Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@03:04:22 GMT

مشخصات گوشی Realme C11 مدل 2021+ قیمت

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۰۲۷۹

مشخصات گوشی Realme C11 مدل 2021+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی Realme C11 می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت چینی ریلمی سال گذشته گوشی اقتصادی C11 را با تراشه Helio G35 مدیاتک وارد بازار کرده است. این شرکت به قصد پایین آوردن قیمت، اندکی توان پردازشی مدل پایه را فدا کرده است تا بتواند یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند فعلی را در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی Realme C11 2021 می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی Realme C11

ابعاد گوشی ریلمی ۸.۹* ۷۶.۴ *۱۶۵.۲ میلی متر و وزن آن ۱۹۰ گرم است، این محصول در دو رنگ آبی و خاکستری به فروش می‌رسد. گوشی Realme C11 بدنه‌ای کاملاً پلاستیکی دارد و بر اساس ادعای شرکت سازنده در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است، البته به نظر می‌رسد که گواهی IP را دریافت نکرده است. حاشیه بالای نمایشگر بریدگی قطره‌ای دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه وجود دارد و در مقایسه با حاشیه پایین نمایشگر ضخامت کمتری دارد؛ بنابراین نسبت نمایشگر به بدنه تقریباً ۸۱ درصد است که برای گوشی‌های اقتصادی مناسب است.

درگاه سیم کارت و کارت حافظه در لبه سمت چپ گوشی Realme C11 تعبیه شده است که می‌توانند به صورت همزمان دو سیم کارت نانو و یک کارت حافظه microSD را در خود جای دهد. لبه سمت راست گوشی نیز از دکمه پاور و کلیدهای تنظیم صدا میزبانی می‌کند، میکروفون مکالمه، جک هدفون ۳.۵ میلی متری هدفون، درگاه microUSB 2.0 نیز در بخش پایینی گوشی قرار گرفته است.

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی Realme C11

گوشی Realme C11 دارای صفحه نمایش ۶.۵۲ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ * ۱۶۰۰ پیکسل، تراکم ۲۶۹ پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر عریض ۲۰: ۹ است. نمایشگر این گوشی می‌تواند به حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت دست پیدا کند. با توجه به اینکه گوشی Realme C11 از نمایشگر LCD استفاده می‌کند، رنگ‌های مشکی را چندان عمیق نشان نمی‌دهد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کنتراست نمایشگر بالا نیست، البته صفحه نمایش گوشی Realme C11 فضای رنگی sRGB را به خوبی پوشش می‌دهد. اسپیکر ریلمی در پنل پشتی گوشی جای گرفته است و قادر نیست حجم صدای چندان زیادی را تولید کند، البته کیفیت صدا نسبتاً قابل قبول است و اگر قصد نداشته باشید در محیط باز به صدای اسپیکر گوشی کنید، مشکل خاصی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

دوربین گوشی Realme C11

شرکت ریلمی برای مدل ۲۰۲۱ گوشی C11 یک دوربین اصلی هشت مگاپیکسلی با لنز f/2.0 در نظر گرفته است، با استفاده از این دوربین می‌توان ویدئوهای FullHD را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کرد. ریلمی C11 امکان عکاسی پانوراما، پرتره و حالت حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک فلش LED نیز در ماژول مربعی شکل دوربین جای گرفته است و بقیه فضای ماژول بدون استفاده باقی مانده است. دوربین سلفی دو مگاپیکسلی گوشی Realme C11 قادر است در دو حالت پرتره و معمولی عکسبرداری کند.

سخت افزار گوشی Realme C11

گوشی Realme C11 2021 به تراشه ۲۸ نانومتری Unisoc SC9863A مجهز شده است، پردازنده هشت هسته‌ای این تراشه از چهار هسته ۱.۶ گیگاهرتزی Cortex-A55 و چهار هسته ۱.۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی IMG8322 وظیفه پردازش‌های GPU محور را بر عهده دارد. تراشه اقتصادی Unisoc از رم‌های LPDDR3 و LPDDR4/4X و همچنین حافظه داخلی eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند. گوشی Realme C11 در دو نسخه عرضه شده است؛ نسخه اول با دو گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و نسخه دوم با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نرم افزار گوشی Realme C11

با وجود اینکه شرکت ریلمی مدل پیشین C11 را با اندروید ۱۰ وارد بازار کرده بود، هم اکنون مدل ۲۰۲۱ با اندروید ۱۱ و پوسته کاربری Realme UI مبتنی بر نسخه Go اندروید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. گوگل اعلام کرده است که دستگاه‌های اقتصادی با استفاده از نسخه Go اپلیکیشن‌ها را ۱۵ درصد سریع‌تر اجرا می‌کنند.

باتری گوشی Realme C11

انرژی مورد نیاز گوشی Realme C11 با استفاده از باتری حجیم پنج هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با قرار دادن میزان روشنایی بر ۲۰۰ نیت و قطع کردن همه امکانات ارتباطی، گوشی ریلمی C11 2021 توانست ویدئویی را به مدت ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه پخش کند.

مزایای گوشی Realme C11 شارژدهی قیمت معایب گوشی Realme C11 روشنایی پایین نمایشگر سخت افزار قیمت گوشی Realme C11

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، گوشی Realme C11 به دلیل تنوع حافظه رم و ذخیره سازی داخلی و همچنین تفاوت رنگ بین دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۷۹۹ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 547914

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گوشی موبایل گوشی هوشمند معرفی گوشی جدید گوشی تلفن همراه گوشی ریلمی مشخصات Realme c11 قیمت گوشی realme c11 بررسی Realme c11 گوشی c11 گوشی ریلمی c21 Realme c11 دیجی کالا شیائومی c11 قیمت realme ریلمی c15 گوشی ریلمی c11 2021 Realme c11 گوشی قیمت گوشی ریلمی C21 گوشی ریلمی c21s گوشی ریلمی c25 گوشی ریلمی ۸ پرو قیمت گوشی c11 مشخصات گوشی c11 گوشی های ریلمی قیمت گوشی ریلمی قیمت گوشی ریلمی c25 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اختیار کاربران قرار گوشی Realme C11

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید

تین نیوز

با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات متنوعی در دسترس مالکان خودروها قرار گرفته است. همچنین با وجود تهدیدهای مختلف از سوی دیگر رانندگان و همچنین افرادی سودجو که به دنبال ایجاد تصادفات غیرواقعی و دریافت خسارت و دیه هستند، استفاده از یک دوربین ثبت وقایع در خودرو امری ضروری خواهد بود؛ اما این دوربین چیست و چگونه کار می کند؟ انواع آن کدام ها هستند و با چه قیمتی می توان آن را خریداری کرد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ها همراه پدال باشید.

دوربین ثبت وقایع خودرو چیست؟

به گزارش تین نیوز به نقل از پدال، این دوربین که با نام دوربین داشبورد یا داش کم، ریکوردر ویدئو دیجیتال DVR و EDR شناخته می شود یک دوربین قابل نصب در کابین خودروست که بی وقفه تصاویر را از طریق شیشه جلو خودرو و گاهی اوقات شیشه عقب و سایر شیشه ها ضبط می کند. برخی داشم کم ها شامل یک دوربین برای ضبط تصاویر داخل خودرو با زاویه ۳۶۰ درجه هستند و با استفاده از ارتباط ۴G می توانند به صورت خودکار تصاویر و ویدئوها را ارسال کنند.

 

دوربین های EDR و برخی داش کم های دیگر اطلاعات مفیدی همچون شتاب افزایشی و کاهشی، سرعت، زاویه فرمان، داده های جی پی اس، ولتاژ برق و… را نیز جمع آوری می کنند. به منظور تصویربرداری از بخش جلوی خودرو و جاده یک دوربین با زاویه باز معمولاً ۱۳۰ یا ۱۷۰ درجه در شیشه جلو خودرو نصب می شود. همچنین برخی دوربین ها در بالای داشبورد و پشت آینه وسط نصب می شوند و این مورد بستگی به نوع دوربین و طرز کار آن دارد. برای استفاده از دوربین ثبت وقایع عقب هم یک دوربین در شیشه عقب یا در پلاک پشتی خودرو نصب می شود و ویدئوهای آن به نمایشگر ارسال می شوند. باید گفت رزولوشن دوربین تعیین کننده کیفیت کلی ویدئوهای ضبط شده خواهد بود. دوربین های HD به صورت استاندارد دارای کیفیت ۱۰۸۰p هستند هرچند برخی دوربین ها می توانند با کیفیت های مختلف همچون ۱۲۹۶p (داش کم های چینی معمولاً با چنین کیفیتی تصویربرداری می کنند)، ۱۴۴۰p یا کیفیت بالاتر هم کار خود را انجام دهند. دوربین های پشتی نیز معمولاً کیفیت ۷۲۰p دارند.

انواع دوربین ثبت وقایع خودرو

دوربین ثبت وقایع خودرو بر اساس میدان دید خود به چند دسته تقسیم می شود:

دوربین دید بیرونی برای تصویربرداری از بخش جلو یا عقب خودرو و جاده دوربین درون کابین که با نام تاکسی کم نیز شناخته می شود

برخی دوربین های تصویربرداری داخل کابین دارای نمایشگری هستند که به آینه وسط خودرو متصل می شود و گاها حتی جای خود آینه را نیز می گیرد تا تصاویر پشت را نشان دهد. برخی نمایشگرها نیز به شیشه جلو، داشبورد یا دیگر بخش های مناسب کابین متصل می شوند. به منظور اطمینان از عملکرد ۲۴ ساعته چنین دوربین هایی می توان از یک تشخیص دهنده حرکت استفاده کرد تا به این ترتیب دوربین فقط زمانی کار تصویربرداری را انجام دهد که یک خودرو یا انسان یا هر موجود متحرک دیگری تشخیص داده می شود. به این ترتیب در استفاده از باتری و فضای ذخیره فیلم و تصاویر صرفه جویی می شود.

دوربین های ثبت وقایع معمولاً از کارت های حافظه MicroSDHC یا MicroSDCX کلاس ۱۰ و بالاتر استفاده می کنند و دارای فضای ذخیره ۱۶ گیگابایت یا بیشتر هستند. همچنین اکثر داش کم ها از قابلیت ارتباط با جی پی اس برخوردار هستند. مدل های مجهزتر و گران تر این وسایل مفید دارای وای فای، بلوتوث و ارتباط ۴G خواهند بود. به منظور اجرای دستورات صوتی و ضبط تصاویر، برخی دوربین ها از میکروفون فابریک سود می برند. با استفاده از ارتباطات ۴G نیز می توان پیام های کوتاه ارسال کرد یا با دیگر تماس برقرار نمود.

طرز کار دوربین ثبت وقایع خودرو

داش کم ها معمولاً از طریق سیستم برق خودرو کار می کنند هرچند می توان آن ها را از طریق فندک خودرو نیز فعال کرد. روش دیگر نیز اتصال مستقیم آن به سیستم برق خودروست. به منظور ذخیره فایل ها و فیلم برداری در زمان خاموش بودن خودرو، این دوربین ها دارای باتری لیتیوم پلیمر LiPo هستند هرچند محدودیت های کاربردی متنوعی نیز دارند. این باتری ها طول عمر ۲ تا ۳ ساله و سیکل شارژ و تخلیه ۳۰۰ تا ۵۰۰ بار خواهند داشت. با گذشت زمان مواد داخل باتری ها تخریب شده و توانایی آن ها کاهش خواهد یافت. در این صورت دوربین شاید به صورت ناگهانی خاموش و روشن شود و در عملکرد آن اختلال به وجود آید.

مزایای استفاده از دوربین ثبت وقایع

از جمله مزایای چنین دوربین هایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ثبت شواهد و اسناد ضروری در زمان وقوع تصادفات کمک به شناسایی سارقان و اثبات جرم و دریافت خسارت بهره مندی از تخفیف های برخی شرکت های بیمه ای بهبود رفتار رانندگان مناطق مورداستفاده دوربین ثبت وقایع خودرو

داش کم ها به طور گسترده در روسیه و به عنوان وسیله ای مفید در برابر افراد متخلف و تبهکار مورداستفاده قرار می گیرند تا مدرک کافی برای اثبات جرم آن ها وجود داشته باشد. فروش دوربین های ثبت وقایع خودرو در بریتانیا به رکوردهای جدیدی رسیده و گزارش ها نشان می دهد این وسیله بیشترین رشد خرید بین تمامی دستگاه های الکترونیکی را دارد. داش کم ها در چین نیز وسایلی شناخته شده هستند. این دوربین ها وقایع مشهور زیادی را تصویربرداری کرده اند که از جمله آن ها می توان سقوط هواپیماها، سقوط شهاب سنگ ها، تصادفات خودرویی و… اشاره کرد. با توجه به محبوبیت بالای چنین وسایلی، خودروسازان نیز در محصولات لوکس و مدرن خود دوربین ها را به صورت فابریک نصب می کنند.

قوانین استفاده از دوربین های ثبت وقایع خودرو

اگرچه داش کم ها محبوبیت فزاینده ای دارند و به عنوان وسیله ای برای اثبات جرم افراد کلاه بردار و تبهکار به کار می روند اما نگرانی هایی را نیز در زمینه حریم شخصی افراد ایجاد کرده اند. به همین خاطر است که در کشورهای مختلف قوانینی برای چگونگی استفاده از آن ها تصویب شده است. استفاده از این دوربین در کشور اتریش برای نظارت بر دیگران ممنوع است و حداکثر جریمه متخلفان ۲۵ هزار یورو تعیین شده است. همچنین کشور سوئیس نیز استفاده از آن را در محیط های عمومی ممنوع کرده و در کشور آلمان هم اگرچه امکان استفاده از دوربین های کوچک شخصی وجود دارد اما بارگذاری تصاویر و ویدئوها در وب سایت های عمومی به معنی نقض قوانین حریم شخصی خواهد بود. ادارات پلیس در برخی کشورها از دوربین ثبت وقایع خودرو برای جمع آوری اسناد و مدارک بیشتر در ترافیک ها و تعقیب و گریزها استفاده می کنند. برخی داش کم ها در زمان روشن شدن چراغ ها و آژیر هشدار به صورت خودکار فعال می شوند.

قیمت دوربین ثبت وقایع خودرو

این دوربین ها بسته به میزان حافظه داخلی، تعداد لنزها، کیفیت تصویربرداری، امکانات و تجهیزات جانبی و… قیمت های متنوعی دارند. درصورتی که به دنبال خرید یک دوربین مناسب برای تصویربرداری از نمای جلو و عقب خودروی خود باشید باید بودجه ای بین ۲ تا ۷ میلیون تومان را در نظر بگیرید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • موتورلا اج ۵۰ پرو وارد بازار اروپا شد
  • چه کولری را با چه قیمتی بخریم؟ | درباره مشخصات و قیمت کولرهای آبی و گازی بخوانید
  • مهم ترین تفاوت گوشی ردمی 12 و ردمی 13
  • افشای مشخصات کامل پلی‌استیشن ۵ پرو
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۸ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • بخشی از مشخصات شیائومی ۱۴T و ۱۴T پرو فاش شد
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۲۷ فروردین)
  • گوشی وان‌پلاس Nord CE 4 به صورت جهانی عرضه شد