Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:54:11 GMT

پیوند مغز استخوان به زودی در همدان انجام می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۱۶۶۷

پیوند مغز استخوان به زودی در همدان انجام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا طهماسبی از گسترش انجام پیوندها در همدان خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم این موضوع به ویژه پیوند مغز استخوان با پیگیری‌هایی که در حال انجام است، محقق شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی پیوند مغز استخوان در همدان حرکتی بسیار خوب در راستای گسترش پیوندهاست، تصریح کرد: این موضوع برای بیماران سرطانی که در انتظار پیوند مغز استخوان هستند؛ بسیار خوشحال کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تصریح بر اینکه تاکنون تنها پیوند کلیه برای بیماران دیالیزی در همدان در حال انجام است که پیش از شیوع کرونا هم فعال بود، گفت: اما با شیوع این ویروس دیگری عمل پیوند صورت نمی‌گرفت که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مجدد این بخش احیا شد و یک مورد پیوند کلیه موفق انجام گرفت که حال بیمار مساعد است.

کد خبر 5398011

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان پیوند مغز استخوان همدان ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا قاسم سلیمانی گرگان آلودگی هوا مراسم تودیع و معارفه عکس استانها شیوع کرونا ایلام واکسن کرونا خسارات سیلاب پیوند مغز استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساده‌ترین راه برای حفظ سلامتی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، به گفته کارشناسان، پیاده روی یکی از بهترین ورزش های موجود برای افراد معمولی است.

مهر در گزارشی به نقل از مدیسن نت نوشت: دکتر «جیمز مک دیویت»، پروفسور طب فیزیکی و توانبخشی و رئیس امور بالینی کالج پزشکی بیلور، گفت: «پیاده روی چیزی است که به راحتی می‌توانید آن را در سبک زندگی خود بگنجانید.»

مک دیویت افزود: «مشخص شده است که پیاده روی سلامت قلب را بهبود می بخشد و به سلامت روان کمک می‌کند. حتی می‌تواند با سفت کردن استخوان‌ها از پوکی استخوان جلوگیری کند.»

پیاده‌روی همچنین به عنوان یک نقطه ورود فوق‌العاده برای افرادی که به دنبال بهبود فعالیت بدنی هستند، عمل می‌کند، زیرا در مقایسه با دویدن، ساییدگی و پارگی کمتری روی مفاصل دارد.

مک دیویت گفت: «حتی برای افرادی که مشکلات سلامتی دارند که حرکت را مختل می‌کند، پیاده روی یک گزینه ورزشی خوب است.»

با این حال، افرادی که مشکلات حرکتی شدید دارند، باید از تردمیل و سایر ماشین‌های هوازی خودکار اجتناب کنند، زیرا خطر آسیب بیشتر با آن دستگاه‌ها وجود دارد.

مک دیویت گفت: «افرادی که کم تحرک بوده اند باید با ۵ تا ۱۰ دقیقه پیاده روی مداوم در روز شروع کنند و سپس به تدریج این زمان را افزایش دهند.»

مک دیوایت توصیه می‌کند که با شدت کم برای مدت زمان طولانی پیاده روی کنید تا بیشترین استفاده را از پیاده روی داشته باشید، نه اینکه سعی در برقراری قدرت داشته باشید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896620

دیگر خبرها

  • فرصت ثبت نام مدارس استعدادهای درخشان به اتمام رسید
  • (ویدئو) کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که ۲۰۲ سال قبل وجود داشت
  • طراحی استخوان‌های کاشتنی جمجمه
  • صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریزپرنده‌ها بود
  • ساده‌ترین راه برای حفظ سلامتی چیست؟
  • برای حفظ سلامت بهتر است پیاده روی کنید
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • زیر خط فقر را تا مغز استخوان احساس کنید؛ یک متر خانه در این منطقه ۲.۵ میلیارد تومان!
  • (ویدئو) دو دانش‌آموز استخوان‌های فیل ماقبل تاریخ را پیدا کردند
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه