Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیر کل امور عشایری استان اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایر تاکنون ۷۰۴ هزار و ۳۰۰ راس از دام های عشایر استان در سامانه هویت گذاری دام ثبت شده است.

معرفت آذری ۲۲ د ی در جلسه ساماندهی دام عشایر در اردبیل اظهار کرد: در راستای دستورالعمل خرید و فروش و نگهداری دام برابر با تصویب نامه هیات وزیران و قانون نظام جوامع دامپروری کشور این اداره کل با همکاری اتحادیه و تعاونی های عشایری عشایری استان اردبیل در سطح شهرستان نسبت به هویت گذاری ۷۰۴ هزار راس دام در بین عشایر استان اردبیل اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: دامداران عشایر که مبادرت به حمل و نقل دام در غیر از زمان کوچ نمایند، باید از ادارات دامپزشکی و سایر ارگان های مربوط مجوزهای لازم را دریافت کنند.

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل بیان کرد: همچنین به منظور شناسایی عشایر کوچنده و تردد و جابجایی دام و در راستای جلوگیری از قاچاق دام از شاهد صدور ۶ هزار و ۹۵۰ فقره کارت تردد در سامانه سماک بودیم.

 عشایر استان اردبیل ۵.۴ درصد از جمعیت استان اردبیل و ۵.۶ درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند که در ۱۱ شهرستان مستقر و ۱.۵ میلیون واحد دامی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عشاير پلاک کوبی دام عشایر توليدات دامي استانی اجتماعی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل افسانه جهانی در شورای اندیشه‌ورزی خانواده و جمعیت اظهار کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح بیمه زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان، این طرح به تمامی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شده و بانوان دارای شرایط، از تمامی مزایای بیمه اعم از بازنشستگی، نقل و انتقال سابقه و... بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت کنشگر جمعیت در اردیبهشت سال جاری افزود: این دوره در آغاز برای ۲۰۰ نفر برگزار و ۴۰ نفر از افراد توانمند از این تعداد شناسایی می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: برای نفرات منتخب و افراد دارای استعداد کنشگری، دوره تکمیلی برگزار می‌شود و این افراد در سطح استان اردبیل در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت خواهند داشت.
جهانی با یادآوری راه‌اندازی مرکز نفس در سال گذشته، هدف از تأسیس این مرکز را آگاهی‌بخشی به افراد و مادران برای پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا دوره حمایت از حیات جنین نیز امسال برای بهورز‌ها و رابطان مردمی جمعیت برگزار و هستی‌شناسی جنین تشریح می‌شود.
وی با تأکید بر مشارکت مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و بیان ضرورت‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت و همچنین تحکیم بنیان خانواده و زیست عفیفانه خواستار ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها برای سال جاری شد.

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • بی تکلف در سیاه‌چادر؛ نماینده رئیس جمهور میهمان عشایر سنگ‌سری شد
  • هویت طبیعی دریاچه شورابیل حفظ می‌شود
  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد