Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: حجم خسارت‌ها در این دوره بارش‌ها بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال های قبل ۳۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا عباس زاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به حجم بارندگی‌های سنگینی که در طی هفته گذشته در سطح استان اتفاق افتاده اشاره کرد و به تشریح اقدامات، تمهیدات و تدابیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها در کلیه مباحث زیرساختی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در پی اعلام پیش بینی‌های هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور، با دستور ویژه شخص استاندار، تعداد ۱۰۲ تیم امدادی و عملیاتی استان، طی بازه زمانی اعلام شده به حالت آماده باش کامل در آمدند تا خدمات رسانی مطلوبی را به هم استانی‌های عزیز ارائه نمایند.

جانشین استاندار خراسان جنوبی در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به بازدید تیم‌های کارشناسی دستگاه‌های ذی مدخل از نقاط سیل خیز خاطرنشان کرد: طی این بازدیدها، علاوه بر برنامه ریزی جهت تقویت سیل بندها و دیوارهای حفاظتی، بررسی کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی شهری و روستایی و همچنین مستحدثات راه‌ها و محورهای مواصلاتی مورد تأکید بود.

عباس زاده، آمار بارش‌ها را طی روزهای گذشته به ویژه در مناطق جنوبی استان، بی سابقه خواند و اظهار داشت: با اطلاع رسانی گسترده جهت آگاهی بخشی هم استانی‌ها و آماده باش کامل نیروها، به لطف و عنایت خداوند، هیچ گونه تلفات جانی ناشی از سیلاب گزارش نشد و علیرغم حجم ۱۰۰ میلی متری بارش‌ها در یک بازه زمانی چند روزه تخریب و خسارت به واحدهای مسکونی کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های استان، در بخش‌های زیرساختی و زیربنایی از جمله راه‌ها و محورهای مواصلاتی، قنوات، مزارع، باغات و همچنین شریان‌های حیاتی آب و برق شاهد بودیم که مجموع خسارت‌ها در همه بخش‌های زیرساختی و همچنین زیر بخش کشاورزی به نسبت گذشته کمتر بوده است.

به گفته وی؛ حجم خسارت‌ها در این دوره بارش‌ها بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به حجم و شدت بارش‌های مشابه که در سنوات گذشته در استان اتفاق افتاده خسارت‌ها با کاهش ۳۱ درصدی همراه بوده است.

منبع: مهر

انتها ی خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیل خراسان جنوبی خسارت سیلاب خسارت ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

گزارش‌های دریافتی حاکی است بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

محمدعلی آخوندی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون در طبس، دیهوک و خوسف سیلاب جاری بوده و خسارت‌ها در حد معمول است.

وی با بیان اینکه برخی آبنما‌های طبس از سیلاب آسیب دیده، عنوان کرد: در زمان حاضر مسیر اسفدن به حاجی آباد زیرکوه دچار سیلاب و صاعقه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: هشدار هواشناسی سطح نارنجی از دیروز در استان صادر شد و بارش‌ها تا اواخر وقت فردا ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی با محوریت فرمانداری‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم امروز گفت: ناپایداری جوی تا روز جمعه در استان ادامه دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است.

جواد نخعی افزود: براساس الگوی نقشه‌های هواشناختی با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی تا روز جمعه گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه پیش بینی می‌شود.

فرماندهی پلیس راه طبس - یزد هم اعلام کرد: با توجه به بارش باران و جاری شدن روان آب در محور‌های منطقه، رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند و تا فردا از سفر‌های غیر ضروری خودداری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی