Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در دیدار اعضای ششمین دوره شورای اسلامی استان افزود: اجرای مصوبات این شورا به طور عمومی و بر اساس قوانین موجود برای دستگاه‌های‌ اجرایی الزام‌آور نیست از این رو اعضای شوراهای اسلامی به نمایندگی از مردم باید در مطالبه‌گری‌ و بیان‌ دغدغه‌ها و مشکلات تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید از طرح مطالبات دست برداشت و در این مسیر خسته و ناامید شد، تصریح کرد: در طرح مطالبات نیز لازم است به موضع‌ خیرخواهی توجه شود چرا که استفاده از ادبیات ناصحیح به ایجاد شکاف‌، موضع‌گیری و تنش منتهی می‌شود و به جای جاذبه، دافعه‌ حاکم می‌شود.

نکونام بر افزایش تعامل میان‌ اعضای شوراها و مسوولان‌ تاکید کرد و در پاسخ به گلایه اعضای شورا درباره دفاع برخی افراد از مدیران در مواقع طرح مطالبات اظهار داشت: دفاع از مدیران نیز باید در حد و اندازه معقول و همراه با واقعیت و بررسی صحیح عملکردها صورت بگیرد اما اگر چنین دفاعی نیز انجام‌ می‌شود، بهتر آن است که پاسخ به مطالبه از زاویه برجسته شدن عملکرد مدیر و باز شدن راه‌ها برای پیشرفت نگریسته شود.

وی جایگاه روحانیون را نیز جایگاهی مطالبه‌گرایانه و خارج‌ از اختیارات قانونی بیان کرد و گفت: همه ما اعتباری‌ داریم و شورای اسلامی شهر و روستا نیز اعتبار خود را از مردم گرفته است که از این اعتبارات باید برای مردم و نظام هزینه شود و لازم است حرف‌ها و دغدغه‌ها منتقل و راهکارهای‌ به نتیجه رسیدن مسائل نیز بیان شود. 

نکونام وجود شوراهای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی را فرصتی مغتنم خواند و افزود: مسوولین‌ با وجود شوراها در می‌یابند که ناظرانی از سوی مردم عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کنند و این جایگاه ارزشمندی برای شوراها محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم در ابتدای راه است و نمی‌توان انتظار داشت‌ که تمامی توقعات به سرعت برطرف شود، تصریح کرد: دولت در حال حاضر با چالش‌های‌ زیاد و مطالبات سنگین مواجه است و مردم نیز انتظار دارند با آمدن استاندار، اصلاحات به سرعت شکل بگیرد و جابه‌جایی مدیران روی بدهد.‌

نکونام ادامه داد: جابه‌جایی‌ مدیران به طور کامل در اختیار استاندار نیست و وی در جایگاه خود می‌تواند گزینه‌ پیشنهادی معرفی کند و این مهم از نظر قانونی در وزارت‌خانه‌ها صورت می‌گیرد از این رو باید فرصت داده شود تا راه‌ها در این‌ باره گشوده شود.

وی با بیان اینکه کار شوراهای‌ اسلامی سخت است و اگر مردم در طرح مطالبه خود به نتیجه نرسند، ناامید می‌شوند، افزود: نباید اجازه داد مردم ناامید شوند و باید دانست که با وجود همه محرومیت‌ها، تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است گرچه این کارها حق مطلب را هنوز ادا نکرده است و کار و تلاش همچنان باید ادامه یابد.

امام جمعه شهرکرد همچنین حضور یکی از اعضای شورای اسلامی استان در شورای عالی کشوری را با اهمیت ارزیابی کرد و یادآور شد: این گونه انتصاب‌ها نشان دهنده وجود ظرفیت‌های‌ استان در بخش نیروی انسانی است که باید قدر استعدادها دانسته شود.

مساجد و فرهنگسراهای نیمه تمام استان در اولویت اختصاص‌ اعتبار و تکمیل قرار گیرند

رییس‌ شورای‌ اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به نقش موثر مساجد در تربیت نیروهای انقلابی و پایگاه‌های‌ اعزام بسیجیان‌ در دوران دفاع مقدس‌ گفت: با وجود همراهی جمع بسیاری از خیرین همچنان بیشتر مساجد در استان به ویژه مناطق روستایی نیمه‌ تمام باقی مانده‌اند که پیشنهاد می‌شود برای اختصاص اعتبار و تکمیل آن‌ها برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد.

سیاوش سلیمانی دشتکی توجه به تکمیل فرهنگسراها برای توسعه فعالیت‌های‌ فرهنگی را نیز ضرروری‌ دانست و افزود: در صورت بهره‌برداری از سه محور مواصلاتی‌ استان شامل محور بروجن به لردگان - لردگان به ایذه، شهرکرد به شلمزار - شلمزار به کارون چهار و محور کوهرنگ به اندیکا امکان جذب سرمایه‌گذاران‌ در مناطق مختلف فراهم می‌شود و مشکل بیکاری نیز تا حد بسیاری کاهش می‌یابد.

وی به ضعف مدیریت منابع آبی استان را در دوران گذشته و ضرورت تسریع در بهره‌برداری‌ از طرح‌های آبرسانی برای اجرای برنامه‌های‌ کشاورزی همچون طرح هشت هزار هکتاری دیناران اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت‌های گردشگری استان نیز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

شورای صلح و سازش با مدیریت ائمه جمعه در شهرستان‌ها تشکیل شود

عضو دیگر شورای اسلامی استان در ادامه گفت: روحانیون و ائمه جمعه نقش بسزایی‌ در رفع مشکلات مردم و محرومیت‌زدایی در مناطق دوردست ایفا می‌کنند که لازم است با توجه به برخی مسائل اجتماعی موجود در استان، شورای‌ صلح و سازش با حضور این افراد در شهرستان‌ها تشکیل شود تا به عنوان بازوی‌ مراجع انتظامی و قضایی وارد عمل شوند.

محمد یعقوب باقری‌ با بیان اینکه درآمد شهرداری‌ها در چهارمحال و بختیاری در مقایسه با دیگر استان‌ها بسیار اندک است بر ضرورت برقراری عدالت در توزیع منابع مالی تاکید کرد و افزود: صنایع‌ بزرگ موجود در استان نیز باید سهم خود را در عمران و آبادانی شهرها و روستاها ایفا کنند.

وی مشکل آب شرب جمعیت بسیاری از مردم استان را یادآور شد و افزود: در این زمینه مردم خواستار برقراری عدالت در توزیع منابع آبی هستند.

خشکسالی‌ها بر صنعت گردشگری استان سایه انداخته است 

نایب‌ رییس شورای اسلامی استان‌ نیز در این نشست با بیان اینکه در سال‌های گذشته به بهانه وجود ظرفیت‌های گردشگری‌ و دامپروری در چهارمحال و بختیاری، توسعه صنایع بزرگ چندان مورد توجه قرار نگرفت، گفت: هم‌اکنون خشکسالی و اجرای طرح‌های‌ انتقال آب، گردشگری و دامپروری استان را با تهدید مواجه کرده است.

بهمن میری‌ افزود: مردم از اعضای شوراهای اسلامی توقع رسیدگی به مشکلات را دارند اما برخی مسوولان دستگاه‌های‌ اجرایی به دلیل ناآشنایی با جایگاه شوراهای‌ اسلامی، طرح مطالبات را دخالت در امور اداری تلقی می‌کنند که‌ لازم است در این‌ رابطه چاره‌اندیشی‌ شود.

تجهیز بیمارستان بروجن به عنوان یک مساله استانی دیده شود 

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی استان‌ نیز به مراجعه جمع بسیاری از مردم شهرستان‌های‌ لردگان و خانمیرزا و همچنین مردم بروجن به بیمارستان تازه‌ تاسیس این شهر اشاره کرد و گفت: تجهیز این بیمارستان به دلیل آمار بالای مراجعات یک نیاز اساسی است.

عبدالله صفیان‌ تعطیلی نماز جمعه شهر نقنه و ضرورت تکمیل مسجد امیرالمومنین (ع) این شهر را از مسائل مهم این منطقه عنوان و تصریح کرد: جوانان ‌و هنرمندان شهر بلداجی‌ نیز سال‌های بسیاری است که منتظر بهره‌برداری‌ از فرهنگسرای این شهر هستند که لازم است که با توجه به برخی آسیب‌های اجتماعی موجود، توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این شهر با تسریع در بهره‌برداری‌ از این مکان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، رفع مشکل آرامستان‌ مال‌خلیفه، هدایت کمک‌های‌ خیرین‌ برای ساخت مدرسه در شهرستان لردگان و توجه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای رفع مشکل تعارض اراضی در محدوده روستاها نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست به شمار می‌رود.

همچنین انتخابات هیات رییسه سال نخست اعضای ششمین دوره شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری ۲۷ آذر امسال برگزار شد و ۱۰ نفر به نمایندگی از شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان در این شورا حضور دارند.

برچسب‌ها ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر چهارمحال وبختیاری تردد جاده ای امام جمعه شهرکرد دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر چهارمحال وبختیاری تردد جاده ای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر چهارمحال وبختیاری تردد جاده ای امام جمعه شهرکرد دولت سیزدهم شورای اسلامی استان شوراهای اسلامی بهره برداری طرح مطالبات شهرستان ها جمعه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در شورای ششم به دنبال توسعه ورزش محلات و حمایت از هیئت‌های ورزشی هستیم و به همین خاطر تلاش شد تا مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف والیبال، بسکتبال و فوتسال برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در مراسم پایانی «مسابقات فوتسال محلات شهر قزوین» با تأکید بر اهمیت ورزش در حفظ نشاط و سلامتی جامعه اظهار کرد: مهم‌تر از اینکه چه تیمی به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافته یا مقام دوم و سوم را کسب کرده، این است که همه شما در قالب برگزاری یک دوره ورزشی بانشاط، گردهم جمع شدید.

وی با اشاره به سطح کیفی بالای این دوره از مسابقات افزود: مشاهده عناوین تیم‌های شرکت‌کننده که مزین به نام شهدا و اهل بیت (ع) است، حکایت از آن دارد که اخلاق سرلوحه همه تیم‌ها بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: یکی از سیاست‌هایی که در شورای ششم به دنبال تحقق آن بودیم، موضوع ورزش محلات و حمایت از هیئت‌های ورزشی بود، بنابراین تلاش شد تا مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف والیبال، بسکتبال و فوتسال برگزار شود.

اللهیاری ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن فصل تابستان و امکان برگزاری مسابقات در فضای باز امیدواریم این رقابت‌ها در سطح محلات تقویت شده و سری جدید مسابقات را با شور و نشاط بیشتر در شهر قزوین شاهد باشیم.

ولی چگینی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این اختتامیه خطاب به همه شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات عنوان کرد: معتقد هستم همه شما برنده این مسابقات هستید، اما پیروز واقعی میدان کسی است که همیشه اخلاق ورزشی را رعایت می‌کند.

وی افزود: اخلاق مهم‌ترین مقوله در زندگی شخصی، ورزشی و اجتماعی شماست که می‌تواند در کنار موفقیت در عرصه‌های ورزشی، موجب سربلندی انسان شود. در ضمن شورای اسلامی شهر قزوین همواره پیگیر تقویت حوزه‌های مختلف به ویژه مباحث ورزشی بوده است تا اتفاقات خوبی در عرصه ورزش شهر رقم بخورد؛ ورزشکاران قزوینی در سطح ملی زبانزد هستند و به موفقیت‌های بالاتر دست پیدا کنند.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: هر یک از شما نونهالان و نوجوانان می‌توانید سرمایه‌ای ارزشمند برای آینده شهر قزوین و ایران عزیزمان باشید و ظرفیت‌های بسیار مهمی را در حوزه ورزش فوتبال ایجاد کنید.

چگینی تأکید کرد: شما ورزشکاران با خودباوری، اتکای به نفس، تلاش فراوان و باور به این شعار که «من می‌توانم» می‌توانید به یکی از فوتبالیست‌های مشهور و برجسته جهانی تبدیل شوید و به جایگاه‌های بالایی در عرصه ورزشی برسید؛ تنها کافی است که به این باور برسید.

کد خبر 747197

دیگر خبرها

  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • جایگاه‌های شارژ خودروی برقی در همدان ایجاد می‌شود