Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@13:23:51 GMT

ناتو تهدیدی علیه روسیه نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۹۱۷۶

ناتو تهدیدی علیه روسیه نیست

«ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا ضمن هشدار مجدد به روسیه درباره اوکراین مدعی شد که ناتو تهدیدی برای مسکو نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نفر سوم وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که اگر روسیه تهدیدی برای ناتو ایجاد نکند، این ائتلاف نظامی غربی تهدیدی برای روسیه نیست.

«ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا به منظور توضیح نشست اخیر نمایندگان ارشد واشنگتن و مسکو در ژنو سوئیس یک نشست خبری ترتیب داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نولاند در این نشست ادعا کرد که ناتو هیچ تهدیدی برای روسیه نیست البته به شرطی که روسیه تهدیدی برای این ائتلاف نظامی ایجاد نکند.

نفر سوم وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: «ناتو تهدیدی برای روسیه نیست گر اینکه روسیه تهدیدی برای ناتو را انتخاب کند. ناتو یک ائتلاف دفاعی است که تنها هدف آن حفاظت از اعضای خود است».

به گفته این مقام ارشد واشنگتن، در پیش گرفتن راه دیپلماتیک و توسل به دیپلماسی، بهترین راه برای احیای ثبات و امنتی برای اوکراین، اروپا و روسیه است.

وی بار دیگر تهدید مقام‌های آمریکایی درباره احتمال اعمال تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی شدید علیه روسیه در صورت «حمله به اوکراین» را تکرار کرد.

نولاند هشدار داد، محدودیت‌ها و تحریم‌های اعمالی آمریکا و متحدانش علیه روسیه تاثیری دردناک روی این کشور خواهد داشت.

این مقام واشنگتن گفت: «ما به رایزنی‌هایی که با متحدان و شرکای خود داشته‌ایم بسیار مطمئن هستیم. ما حدود دو ماه و نیم در هر سطحی از رئیس‌جمهور تا سطوح پایین در این زمینه کار کرده‌ایم».

وی افزود: «همانطور که من به طور کلی بحث کردم و فقط به طور کلی در مورد آن‌ها صحبت خواهم کرد، درک مشترکی از نوع اقدامات مالی فشرده‌ای داریم که باید انجام دهیم، و همچنین در حال حاضر در چارچوب محدودیت‌های صادراتی که تاثیرش روی روسیه دردناک خواهد بود».

این اظهارات در شرایطی انجام شده که مذاکرات مسکو و واشنگتن در ژنو به ریاست معاون وزیر خارجه روسیه و قائم مقام وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه برگزار شد.

به دنبال این نشست، مقام‌های آمریکایی بار دیگر هشدار دادند در صورت «حمله روسیه به اوکراین»، مسکو با تحریم‌هایی شدید مواجه خواهد شد.

مقام‌های ارشد مسکو بار‌ها ادعا‌های واشنگتن، متحدان اروپایی و دولت غربگرای اوکراین درباره تدارک روسیه برای حمله به این کشور را رد کرده‌اند و همزمان درباره تبعات الحاق اوکراین به ناتو حضور این ائتلاف در نزدیکی روسیه هشدار داده‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه شنبه (دیروز) گفته پس از دور اول مذاکرات با آمریکا درباره اوکراین و درخواست روسیه برای تضمین‌های امنیتی غرب، دلیلی برای خوش‌بینی نمی‌بیند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود، با این حال، اینکه مذاکرات روز دوشنبه در ژنو به صورت باز، اساسی و مستقیم برگزار شد، نکته‌ای مثبت است

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا ناتو روسیه فشارهای اقتصادی وزارت خارجه آمریکا روسیه نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که چین به آمریکا هشدار می‌دهد که تهمت‌زدن و سرزنش دیگران، بحران اوکراین را حل نخواهد کرد.

وی درباره تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه چین به علت روابط دوستانه با روسیه گفت: ما به طرف آمریکایی هشدار می‌دهیم که بنزین‌ریختن به این آتش (جنگ اوکراین)، بدنام‌کردن و سرزنش دیگران راه‌حل بحران اوکراین نیست.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: تنها راه و گزینه درست برای حل‌وفصل بحران اوکراین، درنظرداشتن نگرانی‌های امنیتی معقول همه طرف‌ها، و ایجاد ساختار متعادل، موثر و پایدار برای امنیت اروپا است.

پیش از این، وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داد که دولت آمریکا در تلاش است تا تحریم های مالی علیه برخی بانک های چینی ایجاد کند تا پکن را مجبور به قطع روابط تجاری با روسیه کند، زیرا واشنگتن نگران است تجارت روسیه با چین منجر به افزایش تولید نظامی شود و جنگ اوکراین به جنگ فرسایشی تبدیل شود.

کد خبر 6086449

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه