Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - کمیته هوانوردی غیرنظامی قزاقستان می‌گوید فرودگاه بین المللی آلماتی در ۱۳ ژانویه فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

کمی پیش‌تر، دفتر شهردار آلماتی اعلام کرده بود که فرودگاه بین‌المللی آلماتی تا پایان وضعیت اظطراری یعنی ۱۹ ژانویه بسته خواهد بود.

در پی افزایش ناآرامی‌های قزاقستان که از یکشنبه هفته گذشته آغاز شد، معترضان به فرودگاه آلماتی یورش بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این حمله، کارکنان فرودگاه مجبور به فرار شده و پرواز‌های ورودی و خروجی به فرودگاه نیز متوقف شد.

از روز گذشته، ناآرامی و خشونت در قزاقستان تا حد زیادی کاهش یافته است. ترکیه نیز پرواز‌های خود را از این کشور از سر گرفته است. رفتگران مشغول پاکسازی خیابان‌ها و جمع‌آوری بقایای وسایلی هستند که توسط معترضان به آتش کشیده شده بود.

روز گذشته، رئیس جمهور قزاقستان «علی‌خان اسماعیل اف» را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کرد و پارلمان این کشور نیز به ۱۶ وزیر معرفی شده رای اعتماد دادند.

گفتنی است در طول اعتراضات قزاقستان حدود ۱۰ هزار نفر دستگیر شده و ۱۶۴ نفر از جمله سه کودک جان خود را از دست دادند. قاسم جومارت توقایف، رئیس‌ جمهور قزاقستان «تروریست‌های آموزش دیده خارجی» را عامل خشونت‌های اخیر معرفی کرده است.

از سوی دیگر، روسیه درخواست معترضان برای کاهش قیمت سوخت را به رسمیت شناخته، اما در عین حال خواستار پایبندی به قانون اساسی و بیان اعتراض در چارچوب قانون شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناآرامی های قزاقستان فرودگاه آلماتی اعتراضات قزاقستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعزام حج عمره در خوزستان از چهارشنبه

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: پس از نه سال وقفه چهارشنبه این هفته اولین پرواز حج عمره خوزستان با ۲۵۵ مسافر به مکه مکرمه اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان سید مهدی رزاز امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اعزام زائرین حج عمره آغاز شده و روز چهارشنبه این هفته ساعت ۱۶و ۳۰ دقیقه اولین پرواز زائران عمره از فرودگاه اهواز به مکه انجام می‌شود.

وی افزود: این تنها پرواز حج عمره پیش از حج تمتع است و پس از آن تعطیل می‌شود، بعد از پرواز عمره در تاریخ ۲۸ اردیبهشت پروازهای حج تمتع خوزستان آغاز می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه در پرواز حج عمره روز چهارشنبه تعداد ۲۵۵ زائر به مکه مکرمه مشرف می‌شوند، تصریح کرد: پس از اتمام حج تمتع پروازهای حج عمره از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایمنا، عملیات حج عمره پس از ۹ سال انتظار آغاز شد و عمره‌گزاران قبل از حج تمتع به کشور بازمی‌گردند.

کد خبر 746864

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • اضافه شدن یک پرواز از فرودگاه شهرکرد
  • برقراری پرواز شهرکرد به عسلویه
  • برنامه پرواز‌های پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • برنامه پرواز‌های چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد
  • آغاز اعزام حج عمره در خوزستان از چهارشنبه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال وقفه