Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس توضیحاتی پیرامون آتش گرفتن بخاری مدرسه‌ای در یکی از روستاهای استان کرمانشاه ارائه کرد.

میثم حاجی‌پور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: مدرسه موسی بن جعفر(ع) روستای کرم‌بست کرمانشاه در ۱۰۰ کیلومتری شهرستان کرمانشاه در پی سهل‌انگاری یکی از دانش‌آموزان و دستکاری بخاری دچار مشکل شده و آتش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس اطلاعات دریافتی از اداره کل استان کرمانشاه، سهل‌انگاری یک دانش‌آموز باعث آتش‌سوزی شده و در جریان این اتفاق خوشبختانه هیچ کدام از دانش آموزان مدرسه آسیب ندیدند و در سلامت کامل‌ هستند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه مدرسه مورد نظر دارای سیستم گرمایشی استاندارد و رادیاتور  است، خاطرنشان کرد: استانداردسازی سیستم گرمایشی این مدرسه در سال ۱۳۹۹ توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان کرمانشاه انجام شده بود و به علت عدم وصل شدن گاز روستا، هنوز این سیستم گرمایشی مورد استفاده قرار نگرفته و در تصاویر هم مشخص است که رادیاتور یعنی سیستم گرمایش استاندارد، در کلاس درس نصب بوده است.

حاجی‌پور تصریح کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در چهار سال اخیر اقدام به جمع آوری بخاری‌های نفتی از سطح کلاس های درس کشور کرد. به عبارت دیگر، در هر منطقه‌ای که زیرساخت لازم اعم از "گاز" وجود داشته باشد، سامانه‌های گرمایشی استاندارد جایگزین شده است.  

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۳۶ هزار کلاس درس کشور از بخاری نفتی استفاده می‌کردند که در کاری جهادی تمامی این بخاری‌های نفتی از مناطقی که زیرساخت و امکان استانداردسازی سیستم گرمایش آنها وجود داشت، انجام شد و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۷ هزار کلاس درس از طرح مورد نظر باقی مانده بود که قرارداد جایگزینی بسیاری از آنها منعقد شده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس در پایان گفت: در هر منطقه و روستایی در کشور که زیرساخت گاز برای آنجا فراهم شود، در کمترین زمان ممکن سیستم گرمایشی این مدارس استانداردسازی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزی در مدرسه بخاري نفتي سازمان نوسازی مدارس سازمان نوسازی مدارس سیستم گرمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان افزوده شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۱۴۰۲ با حمایت و توجه ویژه دولت و با هم افزایی ایجاد شده بین مسئولین استانی، نهادهای و مجموعه های انقلابی و خیریه ها و هم چنین اجرای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها، تعداد ۴۲۴ پروژه آموزشی در قالب یک هزار و ۵۰۳ کلاس درس استاندارد با صرف هزینه بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

میثم لک زایی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان در سال گذشته افزوده شده است، اظهار داشت: استان رتبه اول را در تعداد پروژه آموزشی و تحویل کلاس درس در کشور از آن خود نموده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۲۰۰ پروژه آموزشی با تعداد ۴ هزار و ۳۶۳ کلاس درس استاندارد و زیربنای ۳۷۸ هزار و ۶۱۸ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال احداث شده است.

لک زایی گفت: ۴۵۵ پروژه آموزشی با تعداد یک هزار و ۲۳۳ کلاس درس به صورت مردمی و ۵۰۳ پروژه آموزشی با تعداد ۲ هزار و ۱۰۹ کلاس درس به صورت مشارکتی و مابقی به صورت دولتی احداث و تکمیل شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در خصوص پروژه های در حال اجرا در سیستان و بلوچستان نیز افزود: تعداد ۱ هزار و ۶۳۷ کلاس درس در قالب ۳۴۴ پروژه آموزشی در استان در حال احداث است.

وی بار دیگر با قدردانی از حضور پررنگ و اثربخش خیرین مدرسه ساز در استان، گفت: تعهد خیرین نیک اندیش در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ ، رشد سه برابری داشته است.

لک زایی هم‌چنین اظهار کرد: بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع از پشت بام مدارس سطح استان ایزوگام شد که در سیل اخیر جنوب استان یکی از مواردی که سبب شده آسیب کمتری به مدارس وارد شود، اقدامات پیشگیرانه نوسازی مدارس بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان هم‌چنین گفت از ابتدای سال ۱۴۰۰، ۲۶۰ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس در سطح استان انجام شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم را آغاز پروژه های طرح محرومیت زدائی دانست و بیان کرد: از این محل ۵۹ پروژه با تعداد ۴۳۸ کلاس درس در حال احداث است که در ماه های پایانی سال ۱۴۰۲ تعدادی از آنها به بهره برداری رسید.

لک زایی به اشاره به احداث و اجرای شبکه موتورخانه مرکزی در مدارس جهت استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی کلاس درس، اظهار داشت: علاوه بر آن، بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اسپیلیت و کولر گازی جهت نصب و راه اندازی در کلیه نقاط استان از محل اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تا کنون تهیه و در کلاس درس نصب شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس در خصوص هنرستان ها و شبانه روزی ها نیز گفت: ۳۰۷ کلاس درس همسو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فراگیری حرفه و گسترش عدالت آموزشی در سطح استان در حال احداث می باشد.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل متناسب با برنامه های ابلاغی و در راستای شاداب سازی و نشاط دانش آموزان، سالن های ورزشی و استخر نیز احداث نموده است، بیان داشت: در حال حاضر ۳۵ سالن های ورزشی و استخرهای در دست ساخت داریم.

لک زایی در خصوص توزیع تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی در بین مدارس نیز گفت: ۵۹ هزار نفر دانش آموز تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در سال ۱۴۰۲ توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • بهسازی و شاداب سازی یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان افزوده شد
  • آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان ضروری است
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • احداث ۱۰۴پروژۀ آموزشی در لرستان