Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه ستاد خدمات سفر مشگین‌شهر گفت: مشگین شهر به عنوان قطب گردشگری فعال شمال غرب کشور با راه انداری موزه باستان شناسی و اجرای فاز دوم پایگاه ملی شهریری و تقویت زیرساخت‌های گردشگری برای رویداد بین المللی ۲۰۲۳ آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای حفاظت، مرمت و نگه‌داری مجموعه تاریخی شهریری از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تلاش داریم با بهره‌برداری و افتتاح موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر و رونمایی از جام زرین مشگین شهر با اعتبار تخصیص یافته از محل سفر ریاست جمهوری، مطالبه چندین ساله مردم فرهنگ دوست شهرستان مشگین‌شهر تحقق یابد.

فلاحی گفت: بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری و افتتاح این موزه در نظرگرفته شده، در حالی که اعتبارات عمرانی یک ساله استان در حوزه میراث فرهنگی کمتر از چهار میلیارد تومان است و این نشان دهنده اهمیت بیش از پیش شهرستان مشگین‌شهر به عنوان قطب گردشگری فعال در شمال غرب کشور است.

او گفت: فعال بودن استان در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن، به ضرورت فعال بودن اقتصاد گردشگری به عنوان اقتصاد مردم پایه در کنار این حوزه‌ها و مردم محور شدن اقتصاد گردشگری و همکاری و همدلی سایر دستگاه‌های اجرایی در این راستا است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: افتخار میزبانی رویداد بین المللی ۲۰۲۳ در سایه رقابت با استان‌هایی، چون خراسان رضوی، گلستان و شیراز و با همت و تلاش مسئولان استانی و البته ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خدادادی گردشگری طبیعت، ابنیه تاریخی و صنایع دستی استان در آخرین نشست اعضای کشور‌های عضو اکو در سال ۱۳۹۸ در شهر خجند تاجیکستان محقق شد.

فلاحی خواستار همکاری و همدلی مسئولان هریک از شهرستان‌های استان در این فرصت باقی مانده برای انجام برنامه‌ریزی‌های لازم و ویژه در زمینه معرفی قابلیت‌های گردشگری و سرمایه گذاری شهر خود در سطح بین المللی، اجرا و تقویت زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد اشتغال و پویایی در این رویداد بین المللی شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رویداد بین المللی اماکن تاریخی گردشگری باستان شناسی رویداد بین المللی میراث فرهنگی صنایع دستی مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

    رکورد تازه ارتباط زنده با شبکه بین المللی خبر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، آینه دار گفت: شبکه خاوران از اول فروردین ماه ١۴٠٣ تا امروز ؛ با ۱۷ ارتباط در جهت معرفی جاذبه های گردشگری و خدمات نوروزی ارائه شده در استان رکورد تازه ای در ارتباط زنده با شبکه بین المللی خبر بجا گذاشت. 

   وی افزود:  این تعداد ارتباط زنده با شبکه خبر طی یک بازه زمانی مشخص در بین شبکه های استانی کم سابقه است.

این ارتباطات از شهرستانهای بیرجند، طبس، فردوس، سرایان و خوسف بوده است. 

  لازم به ذکر است روند معرفی جاذبه های گردشگری و خدمات نوروزی صورت گرفته در استان هچنان از شبکه بین المللی خبر ادامه خواهد داشت.  

دیگر خبرها

  • ثبت ۳ رویداد فرهنگی خوزستان در تقویم گردشگری کشور
  •     رکورد تازه ارتباط زنده با شبکه بین المللی خبر
  • معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد/ احیای یک بومگردی
  • گذری به مدرسه‌های تاریخی در گذر بازار اصفهان
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • مسمومیت ۲ نفر با گاز مونوکسیدکربن در مشگین‌شهر
  • مشگین شهر مقصد گردشگران نوروزی در دور دوم سفرها
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • مسمومیت ۳ نفر با گاز مونوکسیدکربن در مشگین‌شهر
  • مزیت رقابتی استان فارس، برخورداری از مردم مهمان نواز است