Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: مسئولیت صادرات دام سبک به سازمان مرکزی تعاون روستایی واگذار شده است.

افشین صدر دادرس  در پاسخ به این سوال که آیا صادرات دام سبک زنده رفع توقف شده است یا خیر، گفت: همچنان اجازه خروج دام داده نمی‌شود و وظیفه صادرات دام از شرکت پشتیبانی امور دام به سازمان تعاون روستایی نیز محول شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا باید دید که سازمان تعاون روستایی چه برنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی برای صادرات در نظر دارد.

وی ادامه داد: پیش از ممنوعیت صادرات، ۲۰۰۰ راس دام سبک در استان فارس آماده خروج از کشور بودند. این دام‌ها به قرنطینه رفته‌اند و برای آنها هزینه های بسیاری شده‌است. ولی در حال حاضر می‌گویند که خروج دام از استان فارس امکان پذیر نیست. این یعنی هیچ برنامه‌ای مشخصی برای صادرات وجود ندارد و هر روز یک تصمیم گرفته می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان توسعه تجارت، گمرک، معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی همگی متولی صادرات هستند. اخیرا هم سازمان تعاون روستایی اضافه شده‌است. طبیعتا باید پیش از صادرات این دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی پروتکل‌های صادراتی را مشخص کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به این سوال که واردات یونجه از روسیه به کجا رسید، گفت: بخشی از یونجه‌های وارداتی به کشور همچنان در گمرک آستارا باقی مانده است و سازمان حفظ نباتات اجازه ترخیص آن را نمی دهد.

 کمتر از یک هفته پیش صادرات دام سبک به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت متوقف شد.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان تعاون روستایی صادرات دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، آصف مهدوی با بیان این مطلب گفت: سازمان غذا و دارو در راستای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و برای حمایت از فعالان تجاری، بخشنامه‌های صادره خود را از ۶ مورد به یک مورد در سال ۱۴۰۲ رسانده که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش قابل توجهی است و گمرگ نیز این موضوع را دستاورد بزرگی برای کشور می داند.


وی ادامه داد: میانگین پاسخگویی سازمان غذا و دارو از آذر ۱۴۰۱ تا آذر ۱۴۰۲ از هشت روز و ۵۲ دقیقه به سه روز ۶۶ دقیقه کاهش پیدا کرده است که این موضوع نیز موید اقدامات سازمان غذا و دارو برای چابک سازی فعالیتهای این سازمان است.

مهدوی خاطر نشان کرد: پیرو تاکید رئیس سازمان تمام فرآیندها باید به سمت چابک شدن برود و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار سال باشد بنابراین هیچ کوتاهی در این خصوص قابل اغماض نخواهد بود.

وی با اشاره به رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته، یادآور شد: باتوجه به تکالیف برنامه هفتم توسعه و منویات مقام معظم رهبری، سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۳ با همفکری فعالان این حوزه، شرایط رشد و جهش صادراتی را فراهم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور
  • تصادف در محور روستایی بوکان ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • اداره کار و تعاون شهرستان دامغان به فیبرنوری مخابرات مجهز شد
  • توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه