Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: موضوع پدافند غیرعامل باید در استان برجسته و به گفتمان مدیریتی تبدیل و از حالت انزوایی که قبلا وجود داشته خارج شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در اغلب استان‌ها به ویژه کردستان، آنگونه که شایسته است به موضوع پدافند غیرعامل توجه نشده و دستگاه‌های مختلف و مدیران به اهمیت آن واقف نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به شرایطی که در کردستان و انسجامی که بین مدیران وجود دارد و همچنین به واسطه تهدیدها، همه دستگاه‌ها باید موضوع پدافند غیرعامل را جدی بگیرند.

استاندار کردستان افزود: پروژه‌هایی که اجرا می شود باید اقدامات پدافند غیرعامل و الزامات مربوط به این بخش در آن اجرایی شود اما اغلب دستگاه ها به این موضوع اهمیت نداده اند و این مهم قابل تامل است.

زارعی کوشا در ادامه به کرونا و اقدامات خوب بخش های مختلف به ویژه علوم پزشکی در مقابله با آن اشاره کرد و گفت: بسیج واکسیناسیون اقدام خوبی است و می تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد و با این روال اگر ادامه یابد، از لحاظ واکسیناسیون با میانگین کشوری فاصله کم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به ظرفیت مرز باشماق و سیرانبند بانه برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی این مرزها در دستور کار است و باید هر چه سریعتر انجام شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: مرز باشماق اگر به درستی ساماندهی شود، با توجه به تفویض هایی که دولت به استان ها داده است، می تواند بسیاری از مشکلات را در سطح کشور حل کند.

زارعی کوشا یادآور شد: عده ای ممکن است از ساماندهی مرزها و اتفاق نظری که در بین مدیران استان وجود دارد، احساس خطر کنند و به بهانه آن، اقدام به تخریب های رسانه ای کنند که البته در کار ما و خدمت به مردم وقفه ای ایجاد نخواهد شد.

وی به حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت در حسین آباد هم اشاره کرد و گفت: ۱۷ سال پیش به واسطه واژگونی تانکر در مسیر جاده سنندج – دیواندره و محدوده سد قشلاق، مسیر تردد این خودروها به جاده فرعی دهگلان - حسین آباد منتقل شد، در حالیکه زیرساخت ها اصلا آماده نبود.

استاندار کردستان ضمن تسلیت به خانواده های آسیب دیده و تلاش برای جبران خسارت‌ها، اضافه کرد: نبود زیرساخت های لازم در این مسیر، خطرات زیادی را برای مردم فراهم کرده و این موضوع بزودی در سطح کشور در حوزه راهداری دنبال خواهد شد تا نسبت به ساماندهی و اصلاح مسیر ذکر شده، اقدام شود.

 

ضرورت توجه خانواده‌ها به واکسیناسیون کودکان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست گفت: یکی از مهمترین کارهایی که برنامه ریزی شده، واکسیناسیون فعال است نباید منتظر باشیم خانواده ها پیش ما بیایند بلکه ما به استقبال آن می رویم چون دو هفته طلایی برای کنترل اُمیکرون است.

فریدون عبدالملکی خواستار همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیما برای فرهنگ سازی و تشویق مردم به واکسیناسیون شد و افزود: در صورت ارتقای واکسیناسیون، کار بیمارستان ها کمتر و کنترل آن راحت تر خواهد بود، ضمن اینکه با توجه به در خطر بودن کودکان در بحث اُمیکرون، باید خانواده ها اهمیت بیشتری به واکسیناسیون قشر کم سن و سال داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اشاره به اینکه ۱۰ شهرستان استان در وضعیت آبی کرونایی است، افزود: با این وجود اُمیکرون مثل آتش زیر خاکستر است و بحث واکسیناسیون باید جدی گرفته شود.

دکتر بهروز اخوان میانگین آمار بستری ها ۳۰ مورد و فوتی های کرونا را سه مورد در هفته دوم دی ماه اعلام کرد و گفت: تاکنون یک میلیون ۹۰ هزار دز در نوبت اول (۸۱ درصد)، ۸۹۹ هزار دز در نوبت دوم (۶۷ درصد) و ۱۵۶ هزار و ۶۵۸ دز (۱۲ درصد) در نوبت سوم تزریق شده است.

وی بر ضرورت تزریق واکسن دز سوم تاکید و اضافه کرد: تاکنون در مجموع ۲ میلیون و ۶۴۹ هزار دز واکسن دریافت شده است، ضمن اینکه ۹۵ درصد دانش آموزان واجد شرایط نوبت اول را دریافت کرده و میزان واکسن ذخیره شده هم ۳۷۲ هزار دز است.

مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان گفت: یکی از بخش های مهم در پدافند غیرعامل، حوزه سایبری است که هشدارهای امنیتی به دستگاه‌های استان اعلام شده تا دشمن نتواند در این فضا نفوذ کند.

احمد محمدرضایی با اشاره به عدم تخصیص بودجه لازم برای استاندارد سازی دستگاه ها در حوزه سایبری، افزود: ایجاد سامانه پیامکی به کارشناسان فناوری دستگاه های اجرایی و ارتباط خوب پلیس فتا از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

وی خواستار انتقال انبارهای نفت در بلوار پاسداران سنندج به خارج از شهر شد و ادامه داد: بحث واژگونی تانکرهای حامل سوخت، نبود جایگاه پسماند ویژه، ورود فاضلاب به منابع آب شرب، مهاجرت پرندگان از نقاط مختلف به استان و احتمال انتقال بیماری از جمله مشکلات و چالش‌های استان است.

در پایان این جلسه، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل کردستان از جانب رییس ستاد کل نیروهای مسلح را به اسماعیل زارعی کوشا تقدیم کرد و همچنین از کتاب جامع پدافند غیرعامل کردستان رونمایی شد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان کردستان علوم پزشکی بسیج واکسیناسیون دولت مشکلات رسانه جاده خانواده دانشگاه علوم پزشکی صدا و سیما فرهنگ سازی بیمارستان کودکان دانش آموزان بودجه استاندارد دستگاه های اجرایی فتا نفت پرندگان معاون نیروهای مسلح کردستان موضوع پدافند غیرعامل استاندار کردستان خانواده ها زارعی کوشا دستگاه ها هزار دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: هیچ اقدام مشکوکی در سطح استان و کشور صورت نگرفته است.

بنابر آنچه ایسنا گزارش کرده است، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: شهر تبریز همانند سایر روزها در شرایط کاملا عادی و آرامش به سر می‌برد.

وی در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده است.

دیگر خبرها

  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • انهدام سه ریز پرنده در اصفهان
  • جزئیات صدای انفجار در اصفهان | کار اسرائیل بود؟
  • اصفهان در امنیت کامل است؛ انهدام سه ریز پرنده توسط پدافند غیرعامل
  • جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • پاسخ کوبنده سپاه به رژیم صهیونیستی، مخالفان نظام را در بهت فرو برد