی نزدیکی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارد و پس از برگزیت معاملات تجاری در این منطقه را مورد هدف قرار داده است.

لندن سال گذشته نخستین گام را به سمت مذاکرات تجاری با شورای همکاری خلیج فارس و با کشور‌های عمان، عربستان، امارات، قطر، کویت و بحرین برداشت. این کشور می کوشد پس از خروج از اتحادیه اروپا شرکای اقتصادی دیگری را در مناطق مختلف جهان بیابد. کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از اصلی ترین تامین کنندگان نفت خام انگلیس محسوب می شوند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقویت توان اقتصادی مقامات انگلیس کشور عمان حاشیه خلیج فارس سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ میرهاشم خواستار فرماندار بندر خمیر افزود: بیش از ۲۱ میلیون تن مواد معدنی از استان هرمزگان صادر شده که سهم بندر خمیر ۳٫۶ تن بود که برای افزایش آن برنامه ریزی شده است.
وی افزود: افزایش سالانه دو میلیون تن صادرات موادمعدنی از بندر خمیر برای سه سال پیش رو هدف‌گذاری شده است.
فرماندار خمیر همچنین با اشاره به اینکه برای نخستین بار سه فروند بارج به طور همزمان در بندر چند منظوره خمیر بارگیری شدند، گفت: در این بارج‌ها سنگ گچ، بارگیری شده و ظرفیت آنها به ترتیب ۱۱ هزار، ۸ هزار و ۵ هزار تن است.
وی افزود: برای توسعه بندر خمیر که در فاصله ۶۵ کیلومتری غربی بندرعباس است، ۱۶۳ هکتار از اراضی ملحق خواهد شد که مطالعات این طرح انجام شده است.

دیگر خبرها

  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور/ خلیج فارس و دریای عمان طوفانی
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • ارتقا سازمان در گرو ارتقا مستمر منابع انسانی است
  • بارش برف و باران و تگرگ از جنوب تا شمال کشور | شدت بارش‌ها در این استان‌هاست
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس