Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@15:45:39 GMT

جوانان ازدواج «ماه عسلی» بگیرند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۹۱۵۹

جوانان ازدواج «ماه عسلی» بگیرند

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- «ازدواج ماه عسلی» پیشنهاد حجت الاسلام موسی کمالی مشاور استاندار بوشهر به زوج‌ها برای آسان شدن ازدواج و پیشگیری  از تشریفات است.

او در جلسه کارگروه ازدواج آسان گفته است، ازدواج ماه عسلی یعنی اینکه زوجین بدون تشریفات و مراسم‌ پرهزینه، برای شروع زندگی به ماه عسل بروند و زندگی مشترکشان را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: برای فرهنگسازی و شروع کار، تا ۲۲ بهمن  باید دست‌کم ۲۲ ازدواج آسان در هر شهرستان انجام گیرد و نهادهای مختلف باید همکاری کنند تا هزینه این ازدواج‌ها از تامین جهیزیه و رهن منزل تا بدرقه و هزینه سفر و اقامت تامین شود.

کمالی یکی از مشکلات جامعه امروزی را کم شدن ازدواج و زاد و ولد دانست که خلاف دستور دین اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) است و ادامه این سیاست، باعث پیر شدن جمعیت و بحران ناشی از آن خواهد شد.

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت، افزایش آمار ازدواج در سال ۱۳۹۹ را از پیامد‌های مثبت شیوع ویروس کرونا عنوان کرد زیرا باعث تغییر در باور‌ها و سنت‌های غلط در بخش ازدواج  شد.

کمالی گفت: جایگاه ۲۷ کشوری در ازدواج زیبنده استان بوشهر نیست و باید در این زمینه جهادی وارد میدان عمل شد.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر نیز گفت: رویکرد به ازدواج اشکال پیدا کرده است و نگاهی که نسل جوان ما به ازدواج دارد، یک نگاه فرهنگی نیست.

به گفته زنگنه نژاد، سیاست فرزند کمتر در سال‌های گذشته، در تفکر خانواده‌ها نهادینه شده است و اکنون برای این ساختار شکنی با مقاومت آنان مواجه هستیم.

او، معرفی نمونه‌هایی از ازدواج‌های موفق و آسان و در عین حال اقدامات اقتصادی را در ازدواج جوانان موثر دانست.

بیشتر بخوانید

ازدواج در کشور افزایش اما در بوشهر کاهش یافت بوشهر جوانان کمتری را به خانه بخت فرستاد، اما رتبه اول کاهش ازدواج را ندارد

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر، مادران را محور خانواده عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم جنبش و حرکتی را در خانواده‌ها ایجاد کنیم باید مادران را همراه کنیم.

سرهنگ قاسمی معاون اجتماعی سپاه امام صادق (ع) بوشهر هم برای حضور بسیج در زمینه  فراهم کردن شرایط ازدواج آسان جوانان اعلام آمادگی کرد.

سرهنگ عالی‌زاده معاون فرهنگی سپاه امام صادق (ع) نیز استفاده از فعالیت‌های مردمی، به نمایش گذاشتن زندگی موفق همسرانی که ازدواج آسان داشته‌اند و بیان سبک زندگی اهل بیت از سوی ائمه جماعت، را در زمینه ازدواج آسان مهم دانست و برای تولید محتوا و انتشار آن در فضای حقیقی و مجازی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج آسان ثبت احوال ازدواج آسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جلسه ستاد خانواده و جمعیت استان با اشاره به اینکه اجرای قانون جوانی جمعیت تکلیف قانونی دستگاه‌های متولی است، افزود: ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان با جدیت بر اجرای قوانین این حوزه نظارت داشته و تصمیمات براساس اولویت‌های آذربایجان غربی در این حوزه اتخاذ خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اطلاع رسانی ظرفیت‌های قانونی پیش بینی شده برای جوانی جمعیت در جامعه، خاطرنشان کرد: دستگاه هایی، چون صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ...، با برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین تولید محتوای مناسب و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مستمر برای جامعه هدف، برنامه جوانی جمعیت را در بین جوانان ترویج کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ضرورت فرهنگ سازی و تولید محتوا در حوزه ترویج جوانی جمعیت نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت، ازدواج و فرزندآوری، از ظرفیت نخبگان و کارشناسان و دانشگاهیان و صاحب نظران برای اطلاع رسانی این مباحث به جامعه هدف استفاده شود.

معتمدیان با تاکید بر تولید محتوا توسط دستگاه‌های متولی جوانی جمعیت برای فضای مجازی، اضافه کرد: از ظرفیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه‌های انقلابی و تشکل‌های مردمی جهت ارتباط گیری صحیح با جامعه هدف استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی تبیین جوانی جمعیت در استان، گفت: از ظرفیت دانشگاهیان، روحانیون و نخبگان که به موضوع جوانی جمعیت اشراف دارند، روند تبیین سیاست‌های نظام و دولت سیزدهم در این حوزه تبیین شده و زمینه گفتگو و اقناع سازی جامعه فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر آگاه سازی جامعه از ظرفیت‌های قانون جوانی جمعیت، افزود: ظرفیت‌های قانونی برای ارائه تسهیلات تشویقی از قبیل ارائه زمین، مسکن و تسهیلات بانکی، به جامعه هدف جوانی جمعیت اطلاع رسانی شده تا واجدین شرایط بتوانند از این موارد تشویقی بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • (ویدئو) ازدواج پیرمرد ۸۶ ساله با اولین عشق خود خبرساز شد
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • مسائل ازدواج آسان و فرزندآوری در استان بوشهر احصا شود
  • دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند
  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق
  • بالا رفتن سن ازدواج جوانان از چالش‌های جدی در سطح کشور است