Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید درویشی روز چهارشنبه در جمع اعضای شرکت تعاونی فرهنگیان گفت: یکی از معضلاتی که بخشی از مردم ورامین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، صدور مجوز ۲۶ ساله برای ساخت مسکن اعضای شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان است که حدود هزار و ۲۰۰ نفر را درگیر خود کرده است.

وی افزود: این اراضی کاربری کشاورزی داشته و مانع اصلی، رفع کاربری کشاورزی و اعطای مجوز ساخت و ساز بود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویشی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست های کلی دولت سیزدهم در بازکردن گره‌ کارهای روی‌ زمین مانده، این مهم پیگیری و با ابلاغ سازمان جهاد کشاورزی استان تهران مشکل برطرف شد.

وی اظهار امیدواری کرد با انجام مسائل قانونی، کار ساخت و ساز در این اراضی هر چه سریعتر آغاز شود.

به گزارش ایرنا، در اواخر سال۱۳۷۲ شرکت تعاونی فرهنگیان ورامین با هدف ساخت مسکن برای فرهنگیان، اقدام به خرید قطعه زمینی ۳۰ هکتاری خارج از بافت شهر در منطقه موسوم به کلاته کرد که قرار گرفتن این زمین در خارج از بافت شهر موجب شد تا تعیین تکلیف آن بیش از ۲۶ سال طول بکشد چرا که شهرداری فقط به زمین‌هایی که داخل بافت شهر است مجوز ساخت ارائه می‌کند.

بخشی از اراضی خریداری شده دارای کاربری کشاورزی است و این امر موجب شده تا تغییر کاربری آن از زراعی به مسکونی، تعیین تکلیف آن را به مراتب سخت‌تر از الحاق آن به بافت شهر کند.

این اراضی در ابتدا توسط شرکت تعاونی با نقشه‌ای اولیه تفکیک و به متقاضیانی که امروز به بیش از هزار نفر تعداد آنان رسیده، واگذار شد ولی پس از چند سال، با اجرای طرح شهرداری در احداث بلواری ۳۵ متری که از وسط این زمین‌ها عبور می‌کرد، نقشه اولیه، شماره قطعات و مساحت آنان تغییر کرد.

مهر ماه سال گذشته و با پیگیری‌های صورت گرفته، شورای عالی معماری کشور، الحاقی اراضی شرکت تعاونی فرهنگیان، به شهر ورامین را به تصویب رساند و ابلاغ کرد تا مهمترین گام برای آغاز صدور مجوز برای ساخت مسکن از سوی شهرداری برداشته شود هر چند که مسوولان ورامین صدور هرگونه مجوز ساخت برای اراضی شرکت تعاونی فرهنگیان را منوط به انجام استعلامات قانونی اعلام کردند.

۲۷ شهریورماه امسال نایب رئیس شورای اسلامی شهر ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع تغییر کاربری اراضی درحال پیگیری است و با دریافت جواب از سوی جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر کاربری به مسکونی، کار صدور جواز انجام می‌شود.

جعفر اردستانی افزود: بیش از ۲۰ جلسه برای رفع مشکل شرکت تعاونی فرهنگیان برگزار شده و تلاش می‌شود تا هر چه سریعتر این مشکل برطرف و صاحبان زمین، به حق خود برسند.

وی تصریح کرد: از شهرداری ورامین نیز درخواست شده است که با تعامل مناسب با شرکت تعاونی مشکل اعضاء، برطرف شود.

وی تصریح کرد: درخواست تغییرکاربری اراضی شرکت تعاونی فرهنگیان به کمیسیون تبصره یک ماده یک جهاد کشاورزی ارسال شده است و در صورت موافقت، مشکل اصلی این اراضی برطرف می‌شود و شهرداری می‌تواند نسبت به صدور مجوز اقدام کند.

تأخیر در تعیین تکلیف زمین‌های شرکت تعاونی فرهنگیان باعث شد تا ابتدای دی‌ماه امسال، جمعی از فرهنگیان مقابل سازمان جهاد کشاورزی تجمع کرده و خواستار سرعت بخشیدن به موضوع تغییرکاربری این اراضی شدند، مشکلی که به صدور موافقتنامه مدیر امور اراضی استان تهران در الحاق این اراضی به بافت شهر منجر شد.

در این نامه که با امضاء سعید طباخی مدیرامور اراضی استان تهران به محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی ستان تهران ارسال شده آمده است: به استحضار می‌رساند بر اساس تصمیم مورخه ۱۲ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خصوص درخواست شرکت تعاونی مسکن آموزش و پرورش شهرستان ورامین مبنی بر الحاق ۳۳۳ هزار و ۷۶۵ مترمربع از اراضی پلاک یک و ۲ اصلی شهرستان ورامین بر اساس نامه ۳۰۰/۷۱۷۴۹ مورخه ۱۵/۹/۹۹ معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طبق نقشه تأئید شده توسط اعضای کارگروه زیربنایی استان که طی نامه شماره ۵۴۳۲۷ مورخ  ۹۹/۸/۱۲ و ۵۰۶۸۷ مورخه    ۱۴۰۰/۸/۲۸ شهررداری ورامین، مورد موافقت کمیسیون مذکور قرار گرفت، لذا ضمن ابلاغ مصوبه فوق مراتب جهت استحضار و اقدام مقتضی ارسال می‌گردد.

با صدور این نامه، مجید درویشی سرپرست فرمانداری ورامین از حل مشکل واگذاری و صدور مجوز ساخت برای اعضاء شرکت تعاون فرهنگیان ورامین خبر داد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها ورامین سازمان جهاد کشاورزی استان تهران دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین سازمان جهاد کشاورزی استان تهران دولت سیزدهم ورامین سازمان جهاد کشاورزی استان تهران دولت سیزدهم شرکت تعاونی فرهنگیان جهاد کشاورزی استان تهران صدور مجوز مجوز ساخت بافت شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد جدی با تعاونی های متخلف مسکن در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، موضوعی که فرماندار ویژه مهاباد درنشست شورای تامین مسکن شهرستان پیگیرآن بود.

حسن عباسی با اشاره به اینکه برخورد با تعاونی های متخلف با جدیت در دستور کار است افزود: تنها راه ساماندهی قیمت مسکن اجرای طرح های نهضت ملی مسکن و خودمالکی است و از اداره راه و شهرسازی خواسته شده مشکل واگذاری200 هکتار زمین نهضت ملی مسکن را در مهاباد حل کند.

او گفت: در روستاهای حمزه آباد، کهریزه شیخان، یوسف کند، دوستعلی، پیل بله ، لاچین7 هزار و 179 قطعه زمین تا خرداد ماه به روستائیان و افرادی متقاضی واگذار می شود و برای هر واحد هم 350 میلیون تومان وام قرض الحسنه با رعایت عدالت به روستائیان و سایر مردم واگذار می شود.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: در گوگ تپه هم 2 هزار و 77 قطعه و خلیفان 133 قطعه تا خرداد ماه واگذار می شود.

دراین نشست تعاونی های مسکن هم برخی مشکلات خود را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • معرفی سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میناب
  • «محمدی» سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان شد
  • برخورد جدی با تعاونی های متخلف مسکن در مهاباد
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز