Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:  اگر یک فرد معتاد را بتوان نجات داد قادر به نجات چندین خانواده گرفتار در این بخش خواهیم بود اما هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند معضلات اجتماعی از جمله معتادان متجاهر را سامان دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،اسکندر مومنی روز چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی اقامتگاه حسینیه حضرت علی اصغر (ع) واقع در اردوگاه تربیتی معتادان متجاهر حسن آباد از توابع شهرستان مشهد اظهارداشت: حوزه معتادان متجاهر از بهره مندی کمک‌های خیرین مغفول مانده چرا که بسترهای آن آماده نبوده است، در تبریز به ندرت معتادان متجاهر و متکدی به چشم می‌خورد و این اتفاق به همت خیرین و مردم آن شهر رخ داد که با ساخت اقامتگاه و اشتغال زمینه جمع آوری آن‌ها را فراهم کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که اگر یک فرد معتاد را بتوان نجات داد قادر به نجات چندین خانواده گرفتار در این بخش خواهیم بود افزود:ساخت یک اقامتگاه از سوی خیرین برای معتادان متجاهر که از بی سرپناهی نجات یابند سبب می‌شود دیگران نیز ترغیب به مشارکت در این اقدام خیرخواهانه شوند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند معضلات اجتماعی از جمله معتادان متجاهر را سامان دهد و حضور مردم به ویژه خیرین برای سامان بخشیدن به این موضوع لازم و ضروری است.

مومنی با اشاره به اجرای طرح "تریلی تئاتر" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در محل اردوگاه حسن آباد گفت: این اقدام، کاری ارزشمند و پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی است و به طور قطع اگر آموزش‌ها از سنین کودکی به افراد داده شود و اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از اعتیاد انجام گیرد دیگر نیازی به هزینه کردن برای ساخت اقامتگاه یا مراکز نگهداری معتادان متجاهر نخواهد بود.

محمدحسین صالحی،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز درباره پروژه خیرساز اقامتگاه حسینیه حضرت علی اصغر (ع) گفت: هزینه اجرای این پروژه توسط نیکوکار ارجمند محسن کریمی طبسی که سفیر صلح جهانی نیز هست و پروژه های خیرساز زیادی را در خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان، قزوین و برخی استانهای دیگر در راستای کمک به آسیب دیدگان اجتماعی اجرا کرده تامین شده است.

حمله معتادان متجاهر به مردم با سنگ و گلوله در محله‌ جنوب شهر تهراندبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در کرج: معتادان متجاهر در کشور ساماندهی می‌شوندساماندهی معتادان متجاهر موجب کاهش 60 درصدی جرائم در بهارستان می‌شود

صالحی افزود: برآورد هزینه ساخت اقامتگاه حسینیه حضرت علی اصغر (ع) اردوگاه حسن آباد 50 میلیارد ریال است که توسط ایشان تامین می شود و ظرفیت پذیرش 300 تا 500 معتاد متجاهر را خواهد داشت.

یعقوبعلی نظری،استاندار خراسان رضوی نیز اظهارداشت: ساخت اقامتگاهی برای نگهداری از معتادان متجاهر اقدامی در جهت نجات انسان‌ها و برگرداندن آنان به زندگی درست در مسیر تعالی است به ویژه خیرین که از باب وظیفه اجتماعی و نگاه انسانی و اعتقادی خود وارد این مهم شده‌اند.

نظری افزود: هر زمان که مردم وارد موضوعی شدند و اقدامات، جنبه مردمی پیدا کرده است خیر و برکت زیادی به همراه داشته و ضمانت اجرای آن نیز بیشتر بوده است.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر ساخت اقامتگاه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین زلفخانی گفت: در اجرای طرح‌های آرامش در شهر و جمع آوری معتادان متجاهر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران پس از اخذ دستور قضایی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در غرب استان تهران اقدام کردند.

­

این مقام انتظامی افزود: در اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند آنها را جمع آوری کردند.

­

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران گفت: در اجرای این طرح، در یک ماه گذشته تعداد ۲ هزار ۶۰۵ معتاد متجاهر و کارتن خواب از سطح شهرستان‌های غرب استان تهران جمع آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

­

سرهنگ زلفخانی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های آرامش در شهر، ۳۵ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند، افزود: در اجرای این طرح، یک هزار و ۸۳۹ خرده فروش دستگیر شدند و ۴۲۶ کیلو و ۹۳۳ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • دستگیری ۵۴ خرده فروش مواد مخدر در خدابنده