Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «شهریار قاسمی» در جلسه کشت قراردادی گندم در کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مسوولین کشوری، معاونین و مدیران ستادی و ادارات تابعه برگزار شد، افزود: کشاورزان استان کرمانشاه استقبال خوبی از کشت قراردادی داشته اند و روند عقد قرارداد در حال رشد است.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی، امنیت تولید را تضمین می کند، گفت: طی سال زراعی ۹۹-۹۸ میزان کل خرید گندم توافقی دوروم در کشور ۸۰ هزار تن بوده و میزان خرید استان کرمانشاه بصورت توافقی ۳۸ هزار و ۹۴۰ تن یعنی ۴۹ درصد از آمار کشوری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی، سطح قرارداد منعقد شده سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در قالب کشت قراردادی ۳۲ هزار و ۷۳۸ هکتار، شامل ۲۹ هزار و ۷۰۰ هکتار قرارداد با شرکت های تولیدکننده ماکارونی و سه هزار و ۳۸ هکتار توسط مدیریت تعاون روستایی اعلام کرد و افزود: این میزان سطح قرارداد نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد رشد نشان می دهد.

وی تعداد کشاورزان طرف قرارداد کشاورزی قراردادی استان را چهار هزار و ۱۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: تلاش داریم با بسیج امکانات سطح زیرکشت قراردادی استان را برای حمایت از کشاورزان و افزایش بستر امنیت تولید ارتقا دهیم و در این راستا الگوی کشت را نیز می توان برنامه ریزی کرد.

تولید سالانه بیش از چهار میلیون محصولات کشاورزی در استان

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم تعاون روستایی کشاورزی بازار محصولات خرید تضمینی کرمانشاه سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی گندم تعاون روستایی کشاورزی بازار محصولات خرید تضمینی کرمانشاه سازمان بسیج مستضعفان استان کرمانشاه کشت قراردادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشاء برنج در مازندران

رمضانی رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: نخستین نشاء برنج در استان مازندران در فصل زراعی جاری امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و دیگر مسئولان اجرایی در روستای فیروزکلای علیا شهرستان آمل انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه شخم و شیار اراضی شالیزاری تاکنون در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از شالیزار‌های استان (معادل ۸۱ درصد سطح کل) انجام شد، افزود: آب تخت اولیه در سطح ۱۳۳ هزار هکتار (معادل ۶۳ درصد سطح کل) انجام شد.

رمضانی گفت: خزانه‌گیری برنج تاکنون در سطح ۱۶۷ هزار هکتار (معادل ۷۸ درصد سطح کل) و بذر پاشی هم در سطح ۱۵۰ هزار هکتار (معادل ۶۹ درصد سطح کل) از اراضی شالیزاری استان انجام شد.

رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: کشاورزان امسال راغب شدند به کشت ارقام پرمحصول بپردازند و پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار هکتار به کشت ارقام پرمحصول در استان افزوده شود.

به گفته رمضانی ۱۷۸ بانک نشاء در استان مازندران فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • ۸۰ درصد گندم خوزستان آماده برداشت
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است